تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815564659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحزب در جامعه از نگاه قرآن/4عضو كميسيون امنيت ملي:احزاب به دليل‌ رعايت‌نكردن اخلاق و نداشتن صداقت كارنامه موفقي نداشته‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: تحزب در جامعه از نگاه قرآن/4عضو كميسيون امنيت ملي:احزاب به دليل‌ رعايت‌نكردن اخلاق و نداشتن صداقت كارنامه موفقي نداشته‌اند
گروه سياسي: عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه احزاب به دليل رعايت‌نكردن اصول اخلاقي و نداشتن صداقت نتوانسته‌اند در سال‌هاي اخير در كشور كارنامه موفقي از خود به‌جا بگذارند، تصريح كرد: وقتي اين دو مؤلفه نباشد، احزاب به سمت كسب قدرت حركت مي‌كنند.
حسن كامران، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، صداقت و رعايت اصول اخلاقي را مهم‌ترين لازمه تحزب در جامعه اسلامي بيان كرد.

وي افزود: متأسفانه در دوران حاضر صداقت مثقالي (كمياب) شده و احزاب بيشتر به شكل اربابي عمل مي‌كنند و اربابي‌ فتاركردن با ملتي كه هزاران شهيد داد‌ه و در راه اين نظام ايثارگري كرده‌ است، ثمربخش نخواهد بود.

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ظهور احزاب و رسانه‌هاي جديد در آستانه انتخابات مختلف در كشور، ابراز كرد: به دليل همان عامل فوق، اين گرو‌ه‌ها بعد از پايان انتخابات يكي پس از ديگري افول مي‌كنند.

كامران با بيان اينكه احزاب به دليل عدم رعايت اصول اخلاقي و نداشتن صداقت نتوانسته‌اند در سال‌هاي اخير كارنامه موفقي از خود به‌جا بگذارند، تصريح كرد: وقتي اين دو مؤلفه يعني صداقت و اخلاق نباشد، احزاب به دنبال كسب قدرت حركت مي‌كنند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تأكيد بر اين نكته كه ولي‌فقيه در نظام مبتني بر ولايت، سياست‌هاي كلي آن جامعه را تعيين‌ مي‌كند، يادآور شد: در اين نظام همّ و غم ولي‌فقيه در اين است كه جامعه از مسير خود منحرف نشود و سمت و سوي نظام به سمت عدالت باشد و به اين جهت مي‌بينيم كه امام (ره) و مقام معظم رهبري زندگي‌هاي ساده داشته و دارند و همواره به همه كارگزاران حركت در اين مسير را توصيه مي‌كنند.

وي تأكيد كرد: احزاب اگر در فرايند فوق قرار گيرند، به تحقق عدالت كمك مي‌كنند و در نظام اسلامي قابل قبول هستند ولي اگر به فكر خود باشند، در واقع ضد ولي‌فقيه و ضد عدالت هستند.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به كارنامه احزاب در سي‌سال پس از پيروزي انقلاب، اذعان كرد: متأسفانه بايد گفت كه در اين سال‌ها حزب به معناي كامل اسلامي در جامعه نداشته‌ايم.

كامران در پايان خاطرنشان كرد: براي دستيابي به احزاب كاملا اسلامي لازم است افرادي كه تعلقي به دنيا ندارند، وارد اين تشكل‌ها و احزاب شوند به نفع مردم و محرومان جامعه فعاليت‌ كنند.

جمعه|ا|18|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن