تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815187241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/اخبار كوتاه از خراسان جنوبي/ايجاد دو رشته جديد در دانشگاه بيرجند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: /اخبار كوتاه از خراسان جنوبي/ايجاد دو رشته جديد در دانشگاه بيرجند
خبرگزاري فارس: ايجاد دو رشته مديريت آموزشي و مترجمي زبان انگليسي در دانشگاه بيرجند، افزايش صد درصدي مشاركت‌هاي مردمي بهزيستي خوسف و ... از مهم‌ترين اخبار خراسان جنوبي در 24 ساعت گذشته است.


به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، شوراي گسترش آموزش عالي با تأسيس دو رشته مديريت آموزشي و مترجمي زبان انگليسي در دانشگاه بيرجند موافقت كرد.
دانشگاه بيرجند از سال آينده در اين دو رشته در مقطع كارشناسي ارشد دانشجو مي‌پذيرد.

*انعقاد تفاهمنامه همكاري اداره كل تعاون و تربيت بدني
به مناسبت فرارسيدن ايام‌الله دهه فجر تفاهمنامه همكاري بين اداره كل تعاون و اداره كل تربيت بدني خراسان جنوبي منعقد شد.
از اهداف اين تفاهمنامه كمك به ورزشكاران، قهرمانان و خانواده‌هاي آنان براي تشكيل شركت‌هاي تعاوني با عضويت ورزشكاران است كه در اين راستا اداره كل تربيت بدني متعهد شده است، تا متقاضيان را به اداره كل تعاون استان معرفي كند.
همچنين اداره كل تعاون متعهد شد تا دوره‌هاي آموزشي و توجيهي براي متقاضيان برگزار و براي تسريع در ثبت شركت‌هاي مذكور با همكاري تربيت بدني كليه اقدامات را انجام و معرفي به صندوق تعاون و يا بانك‌هاي طرف قرارداد براي اخذ تسهيلات طرح‌ها را انجام دهد.
اداره كل تربيت بدني خراسان جنوبي در مرحله نخست تشكيل شركت‌هاي تعاوني اعتباري، مسكن، مصرف، عمراني، توليدي و توزيعي چند منظوره را معرفي كرده است.

*افزايش صد درصدي مشاركت هاي مردمي بهزيستي خوسف
بهزيستي خوسف در گزارشي گفت: سازمان بهزيستي علاوه بر جذب مشاركت‌هاي كلان به دنبال جذب مشاركت‌هاي موردي، خرد و مردمي در شهرهاي كوچك است و بهزيستي خوسف نيز در اين ارتباط با تعامل بين سازمان‌ها، نهادها، خيران و مردم توانسته در تأمين غذا و پوشاك براي مددجويان و معلولان كمك‌هايي را جذب كند.
بر اساس اين گزارش، از ابتداي سال تاكنون در چهار مرحله بين معلولان، مددجويان و جامعه هدف بهزيستي گوشت قرمز و دو مرحله نيز سبد غذايي گوشت مرغ بين سالمندان، معلولان و بيماران مزمن توزيع شده است كه نسبت به شش ماه نخست سال، مشاركت‌هاي مردمي دو برابر افزايش يافته و موجب بهره‌مندي بيشتر معلولان و جامعه هدف شده است.
بهزيستي خوسف مهم‌ترين برنامه‌هاي بهزيستي در دهه فجر را افتتاح روستا مهد سبزينه سيوجان و چهار خانه مسكوني مشاركتي در محله سرپرچ خوسف، روستاهاي مهديه، خور و شهرستانك عنوان كرد.
بازديد مسئولان از طرح‌هاي اشتغالزايي مددجويان پشت نوبت امور اجتماعي از ديگر برنامه‌هاي ويژه دهه فجر در خوسف است.

*برگزاري دوره ارتقاء كيفي آموزش مربيان مهدهاي كودك
مرحله اول طرح آموزشي ارتقاء كيفي آموزش مربيان مهدهاي كودك استان برگزار شد.
در اين مرحله كه با همكاري جهاد دانشگاهي و كانون توسعه و هماهنگي مهدهاي كودك استان به مدت70 ساعت برگزار شد، 120 مربي از شهرستان‌هاي بيرجند، قاين، سربيشه، نهبندان، خوسف، درميان، آرين شهر، خضري و حاجي‌آباد حضور داشتند.
طرح محتواي آموزشي برنامه درسي براي كودكان زير سه سال به صورت پايلوت در شش مهد كودك خصوصي استان به اجرا درآمده است.
اين طرح از اول بهمن پس از گذراندن دوره آموزشي شش روزه براي مربيان و مديران مراكز مذكور به مرحله اجرا درآمده است.
اين برنامه درسي به عنوان نخستين تلاش سيستماتيك در تعليم و تربيت، شيرخوارگي و نوپايي در ايران از طرف سازمان بهزيستي كشور براي تأييد به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارسال و مورد تأييد آن شورا قرار گرفته و هم اكنون در پنج استان كشور از جمله خراسان جنوبي به صورت پايلوت اجرا مي‌شود.
انتهاي پيام/م20

جمعه|ا|18|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن