تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816785693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي كتاب


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: معرفي كتاب


مرزبان مخلص مكتب اهل بيت(ع)

حيات طيبه

يادنامه‌ نخستين سالگرد رحلت آيت‌الله ابن الرضا خوانساري

چاپ اول: 1390

انتشارات انصاريان

552ص ـ 5000 تومان

مرحوم آيت‌الله حاج سيد محمدعلي ابن الرضا در سال 1291ش در شهر مذهبي و عالم‌پرور خوانسار و در خانداني متدين و از بيوت ريشه‌دار و اصيل علمي به دنيا آمد. تحصيلات ابتدايي را در همان شهر آغاز كرد و براي تكميل معلومات علمي رهسپار حوزة علمية قم شد و از اساتيد مهم حوزه همچون آيات عظام: حائري يزدي، محمدتقي خوانساري، مرعشي نجفي، گلپايگاني وخليل كمره‌اي استفاده كرد و پس از سالها تحصيل و تهذيب، به زادگاه خويش برگشت و تدريس علوم حوزوي و تهذيب نفوس مستعده را عهده‌دار شد و سالياني دراز به تفسير قرآن و بيان معارف الهي پرداخت.

علاوه بر اشتغالات علمي و ديني، از فعاليتهاي اجتماعي ايشان مي‌توان به تأسيس حوزة علميه حضرت ولي‌عصر(عج) و مؤسسات خيرية وابسته به آن و تشكيل مجالس تبليغي و ديني اشاره كرد.

اين عالم بزرگوار پس از عمري خدمت به اسلام و مسلمين، سال گذشته در شانزدهم ربيع‌الثاني درگذشت. تشييع كم‌نظير و پيامهاي تسليت فراواني كه از جانب شخصيت‌هاي مهم علمي، ديني و سياسي ايران و عراق منتشر شد، نشاندهندة جايگاه رفيع علمي و اجتماعي اين عالم جليل‌القدر است.

در نخستين سالگرد ارتحال اين آموزگار علم و اخلاق، كتاب حاضر در ده بخش تنظيم شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است: مقدمه، خشيت واقعي و انحصار آن در علماء، سالشمار زندگي، اسوه‌ علم و ديانت، شجره طيبه، مقالات عربي( السيد محمد علي ابن الرضا، عمر مبارك ميمون بين ربيعين، عمر مبارك في جهاد العلمي والعملي، الاخلاق في رجل)، مقالات فارسي: تكامل در سير اختياري، مسئوليتهاي روحانيت، سيماي انسان الهي، رنگ خدايي، بزرگمردي به آرامش ايمان و شكوه دانش، يك قرن عمر باعزت در راه خدمت به دين، مرزبانان شرافت و كرامت انساني، من يذكركم الله رؤيته، محبوب قلوب، بر بلنداي علم و عمل، جايگاه علم و عالم، بزرگمرد علم و جهاد و تقوا، زينت اهل زمين، هرگز نميرد، پيامبران و پيامبرشناسان، بقيه‌السلف و مشار بالبنان بين الاقران، شهري كه مي‌شناسم، خاندان ابن‌الرضا، رضوي نسبت و عشقش به حسين بي‌پايان، آقابزرگ خوانساري، العلماء ورثه الانبياء، نه رعبي از حضور و نه وحشتي از پرسش، متخلق به آداب و اخلاق حسنه، شخصيتي خدامحور، گوهر ناياب، ديدم آنچه را نمي‌فهميدم، فراتر از زمان و مكان، العلماء باقون. مقالات بستگان: شامل ده مقاله مختلف. چند شعر عربي. پنج مقاله درباره آشنايي با حوزة علمية ولي‌عصر(عج). از نگاه رسانه‌ها، تك‌نگاريها، اسناد و نامه‌ها.

نمي از يم

تهيه و تنظيم انتشارات انصاريان

264 ص ـ 3000 تومان

چاپ اول: 1389

اين كتاب كه يادواره‌ ديگري براي مرحوم آيت‌الله ابن الرضاست، در يازده بخش تنظيم شده است: مقدمه، خاندان ابن‌الرضا، گزيده‌هايي از چند كتاب (همچون: ضياءالابصار في ترجمه علماء خوانسار، انوارالهدايه الساطعه)، پيامهاي مراجع بزرگ تقليد و بزرگان حوزوي و دانشگاهي و دولتي، اخبار جرايد، نمونه‌اي از دستخط آيت‌الله ابن‌الرضا، پيامها، اطلاعيه‌هاي مجالس ترحيم، اشعار، تصاوير قديم و جديد از آن مرحوم و مراسم بزرگداشت ايشان.

فروغ وحدت

شماره بيست‌وپنجم فصلنامه آموزشي، پژوهشي دانشگاه مذاهب اسلامي با عنوان «فروغ وحدت»، در 72 صفحه منتشر شد. در اين شماره مي‌خوانيم:

آفتهاي جهان اسلام و راههاي اصلاح و تحول (سيد احمد زرهاني)، تقريب مذاهب اسلامي به مثابه جنبشي اصلاحي (بهنام دارابي)، اشتغال زنان از ديدگاه فقيهان اهل سنت (محمود خوش‌خبر)، بررسي روابط بينامتني قرآن در شعر شاعران نوگراي فلسطين و نقش آن در بيداري اسلامي (علي صياداني، رسول بازيار)، كيفيت تغليظ ديه در فقه اسلامي (عبدالوهاب سليمي‌پور)، شناخت ابعاد شخصيتي سيد جمال‌الدين حسيني؛ الگويي براي جوانان (مرتضي قاسمي حامد، حامد جمالي)، قضاي نماز به جاي غير (ابراهيم عزيزي فخر)، جايگاه حديث و قياس نزد ابوحنيفه (ابوالصمد مرتضوي)، چكيده مقالات به عربي و انگليسي.

آسمان هدايت

رهنمودهاي حضرت علي(ع)

نويسنده: سيدمحمدتقي حكيم

ناشر: دفتر نشر فرهنگ اسلامي

چاپ اول: 1390

100 ص ـ 1400 تومان

از نهج‌البلاغه بسيار گفته‌اند و بسيار شنيده‌ايم. از زندگي مولي‌الموحدين و سخنانش بسيار نوشته‌اند و بسيار هم ديده‌ايم و همچنان از چشمه زلال انديشه و عمل آن يگانه مرد، جز به قدر تشنگي نچشيده‌ايم. نويسنده كتاب حاضر كوشيده است از خرمن خرم افكار امام علي(ع) خوشه‌هايي برچيند و نيز گوشه چشمي به آنچه ياران وي درباره‌اش گفته‌اند، داشته باشد تا شايد روزنه‌اي به سوي آن و فضاي بهشت آئين باز شود و نور و نسيمي فرح‌بخش، جانمان را صفايي دوباره بخشد. كتاب «آسمان هدايت» فقط مشتي از خروار حكمت‌ها، بينش‌ها و گفتار و كردار مردي است كه همچنان طي قرون و اعصار ناشناخته مانده است.

در بخشي از كتاب مي‌خوانيم: «هر نفسي كه مي‌‌كشيد، در راه رضاي خدا بود و هر قدمي كه برمي‌داشت با اطاعت پروردگار توأم بود. آني از خدا غفلت نمي‌ورزيد و لحظه‌اي او را فراموش نمي‌كرد. از كودكي تا دم مرگ از همه پليديها محفوظ ماند و به همه نيكي‌ها آراسته بود. در همه عمر از حق تبعيت كرد و سرسختانه از باطل دوري جست. اقدام او در هر كاري و خودداري او از هر عملي براي خدا بود.»





شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 311]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن