تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816719338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاريخچه بزرگترين شركت سخت افزارى جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: تاريخچه بزرگترين شركت سخت افزارى جهان
شركت بين المللى ماشينهاى تجارى (INTERNATIONAL BUSINESS MACHINES) گرچه به عنوان يك شركت در ميان صدها شركت كسب و كار ديگر درجهان وجود دارد اما تاريخچه يك قرن حضور در مراحل مختلف تكامل انديشه و عمل بشرى از IBM شركتى پديد آورده است كه همواره جايگاه ويژه جهانى خود را در عرصه كسب وكار حفظ كرده است. يك خانواده خلاق و خستگى ناپذير (توماس واتسون پدر و پسر) در خلق اين سازمان و رشد و پويايى آن در دهها سال نقش خاص داشته اند و توانسته اند شركت را از حوزه توليد ماشين تحرير و ماشين حساب در دهها سال پيش، آرام آرام به عرصه فناورى اطلاعات و ارتباطات وارد كنند و آن را به بزرگترين شركت توليد كننده رايانه درجهان با ويژگيهاى منحصر به فرد تبديل سازند. شركتى كه رهبرى به كارگيرى رايانه هاى شخصى و تجارى را در سازمانهاى آموزشى، علمى، صنعتى و خدماتى براى كمك به حل مهمترين مشكلات صنعتى، اجتماعى و بهداشتى برعهده گرفته است. اين تجربه موفق يك سده تلاش ساماندهى شده است كه در دنياى پررقابت كنونى و درميان رقيبان جدى باسابقه و مدعيان جوان باانگيزه، شركت را درصدر آورده و از «HP»، «مايكروسافت» و «دل» فراتر نشانده است.
تاريخچه
گرچه آنچه امروزه به نام IBM شناخته مى شود شركتى است كه رسما در ۱۵ ژوئن ۱۹۱۱ در نيويورك به عنوان (COMPUTING TABULATING- RECORDING) شكل گرفت، اما ريشه آن به اواخر قرن نوزدهم برمى گردد. در سال ۱۸۸۰ اولين ثبات ديجيتال توسط الكساندر دى (A.DEY) ابداع شد. مهاجرت فراوان به آمريكا در دهه ۱۸۹۰ مسئولين را واداشت براى انجام محاسبات جمعيتى به دنبال يك ابزار محاسباتى موثر باشند. برنده اين مناقصه هرمان هولريت (H. HOLLERITH) بود كه در سال ۱۸۹۶ شركت ماشينهاى محاسبه را تاسيس كرد. در سال ۱۹۱۱ چارلز فلينت (C.FLINT) يك سازماندهنده برجسته، ادغام شركت هولريت را با دو شركت ITR و ESCO را مهندسى كرد و شركتى به نام C.T.R پديد آمد كه در حوزه ساخت و فروش ماشينها در محدوده مقياس تجارى و ثبات هاى صنعتى زمان و توليد ماشين تحرير و كارتهاى پانچ فعاليت مى كرد. پس از تشكيل شركت جديد، جورج فيرچايلد (FAIRCHILD.G) رئيس شركت جديد شد اما رشد سريع و تنوع محصولات شركت، مديريت را دشوار كرده بود و فلينت را واداشت تا سه سال بعد، يعنى ،۱۹۱۴ از توماس واتسون۴۰ ساله دعوت به عمل آورد تا به شركت بپيوندد و رهبرى آن را برعهده گيرد. در سالهاى پس از جنگ جهانى اول، مهندسان شركت مكانيسم هاى جديدى را براى رفع نياز مشتريان توسعه دادند. رشد فزاينده فعاليتهاى C.T.R، نام شركت را در قياس با فعاليتهايش محدود مى كرد، به همين جهت در سال ۱۹۲۴ نام شركت رسما از C.T.R به IBM تغيير يافت. از آن پس كسب و كار شركت هم در بعد جغرافيايى و هم وظيفه اى گسترش يافت.
نقش واتسون ها
پيوستن توماس واتسون SR. به شركت، نقطه عطف در تاريخ IBM محسوب مى شود. واتسون دستيار الكساندر گراهام بل بود و با استفاده از تجارب خود در شركت قبلى (NCR) يك سرى تاكتيك هاى موثر در كسب و كار به كار برد. وى به خدمات مشتريان تمركز و به انگيزه هاى فروش و توجه به كاركنان تاكيد كرد. واتسون با برنامه هايى مانند تشكيل تيم هاى ورزشى كاركنان و سفرهاى تفريحى خانوادگى، روحيه جديد در شركت دميد. شعار موردعلاقه او يعنى «تفكر» (THINK) نقل زبان كاركنان شد. واتسون خود در اين باره مى گويد: «ما بايد ازطريق گوش دادن، بحث كردن، مشاهده كردن و فكر كردن ياد بگيريم. نبايد هيچ يك از اين راههاى يادگيرى را كنار گذاشت. مشكل بيشتر ما اين است كه در فكر كردن درنگ نمى كنيم چون كار سختى است.
تمام مسائل دنيا را به آسانى مى توان حل كرد اگر انسانها بخواهند كه فكر كنند». بعداز پيوستن واتسون، شركت بر توليد ماشين هاى محاسبه در مقياس بزرگ تجارى براى شركتها تمركز و بازار محصولات ادارى كوچك را رها كرد. در چهار سال اول مديريت او، درآمد بيش از ۲ برابر شد و به ۹ ميليون دلار رسيد.وى همچنين حوزه فعاليتهاى شركت را به اروپا، آمريكاى جنوبى، آسيا و استراليا گسترش داد. ۲۳ سال بعد واتسون مى گفت: «وقتى من به شركت آمدم تعداد كاركنان ۲۳۵ نفر بود و امروز بيش از ۱۰ هزار نفر هستيم. در اين مدت من در تك تك كاركنان شركت استعداد رشد فراوانى براى آينده مى ديدم زيرا در آن زمان تنها پنج درصد كار محاسبه و ثبت در دنيا به وسيله ماشين انجام مى شد.
maghaleh.net

چهارشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن