تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816458077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صادقي اعلام كرد:جزئيات ساخت آزادراه تهران -شمال/جذب 5 هزار ميليارد تومان فاينانس


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: صادقي اعلام كرد:جزئيات ساخت آزادراه تهران -شمال/جذب 5 هزار ميليارد تومان فاينانس
جزئيات ساخت آزادراه تهران -شمال/جذب 5 هزار ميليارد تومان فاينانس
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به جزئيات ساخت آزادراه تهران- شمال گفت: مقرر شده است كه 5 هزار ميليارد تومان نيز از طريق فاينانس جذب و در اين زمينه مذاكراتي با فاينانسرها انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد صادقي امروز در نشستي خبري به مناسبت دهه فجر اظهارداشت: در دوره فعاليت دولت نهم و دهم تحولات گسترده‌اي در بخش زيرساخت‌ها صورت گرفته است و در حال حاضر 25 هزار كيلومتر راه‌آهن، آزادراه، بزرگراه و راه اصلي در دست اجراست كه شامل 8 هزار و 500 كيلومتر راه‌آهن، 2 هزار و 200 كيلومتر آزادراه، 5 هزار كيلومتر بزرگراه و 10 هزار كيلومتر راه اصلي است.

معاون وزير راه و شهرسازي افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون 942 كيلومتر انواع راه، راه‌آهن، بزرگراه و راه اصلي با اعتبار 12 هزار و 116 ميليارد ريال افتتاح شده است.

وي با اشاره به اينكه تا قبل از انقلاب اسلامي 150 كيلومتر آزادراه در كشور وجود داشت، بيان كرد: از سال 57 تا قبل از دولت نهم 883 كيلومتر آزادراه در كشور ساخته شد، اما در دولت نهم و دهم 718 كيلومتر آزادراه احداث شد.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، تصريح كرد: در طول 6 سال اخير سالانه 120 كيلومتر آزادراه ساخته شده است در حاليكه ‌تا قبل از انقلاب 4 هزار و 565 كيلومتر راه‌آهن در كشور وجود داشت.

صادقي افزود: از سال 57 تا سال 84 نيز 4 هزار و 207 كيلومتر خط آهن در كشور ساخته شد، اما در دولت نهم و دهم يك هزار و 550 كيلومتر راه‌آهن معادل سالانه 258 كيلومتر ساخته شده است.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل به توسعه و بهسازي راه‌هاي اصلي اشاره كرد و گفت: از سال 57 تا سال 84، حدود 12 هزار و 681 كيلومتر راه اصلي در كشور احداث شد، ضمن آنكه در طول دولت نهم و دهم 8 هزار و 131 كيلومتر راه اصلي در كشور ساخته شده است.

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به راه آهن ارك- ملاير، بيان كرد: راه‌آهن اراك ـ ملاير به طول 90 كيلومتر با اعتبار يك هزار و 250 ميليارد ريال، راه‌آهن مراغه ـ مياندوآب به طول 48 كيلومتر با اعتبار 1750 ميليارد ريال، راه‌آهن خرمشهر ـ‌ شلمچه به طول 17 كيلومتر با اعتبار 411 ميليارد ريال و ايستگاه راه‌آهن شيراز با اعتبار 312 ميليارد ريال از پروژه‌هايي است كه در سال جاري به بهره‌برداري رسيده است.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، تصريح كرد: آزادراه زنجان ـ تبريز به طول 188 كيلومتر با اعتبار 3 هزار و 200 ميليارد ريال، بزرگراه تهران ـ رودهن ـ فيروزكوه به طول 85 كيلومتر با اعتبار 238 ميليارد ريال و راه اصلي همدان ـ بيجار به طول 95 كيلومتر و اعتبار 200 ميليارد ريال برخي ديگر از پروژه‌هايي است كه در سال جاري به بهره‌برداري رسيد.

صادقي افزود: در دهه فجر امسال و تا پايان سال جاري چندين پروژه قابل بهره‌برداري داريم كه شامل يك هزار و 814 كيلومتر بزرگراه و راه اصلي با اعتبار 11 هزار و 750 ميليارد ريال است.

معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: از اين ميزان 935 كيلومتر بزرگراه با اعتبار 7 هزار و 744 ميليارد ريال و 879 كيلومتر راه اصلي با اعتبار 4 هزار و 6 ميليارد ريال است.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، اظهار داشت: بزرگراه مشهد تربت حيدريه به طول 76 كيلومتر و اعتبار 585 ميليارد ريال، برخي قطعات بزرگراه شيروان ـ بجنورد و فاروج ـ شيروان از پروژه‌هايي است كه تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسد.

صادقي با اشاره به اينكه در استان خراسان رضوي، 261 كيلومتر بزرگراه با اعتبار يك هزار و 436 ميليارد ريال تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسد، گفت: در استان كردستان‌ 31 كيلومتر بزرگراه با اعتبار 153 ميليارد ريال، در استان مركزي كمربندي شمالي اراك با اعتبار 187 ميليارد ريال و در استان گيلان بزرگراه آستارا ـ تالش و تالش ـ فومن با اعتبار 563 ميليارد ريال تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسد.

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه تعداد زيادي راه اصلي نيز تا پايان سال آماده بهره‌برداري خواهد بود، اظهار داشت:‌ 508 كيلومتر راه اصلي در استان سيستان و بلوچستان با اعتبار 2 هزار و 539 ميليارد ريال تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسد.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور افزود: همچنين در استان خوزستان راه اصلي هفت‌گرد ـ باغ‌ملك به طول 43 كيلومتر و اعتبار 193 ميليارد ريال نيز تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسد.

معاون وزير راه و شهرسازي خاطرنشان كرد: در سال جاري جمعاً 2 هزار و 756 كيلومتر راه‌آهن، آزادراه، بزرگراه و راه اصلي با اعتبار 23 هزار و 866 ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيده و يا مي‌رسد.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل، اظهار داشت: منابع و بودجه عمومي و دولتي، محدود است و كفاف اجراي پروژه‌هاي زيرساختي و تحقق اهداف برنامه پنجم را ندارد، بنابراين جذب سرمايه بخش خصوصي الزامي به نظر مي‌رسد.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور با اشاره به اينكه پروژه‌هاي نيمه ‌تمام كشور در حوزه حمل و نقل 40 هزار ميليارد تومان اعتبار لازم دارد، اظهار داشت: در سال جاري ما تنها 4 هزار ميليارد تومان اعتبار داشتيم، اما در بودجه سال 90 بسته‌هاي سرمايه‌گذاري مناسبي براي اجراي پروژه‌هاي زيرساختي در نظر گرفته شده است.

معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: فروش اوراق مشاركت، جذب فاينانس، واگذاري سهام شركت‌هاي دولتي و صندوق توسعه ملي، برخي از منابع تأمين مالي خواهد بود.

صادقي اظهار داشت: شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور در سال جاري 4 هزار ميليارد تومان اوراق مشاركت براساس مجوز مجلس و دولت منتشر خواهد كرد.

وي با اشاره به اينكه اين اوراق ظرف يك ماه آينده منتشر مي‌شود، اظهار داشت: اين اوراق 4 ساله و با نرخ سود 20 درصد است كه نرخ سود آن تا يك سال 18 درصد بوده و بيش از يك سال 19.5 درصد و پس از پايان مدت سرمايه‌گذاري نرخ سود 20 درصد به سرمايه‌گذاران اختصاص مي‌يابد.

معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: همچنين واگذاري سهام شركت‌هاي دولتي، بخشي از منابع مورد نياز ما را تأمين مي‌كند.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور با اشاره به اينكه 20 درصد از پروژه‌هاي افتتاحيه ما مربوط به دولت‌هاي قبلي بوده است، اظهار داشت: قصد داشتيم اوراق مشاركت را در بهترين شرايط به فروش برسانيم، به همين دليل انتشار آن كمي به طول انجاميد.

وي با اشاره به احتمال استفاده وزارت راه و شهرسازي از اوراق صكوك، ادامه داد: در اين باره مي‌توان اسناد اموال، ساختمان‌ها و زمين‌هاي خود در رهن بانك قرار داد و تسهيلات دريافت كرد كه ما نيز سعي مي‌كنيم از اين تسهيلات استفاده كنيم تا بخشي از درآمدها از محل اوراق صكوك تأمين شود.

معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: همچنين مقرر شده بود 5 هزار ميليارد تومان نيز از طريق فاينانس جذب شود كه در اين‌باره ‌با فاينانسرها صحبت‌هايي داشته‌ايم.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، ادامه داد: در رابطه با جذب فاينانس جلسات متعددي با سرمايه‌گذاران خارجي و داخلي داشته‌ايم كه در اين راستا با 3 سرمايه‌گذار چيني، تركيه‌اي و اوكرايني و 2 سرمايه‌گذار داخلي تفاهم‌نامه منعقد كرده‌ايم.

صادقي افزود: اين سرمايه‌گذاران در حال طي كردن مجوزهاي قانوني هستند، اما قطعاً تفاهم‌نامه‌ها در سال جاري منجر به انعقاد قرارداد نمي‌شود.

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه تلاش مي‌كنيم بخش عمده‌اي از نيازهاي خود را از محل فروش سهام كارخانجات دولتي فراهم كنيم، اظهار داشت:‌ در اين راستا حفاري شمال و فولاد خوزستان براي اجراي پروژه‌ها در گام اول به فروش مي‌رود.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور با اشاره به اينكه آزادراه تهران ـ شمال در 4 منطقه اجرايي مي‌شود، اظهار داشت:‌ قطعات يك و چهار با پيشرفت به ترتيب 45 درصد و 90 درصدي در حال اجرا است.

صادقي افزود: سهم ما با بنياد در قطعه يك مساوي است، اما مقرر شده است با اقداماتي كه انجام مي‌دهيم سهم وزارت راه به ميزان قابل توجهي افزايش يابد و هفته آينده 20 ميليارد تومان تسهيلات از بانك براي اين آزادراه دريافت مي‌كنيم.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور با اشاره به اينكه قصد داشتيم تا پايان سال جاري قطعه چهار را به اتمام برسانيم، اظهار داشت:‌ در پاييز امسال بارندگي‌ها در منطقه قطعه چهار زياد بود كه همين امر موجب رانش و لغزش زمين شد و اين مورد اجراي پروژه را به تعويق انداخت، اما تلاش مي‌كنيم تا پايان سال قطعه چهار را به اتمام برسانيم.

معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: همچنين در قطعه يك 50 درصد تونل‌ها حفاري شده است؛ 29 كيلومتر تونل در اين قطعه وجود دارد و قول مي‌دهيم تا پايان دولت دهم منطقه يك نيز به بهره‌برداري برسد.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور با اشاره به اينكه پيشرفت كل قطعات آزادراه با احتساب قطعه سه و چهار نزديك به 12 درصد است، افزود: در فاز دو و سه نيز با چند كنسرسيوم تفاهم‌نامه‌هايي داشتيم.

معاون وزير راه و شهرسازي در خصوص عمليات تكميل راه‌آهن غرب، اظهار داشت: اين مسير ريلي از اراك آغاز شده و پس از عبور از ملاير به كرمانشاه و خسروي متصل مي‌شود و از آنجا به راه‌آهن عراق و سپس به بندر لاذقيه مي‌رود.

صادقي ادامه داد: در سال جاري 40 ميليارد تومان به اين پروژه اختصاص يافت و در سال آينده 100 ميليارد تومان به اين پروژه اختصاص مي‌يابد، ضمن آنكه 200 ميليارد تومان از محل فروش اوراق مشاركت و مبلغي ديگر نيز از محل فروش سهام فولاد خوزستان به اين پروژه اختصاص خواهد يافت.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور درباره ساخت راه‌آهن شيراز - بندرعباس توسط شركت تراورس، گفت: مقرر شده بود اين پروژه توسط شركت تراورس و به صورت فاينانس 85 درصد تراورس ـ 15 درصد دولت ساخته شود كه بخشي از كار نيز انجام شد.

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه اين قرارداد پيش از رياست علي نيكزاد در وزارت راه و شهرسازي منعقد شده بود، ادامه داد: در ابتدا مقرر شد در ازاي ساخت 600 كيلومتر راه‌آهن 1 هزار و 200 ميليارد تومان در اين پروژه هزينه شود، اما شركت تراورس براي ثابت كردن مبلغ قرارداد سر موعد مقرر نيامد و ما قرارداد را لغو كرديم، اما هم‌اكنون اين شركت پيگير اجراي پروژه و مقطوع كردن قيمت‌ها است.

معاون وزير راه و شهرسازي در مورد ساخت فرودگاه و بندر توسط شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل، اظهار داشت: فعلاً ساخت بنادر و فرودگاه‌ها توسط سازمان بنادر و شركت‌ فرودگاه‌ها انجام مي‌شود، اما از سال آينده اين وظايف برعهده شركت ساخت خواهد بود.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 291]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن