تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816994358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جايزه دولت براي شناسايي سارقان گازي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جايزه دولت براي شناسايي سارقان گازي
در حال حاضر در برخي از استان‌هاي كشور پديده انشعابات غير مجاز، دست كاري كنتور و سرقت گاز به ميزان قابل توجه‌اي افزايش يافته كه اين پديده منجر به اتخاذ تصميات جديد به منظور مقابله با سارقان شبكه ملي گاز ايران شده است.
همزمان با افزايش انشعابات غير مجاز و سرقت گاز در كشور تاكنون 2 پروژه جديد براي مقابله با سارقان گاز تعريف شده است، ضمن آنكه شركت ملي گاز براي شناسايي سارقان گازي "حق كشف" پرداخت مي‌كند.

به گزارش خبرنگار مهر، با گذشت بيش از يكسال از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، افزايش بهاي گاز طبيعي و صدور قبوض نجومي براي برخي از مشتركان خانگي و تجاري منجر به افزايش تخلفات گازي در سطح كشور شده است.

در حال حاضر در برخي از استان‌هاي كشور پديده انشعابات غير مجاز، دست كاري كنتور و سرقت گاز به ميزان قابل توجه‌اي افزايش يافته كه اين پديده منجر به اتخاذ تصميات جديد به منظور مقابله با سارقان شبكه ملي گاز ايران شده است.

مصطفي كشكولي معاون مدير عامل شركت ملي گاز ايران در تشريح مهمترين تصميم گيري‌هاي انجام گرفته براي برخورد با سارقان گاز در سطح كشور، گفت: در حال حاضر با مشاركت شركتها و ادارات گاز استاني 400 نيروي متخصص و آموزش ديده به طور شبانه روزي وضعيت شبكه گاز كشور را مورد بازرسي قرار مي دهند.

اين عضو هيئت مديره شركت ملي گاز ايران با تاكيد بر اينكه تاكنون علاوه بر بازرسي هاي فيزيكي از سطح شبكه ملي گاز طرح هاي جديدي هم براي برخورد با تخلفات گازي تعريف شده است، تصريح كرد: بر اين اساس پيش بيني مي شود با نصب و راه اندازي كنتورهاي هوشمند گاز و راه اندازي مركز كاليبراسيون فشار قوي گاز ايران ميزان تخلفات گازي به حداقل كاهش يابد.

اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه براي برخورد با متخلفان گازي كشور يكسري محدوديت هاي قانوني هم وجود دارد، اظهار داشت: شركت ملي گاز با هماهنگي با دستگاه هاي مختلف به دنبال رفع محدوديت هاي قانوني براي برخورد قانوني با هرگونه تخلف و سرقت گاز در كشور است.

وي يكي از اقدامات موثر براي مقابله با سارقان گازي را پرداخت "حق الكشف" به نيروهاي كاشف تخلفات گازي عنوان كرد و افزود: همزمان با اجراي اين طرحها، بازرسي محسوس و نامحسوس از سطح شبكه ملي گاز هم در دستور كار قرار دارد.

ابتكارات سارقان براي سوزاندن گاز رايگان

پيگيري‎هاي خبرنگار مهر نشان مي دهد كه در حال حاضر در برخي از استان‌هاي كشور همچون كرمان، خوزستان و البرز سرقت از علمك‌هاي گاز و ايجاد انشعابات غير مجاز به طور ماهرانه اي افزايش يافته است و همسو با افزايش تدابير قانوني شركت ملي گاز برخي از مشتركان سودجو هم طرح‌هاي ابتكاري براي استفاده از گاز رايگان تعريف كرده اند.

برخي از مشتركان سودجو با نصب يكسري فيلترها در كنتور گاز مانع چرخش سريع كنتورهاي گاز مي شوند ضمن آنكه در برخي از مناطق حتي از خطوط لوله فشار پايين گاز انشعاباتي به طور غير مجاز گرفته شده است.

در برخي از موارد نوع سرقت گاز توسط برخي از مشتركان به قدري حرفه‌اي انجام مي شود كه ماموران شركت ملي گاز ايران با گذشت چند ماه و تنها با مشاهده قبوض با رقم‌هاي پايين متوجه اين تخلفات شده اند.

مجيد بوجارزاده سخنگوي شركت ملي گاز ايران با اشاره به راه اندازي سامانه كاليبراسيون صنعت گاز ايران در اينده اي نزديك به مهر گفت: اجراي اين سامانه هوشمند، علاوه بر شناسايي ميزان دقيق انشعابات و تخلفات گازي، ميزان حجم گازهاي گمشده هم قابل شناسايي است.

وي با بيان اينكه اخيرا تفاهم نامه‌اي بين شركت ملي گاز و موسسه استاندارد براي ايجاد اين مركز كاليبراسيون امضا شده است، تاكيد كرد: با راه اندازي اين مركز تمامي تخلفات گازي قابل شناسايي خواهند شد.

كنتورهاي هوشمند وارد بازار گاز ايران مي‎‌شود

به گزارش مهر، نصب و راه اندازي كنتورهاي هوشمند گاز مهمترين برنامه دولت براي كاهش خطاي انساني در محاسبه صورت حساب گاز مشتركان، به حداقل رساندن آمارهاي دستكاري كنتورهاي فعلي گاز و كاهش تخلفات گازي در كشور است.

تسهيل در روند اندازه گيري مصرف گاز، كنترل تقاضا، ارتقاي دقت اندازه‌گيري گاز مصرفي، عدم مراجعه ماموران به درب منازل براي قرائت كنتور، دريافت اطلاعات كنتور از راه دور، كنترل ميزان انتقال گاز و قطع شبكه در زمان زلزله از مهمترين مزيتهاي نصب و راه اندازي كنتورهاي هوشمند گاز به شمار مي روند.

در حال حاضر نصب و راه اندازي نزديك به 10 هزار كنتور هوشمند گاز براي مشتركان خانگي آغاز شده است كه با تكميل مراحل آزمايشي و ارزيابي به زودي با جمع آوري كنتورهاي فعلي كنتورهاي هوشمند جايگزين آنها خواهد شد.

با توجه به نوع تكنولوژي به كار رفته در كنتورهاي هوشمند گاز در شراط فعلي ساخت بومي نخستين كنتور هوشمند گاز به پايان رسيده است و پيش بيني مي شود تا چند روز آينده از اين نسل جديد كنتورهاي گاز به طور رسمي رونمايي شود.

هم اكنون 6 كارخانه داخلي براي توليد انبوه كنتورهاي هوشمند گاز اعلام آمادگي كرده اند ضمن آنكه همزمان با بومي سازي كنتورهاي گاز، نصب و راه اندازي بيش از يكهزار كنتور هوشمند گاز در تهران و برخي از كلانشهرهاي كشور هم عملياتي شده است.

پيش بيني مي شود هزينه هر دستگاه كنتور هوشمند گاز حدود 100 تا 150 هزار تومان باشد كه در صورت راه اندازي خط توليد انبوه هزينه ساخت اين نسل جديد كنتورهاي گاز كاهش مي يابد اما هنوز قيمت قطعي اين كنتورها به طور رسمي اعلام نشده است.

سه|ا|شنبه|ا|11|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن