تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816683381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرمربي تيم ملي فوتبال: فوتبال ايران ‌با ‌اين ‌زمين‌ها ‌به ‌جايي نمي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سرمربي تيم ملي فوتبال: فوتبال ايران ‌با ‌اين ‌زمين‌ها ‌به ‌جايي نمي‌رسد
جام جم آنلاين: سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان با تاكيد براينكه فوتبال ايران با اين زمين‌ها به جايي نخواهد رسيد، گفت: علي كفاشيان دوست بسيار خوب من و بيشتر از يك رئيس است.


به گزارش مهر، كارلوس كرش كه ميهمان برنامه ورزش و مردم بود ابتدا در پاسخ به اين سئوال كه "چه دلايلي باعث شد سرمربيگري تيم ايران را قبول كنيد؟"، گفت: پاسخ اين سوال خيلي ساده است. من دنبال تيمي بودم كه به جام جهاني برزيل صعود كند و اين همان هدفي بود كه علي كفاشيان و عباس ترابيان آن را دنبال مي‌كردند. هدف اصلي من با فدراسيون فوتبال به هم نزديك بود و به همين خاطر ارتباط ما خيلي ساده برقرار شد.

وي در خصوص ميزان برآورده شدن انتظاراتش از فدراسيون فوتبال تاكيد كرد: چيزهايي كه مربوط به ساختار فوتبال است طبق خواسته ما برآورده شده است و مسئولان فدراسيون بيشتر امكانات قابل دسترس را براي ما فراهم كرده‌اند. مهمترين اين خواسته‌ها در اختيار داشتن بازيكنان بود كه حمايت خوبي از طرف سازمان ليگ، باشگاه‌ها و مربيان انجام شد. اين نكته كليدي فعاليت‌مان در اين مدت بوده است.

كرش در پاسخ به اين سئوال كه "شما با سمت سرپرست مخالف هستيد يا سرپرستي كه در تيم ملي كار مي‌كرد؟"، گفت: هيچكدام. ما چارتي را طراحي كرديم كه وظايف همه در آن مشخص بود. از اول هم به اين توافق رسيديم كه در اين چارت همه زير نظر بالاترين شخص فوتبال يعني علي كفاشيان كار كنند. شرح وظايف همه در اين چارت پيش بيني شده و مشخص بود. مهم اين است كه هر روز بهتر از روز قبل باشيم. كسي كه در تيم ملي است بايد بداند تمام وقت بايد در خدمت آن باشد و با تمركز كار كند.

وي در خصوص ميزان شناختش از استقلال و پرسپوليس گفت: دو تيم را خوب مي‌شناسم و با اسامي مديران آن هم آشنا هستم. البته يك سري محدوديت‌هايي وجود دارد كه من نمي‌توانم تمام صحبت‌هاي آنها را به طور كامل در رسانه‌ها پيگيري كنم. البته جاي شكر دارد كه من نمي‌توانم اين كار را انجام دهم!

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران با اشاره به نظارتش روي تيم‌هاي پايه فوتبال ايران تاكيد كرد: قبول دارم كه بايد روي تيم‌هاي پايه نظارت مي‌كردم. وقتي به ايران آمدم بحث تيم‌هاي زير 19 سال و تيم المپيك مطرح بود و درباره تيم نوجوانان صحبتي به ميان نيامد. اخيرا با علي كفاشيان و مهدي تاج جلسه‌اي داشتيم كه آنها نگراني خود را درباره تيم نوجوانان هم ابراز كردند. آنها خواستند كه نظارت روي اين تيم را هم در دستور كار قرار دهيم. من خوشحالم كه بتوانم چنين كاري را انجام بدهم. اين كاري است كه من در طول فعاليت مربيگري‌ام در تيم‌هاي مختلف انجام داده‌ام اما همه چيز بايد در اين خصوص شفاف مطرح شود.

كرش افزود: يك بخش از فعاليت من در تيم‌هاي پايه اين است كه روي اين تيم‌ها نظارت داشته باشم و تجربه خودم را در اختيار آنها قرار دهم. طبيعتا در اين صورت بخشي از تصميم گيري‌ها با من است. اما يك بخش ديگر اين است كه خودتان تمام كارها را انجام دهيد و در نهايت اسم مرا روي كارها بگذاريد. در واقع شما فقط از اسم من استفاده مي‎كنيد بدون آنكه از تجربياتم استفاده كنيد. اين دو بخش در ظاهر يكي است اما با هم تفاوت‌هاي اساسي دارد. من آماده همكاري با تيم‌هاي پايه هستم ولي نمي‌توانم ببينم ديگران كارها را انجام بدهند و فقط اسم مرا مطرح كنند.

سرمربي تيم ملي خاطرنشان كرد: كفاشيان با من در اين خصوص كاملا واضح صحبت كرد و از من خواست كه روي تمامي تيم‌هاي ملي نظارت داشته باشم. قرار است در آينده هم يك نشستي با مربيان تيم‌هاي پايه برگزار كنيم تا شرح وظايف آنها را مشخص كنيم.

وي با اشاره به احساس مسئوليتش نسبت به تيم ملي تاكيد كرد: وقتي به ايران آمدم نوع برخورد و استقبال مردم از من حس مسئوليت و تعهدم را چند برابر كرد. در واقع من بايد دو تا سه برابر بيش از حد معمول كار كنم تا پاسخگوي احساسات مردم باشم. تعهد به 75 ميليون نفر را روي شانه‌هايم احساس مي‌كنم.

كرش در ادامه با تاكيد بر اينكه بايد حس اعتماد به نفس را در تيم ملي القا كنم، گفت: بايد اين احساس در تمامي جامعه فوتبال از فدراسيون تا بازيكنان به وجود بيايد كه مي‌توانند بهتر كار كنند تا در نهايت به هدف خود برسند.

نمي خواهيم در جام جهاني زنگ تفريح باشيم

سرمربي تيم ملي با تكرار اهدافش براي جام جهاني برزيل گفت: نمي‌خواهيم وقتي به جام جهاني برزيل صعود مي كنيم زنگ تفريح حريفان باشيم يا براي تفريحات به سواحل اين كشور برويم. من مربي‌اي نيستم كه روي نيمكت بنشينم و يك سري بازيكن را به داخل زمين بفرستم و به صرف اينكه به جام جهاني رفته‌ايم بيكار بنشينيم. ما مي‌خواهيم اگر در صورت احتمال با تيم‌هاي بزرگ هم‌گروه شديم و به عنوان مثال كوچك‌ترين شانسي برابر انگليس، آلمان يا برزيل داريم از آن استفاده كنيم.

كرش با ذكر خاطره‌اي از مسابقات جام جهاني آفريقاي جنوبي گفت: ما (تيم ملي پرتغال) در دومين بازي مقابل تيم كره شمالي قرار گرفتيم بازي در نهايت با نتيجه 7 بر صفر به سود ما تمم شد. من در طول اين مسابقه مدام نيمكت كره را نگاه مي‌كردم و حواسم به چهره همكارانم در اين تيم معطوف بود. به محض اينكه بازي تمام شد به سمت نيمكت كره رفتم و سرمربي آنها را در آغوش كشيدم، چرا كه پشت آن چهره يك ملت و كشور بود كه با اين نتيجه غرورش دچار خدشه شد.

وي افزود: وقتي تيم ملي ايران به جام جهاني صعود مي‌كند نمي‌خواهم جاي كره شمالي باشم و غرور بازيكنانم همانند غرور بازيكنان كره بشكند. صعود به جام جهاني مي‌تواند ريسك بزرگي براي ما داشته باشد و ما مقابل حريفان قدرتمند شكست سنگيني بخوريم اما بايد از همين الان جلوي آن را بگيريم.

سرمربي تيم ملي در پاسخ به اين سئوال كه آيا به استفاده از مربيان جوان در كنار خود و آموزش آنها اعتقاد دارد يا نه گفت:‌ قطعا همينطور است. البته برخي فكر مي‌كنند در توسعه فوتبال بايد گام‌هاي جادويي برداريم در حالي كه آنها نمي دانند نمي‌شود با جادو كاري انجام داد. بزرگترين اشتباه باشگاه‌ها و فدراسيون اين است كه تمام داشته‌‌هاي خود را در يك سبد قرار مي‌دهند. گاهي ممكن است يك باشگاه براي خريد يك مهاجم خوب خارجي هزينه‌هاي زيادي انجام بدهد و ‌مسئولان اين باشگاه فكر كنند كه ديگر كار تمام شده است. اين بزرگترين دروغ و خيانتي است كه مي‌توان در ورزش انجام داد كه تمام داشته‌ها را در يك سبد قرار داد.

كرش با تاكيد بر اينكه پيشرفت بدون توجه به عناصر بنيادي به دست نمي‍‌آيد، گفت: ما براي پيشرفت به بازيكن خوب نياز داريم اما اگر مربي، مديريت و زمين‌‌هاي خوبي وجود نداشته باشد تعادل به هم مي خورد. ما بايد به حال و آينده هم توجه داشته باشيم و در تمام قسمت‌ها سرمايه گذاري كنيم كه مربيگري بخشي از آن است.

وي افزود: ما به مربياني احتياج داريم كه ورزش را از ركود خارج كنند و با نظريات خود و همچنين ديد باز آن را در مسير توسعه قرار بدهند. قطعا مربيان وقتي براي استراحت ندارند، چون هميشه تحت فشار مديران و تماشاگران هستند. آنها اگر ببازند كارشان را از دست مي‌دهند. پس بايد به آنها توجه ويژه‌اي شود و روي آنها سرمايه گذاري زيادي صورت گيرد.

سرمربي تيم ملي در پاسخ به سئوالي مبني بر استفاده‌اش از قرص‌هاي آرامبخش قبل از شروع مسابقات تصريح كرد: من از اين قرص‌ها استفاده كرده‌ام، چرا كه اگر يك مربي تمركزش را از دست بدهد به چيزي كه مي‌خواهد نمي‌رسد. به عنوان مثال يك مربي نمي‌تواند در طول مسابقه نگران پرداخت مالياتش باشد!

در ادامه برنامه ورزش و مردم عكسي نشان داده شد كه در اكثر سايت‌ها و وبلاگ‌هاي خبري منتسب به كودكي‌هاي كارلوس كرش است. سرمربي تيم ملي بلافاصله بعد از ديدن اين عكس خنديد و پاسخ به اين سئوال كه آيا اين چهره را مي‌شناسد يا نه؟ گفت:‌ خير. من در جريان هستم كه اين عكس در بعضي سايت‌ها وجود دارد اما اشتباه شده است. اين فرد من نيستم!

كرش در خصوص فرگوسن سرمربي تيم منچستر يونايتد و فعاليتش در اين تيم گفت:‌ فرگوسن انسان خوبي است و شخصيت فوق‌العاده‌اي دارد. من 6 سال شبانه روز در كنار او بودم و چيزهايي مي‌دانم كه اكثر مردم درباره او نمي‌دانند. او انساني به شدت شوخ طبعي است كه اين بهترين دارو در فوتبال است.

وي در خصوص آدامس خوردن فرگوسن هم گفت: براي اينكه ذهن و مغز يك مربي در طول مسابقه كار كند، به قند آدامس نياز دارد!

سرمربي تيم ملي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه فرگوسن تا چند سال ديگر در منچستر يونايتد سرمربي مي ماند؟ تاكيد كرد: اگر شما بتوانيد به من بگوييد تا بي‌نهايت چقدر فاصله است من هم به شما مي‌گويم كه او تا چه سالي در منچستر مي‌ماند!

يكي از قسمت‌هاي جالب برنامه وقتي بود كه كرش درباره مورينيو اظهارنظر كرد. او در باره سرمربي پرتغالي رئال مادريد گفت: مورينيو شخصيت خاصي دارد كه يا بايد از او متنفر باشيد و يا عاشقش. بيشتر مربيان ادبيات او را متوجه نمي‌شوند و در مقابل او هم صحبت‌هاي مربيان ديگر را متوجه نمي‌شود.

كرش در خصوص اينكه سبك بازي كدام يك از دو تيم رئال مادريد و بارسلونا را مي پسندد، گفت: من مدتي سرمربي رئال مادريد بودم. وقتي شما در تيمي كار مي كنيد آن را براي هميشه در قلب خود خواهيد داشت. اما انكار نمي‌كنم كه براي تيم بارسلونا احترام زيادي قائل هستم. بايد از اين تيم به خاطر فوتبالي كه بازي مي‌كند تشكر كرد.

وي در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينكه دليل موفقيت بارسا به گوارديولا مربي اين تيم بر مي‌گردد يا بازيكنان آن، يادآور شد: اين سئوال جالبي است و خوشحالم كه آن را مطرح كرديد. شكي نيست كه هم پپ و هم بازيكنان نقش كليدي در نتايج بارسا دارند ولي اين تيم فوق‌العاده حاصل كاري نيست كه يك يا دو سال انجام شده باشد. بازي‌اي كه بارسا ارائه مي‌كند به سال‌ها قبل برمي‌گردد. يعني زماني كه برخي از بازيكنان اين تيم از 9 سالگي به آكادمي بارسا رفتند. فوتبالي كه ما در حال حاضر از بارسلونا مي‌بينيم بيشتر به اركستر سمفونيك شبيه است تا فوتبال.

سرمربي تيم ملي يادآور شد: اين همانند كاري است كه ما در سال 1982 در پرتغال انجام داديم كه حاصل آن هم پرورش بازيكنان و به وجود آمدن يك نسل طلايي در فوتبال بود.

كرش با اشاره به دوران حضورش در رئال مادريد گفت: وقتي من سرمربي اين تيم بودم شكست بارسلونا خيلي راحت بود. در واقع ما آنقدر قوي بوديم كه اين تيم را راحت شكست مي‌داديم و بد از مسابقه اين بازيكنان بارسلونا بودند كه داور را مقصر نتايج مي دانستند. اما اين قضيه الان برعكس شده است و اين بازيكنان رئال هستند كه به داور انتقاد مي‌كنند. به نظر من بارسلونا شايستگي صعود به فينال جام حذفي را داشت.

كرش با تاكيد بر اينكه يك سرمربي و يك فدراسيون فوتبال نبايد فقط به فكر امروز باشد خاطرنشان كرد: ما بايد يك ميراثي براي نسل‌هاي آينده از خود برجاي بگذاريم. در فوتبال دو نوع مربي وجود دارد. يك دسته كه فقط دوست دارند امروز پيروز شوند و كاري به گذشته و آينده ندارند. گروه دوم هم مربياني كه مثل من فكر مي‌كنند و به آينده هم توجه دارند.

وي يادآور شد: من وقتي با تيم ايران قرارداد بستم گفتم كه بايد ميراثي از خودم بر جاي بگذارم و وقتي مربي بعدي جاي من آيد احساس كند تغييراتي ايجاد شده است. اين مربي هم بايد از خودش ميراثي براي مربيان بعد از خود بر جاي بگذارد تا آيندگان بفهمند كه تغييرات مثبتي در تيم ايجاد شده است.

سرمربي تيم ملي در خصوص اينكه از كدام تيم يا طرز فكر كدام مربي در ليگ برتر ايران خوشش مي‌آيد گفت: اين يك سئوال شخصي است كه من نمي‌توانم به آن جواب بدهم. شايد تفسيري كه از حرف من بشود درست نباشد. من برخي از تيم‌هايي را مي‌بينم كه در ليگ دچار افت و خير مي‌شوند اما در يك نكته از تمامي مربيان حمايت مي‌كنم و آن اين است كه با اين زمين‌ها فوتبال ايران به جايي نمي‌رسد.

كرش تاكيد كرد: كيفيت زمين‌هاي فوتبال در ايران بسيار پايين است و اين مسئله بازيكنان تكنيكي كه در تيم هاي مختلف وجود دارند را دچار مشكل مي كند.

وي تصريح كرد: نه فقط زمين‌هاي بازي كه بايد زمين‌هاي تمرين هم هموار و با كيفيت باشد. در حال حاضر توپ در زمين‌هاي فوتبال ايران آنقدر بالا و پايين مي‌پرد كه انگار به آن برق وصل شده است!

كرش با طرح اين سئوال كه با زمين‌هاي ناهموار خريد بازيكنان برزيلي چه توجيهي دارد؟ ادامه داد: وقتي اين بازيكنان نمي‌توانند با توپ در زمين كار كنند چرا بايد آنها را به خدمت گرفت. ‌زمين‌هاي فوتبال مثالي است از آن چيزي كه بايد در اين ورزش سرمايه گذاري شود. اگر شما هزينه‌هاي زيادي براي بازيكنان انجام بدهيد اما زمين نداشته باشيد به چه دردي مي خورد.

سرمربي تيم ملي خطاب به مجري برنامه ورزش و مردم كه رئيس فدراسيون هاكي هم هست، خاطرنشان كرد: به عنوان مثال اگر شما مربيان تحصيل كرده را وارد هاكي كنيد اما چوب هاكي نداشته باشيد چكار مي كنيد؟ آيا مي توانيد از جارو به جاي چوب هاكي استفاده كنيد و ‌آن وقت توقع پيشرفت هم داشته باشيد؟!

مظلومي حواسش را جمع كند

در قسمتي از برنامه صحبت‌هاي پرويز مظلومي سرمربي استقلال تهران و انتقاد او از اختيارات بيش از اندازه كرش پخش شد. مظلومي كرش را متهم كرد كه اختيارات زيادي دارد و به همين خاطر توانسته است حتي سرپرستي را از چارت تيم ملي حذف كند.

سرمربي تيم ملي بعد از شنيدن صحبت هاي مظلومي در حاليكه به نظر مي‌رسيد عصباني است، گفت: من بارها پيش از اين هم گفته بودم كه مربيان نبايد در مطبوعات عليه تصميمات من صحبت كنند. هر كسي در اين خصوص صحبت مي‌كند بايد مسئوليت حرف‌هايش را بپذيرد. مظلومي گفت من سرپرستي را از چارت تيم ملي حذف كرده‌ام. او بايد حواسش را جمع كند چرا كه اشتباه مي‌كند.

كرش گفت: من سرپرستي از تيم ملي حذف نكرده ام. اول اينكه آنقدر اختيار ندارم كه چنين كاري انجام بدهم و دوم اينكه كفاشيان مي‌تواند شهادت بدهد كه عباس ترابيان خودش از سرپرستي تيم ملي استعفا داد. در حيطه وظايف من نيست كه دلايل استعفاي ترابيان را توضيح بدهم.

وي افزود: آن چيزي كه كفاشيان به من گفت اينكه ارتباط كادر فني مستقيم با فدراسيون برقرار مي‌شود. بعد از استعفاي ترابيان، كفاشيان شخصي را براي سرپرستي تيم ملي منصوب نكرد. به همين خاطر در چارت جديد يك مدير اجرايي و يك مدير هم براي تيم در نظر گرفتيم.

سرمربي تيم ملي در واكنش به اين صحبت مظلومي كه گفته بود وقتي يك تيمي پيروز مي‌شود چند پدر دارد اما وقتي مي‌بازد يك پدر دارد، گفت: مظلومي جمله‌اي از مورينيو گفت و حالا من هم به او جمله‌اي مي‌گويم تا در ذهنش بماند. وقتي تيم من مي‌بازد من هم پدر آن شكست هستم و بايد آن را برعهده بگيرم.

كرش درباره برنامه تيم ملي در اسفند ماه و بازي دوستانه با اردن هم تصريح كرد: وقتي من سرمربي تيم ايران شدم فدراسيون يك هدف اصلي براي من ترسيم كرد و آن هم صعود به جام جهاني بود. آنها اصلا به من نگفتند قهرمان جام جهاني شويم يا به فينال صعود كنيم. مهمترين مسئله همان صعود تيم ملي بود. مشكل اين است كه برخي افراد نمي‌دانند صعود به جام جهاني چه زماني محقق مي‌شود. آنها فكر مي كنند قرار است در سال 2014 به جام جهاني برويم در حالي كه به نظر من كار صعود ما به جام جهاني در ژوئن 2012 مشخص مي‌شود. براي همين است كه برخي از ما انتقاد مي كنند.

وي افزود: ارديبهشت ماه سال آينده ما سه بازي حساس و 9 امتياز تعيين كننده خواهيم داشت و اميدوارم بتوانيم به اين هدف مان برسيم.

كرش در بخش پاياني صحبت‌هايش پاسخ سئوالات يك كلمه‌اي به اين گونه داد:

اسپانيا: احساس ناراحتي از شكست برابر اين تيم در جام جهاني

عباس ترابيان: شخصي كه مرا به ايران و تيم ملي آورد و احترام زيادي براي او قائلم

بلاژوويچ: مربي فوق‌العاده و دوست خوب

خسرو والي‌زاده: ذهن من در نظرات

پروين: احترام زيادي براي او قائلم

علي كفاشيان: دوست بسيار خوب و بيشتر از يك رئيس

رونالدو: بازيكن من در مچستر و پرتغال

پرتغال: كشورم

‌جام جهاني: رويا و ماموريت من در ايران

جمعه|ا|7|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن