تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816734904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تثبيت قيمت و سهميه بنزين تا شب عيد/ احتمال اختصاص سهميه بنزين نوروزي


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: تثبيت قيمت و سهميه بنزين تا شب عيد/ احتمال اختصاص سهميه بنزين نوروزي
بر اين اساس به زودي در ستاد هدفمندي يارانه ها و با حضور نمايندگان ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور، وزارت نفت، كشور و برخي از دستگاه‌هاي ذيصلاح، طرح اختصاص سهميه ويزه بنزين نوروز مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.
خبرگزاري مهر- گروه اقتصادي: همزمان با تثبيت قيمت و سهميه بنزين خودروهاي شخصي تا پايان اسفند ماه سالجاري، به زودي دولت درباره اختصاص سهميه ويژه بنزين نوروزي به خودروها تصميم گيري مي كند.

به گزارش مهر، با ورود به چهاردهمين ماه اجراي مرحله نخست قانون هدفمندسازي يارانه ها، شمارش معكوس براي اجراي مرحله دوم اين جراحي اقتصادي در سطح كلان دولت آغاز شده است.

بر اين اساس، مهمترين محور اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه ها اعمال تغييراتي در قيمت و سهميه بنزين خودروهاي شخصي و عمومي است كه تاكنون با وجود طرح سناريوهاي قيمتي هيچ گونه جمع بندي نهايي براي نحوه قيمت گذاري و عرضه اين فرآورده پرطرفدار نفتي حاصل نشده است.

برخي از مسئولان دولتي پيشتر از عرضه بنزين تك نرخي به عنوان يكي از سناريوهاي دولت در فاز دوم هدفمندي يارانه ها خبر داده بودند و از اين رو گمانه زني كارشناسان اقتصادي نشان مي دهد در صورت تك نرخي شدن عرضه بنزين بايد شاهد افزايش بهاي اين حامل انرژي تا مرز يكهزار تومان بود.

با اين وجود، در 14 ماهه نخست اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها تاكنون هيچ گونه تغييري در قيمت و ميزان سهميه بنزين خودروهاي شخصي اعمال نشده است.

پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها، بنزين معمولي يارانه اي 400 تومان، بنزين معمولي آزاد 700 تومان، بنزين سوپر نيمه يارانه اي 500 تومان و بنزين سوپر آزاد 800 تومان در سطح جايگاه‌هاي كشور عرضه شده است.

با اجراي اين قانون و با وجود ورود بيش از يك ميليون دستگاه خودرو به ناوگان حمل و نقل متوسط مصرف سالانه بنزين كشور با حدود پنج درصد كاهش به مرز 59 ميليون ليتر در روز رسيده است.

پيگيري‌هاي خبرنگار مهر حاكي از آن است كه قيمت و سهميه بنزين خودروهاي شخصي حداقل تا پايان اسفند ماه سالجاري تثبيت شده است و اين احتمال دارد كه سناريويهاي جديد قيمتي و غير قيمتي براي اين فرآورده نفتي از 15 فروردين ماه سال آينده اعمال شود.

از اين رو براي اسفند ماه سالجاري بنزين سهميه اي خودروهاي شخصي 60 ليتر و با نرخ نيمه يارانه اي 400 تومان تعيين شده است، همچنين براي موتورسيكلتها 25 ليتر سهميه بنزين نيمه يارانه اي و براي خودروهاي شخصي 500 ليتر سهميه بنزين آزاد (700 توماني) پيش بيني شده است.

در همين حال سهميه بنزين آزاد خودروهاي شخصي در صورت اتمام سهميه بنزين نيمه يارانه اي 400 توماني خودروها از طريق كارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است ضمن آنكه براي بهمن ماه سالجاري هم هيچگونه محدوديت زماني براي استفاده از سهميه بنزين 100 توماني ذخيره شده در كارتها تعيين نشده است.

ذخيره 100 و 400 توماني بنزين كارتها نمي‌سوزد

در حال حاضر بنزين 100 توماني ذخيره سازي شده در كارتهاي هوشمند سوخت خودروهاي شخصي به حدود 100 ميليون ليتر كاهش يافته و از اين رو شمارش معكوس براي به پايان رسيدن ذخيره بنزين 100 توماني كارتها و عرضه بنزين 2 نرخي آغاز شده است.

اين در حالي است كه با وجود بررسي سناريوهاي مختلف قيمتي تاكنون هيچ گونه محدوديت زماني براي استفاده از ذخيره 100 و 400 توماني بنزين در كارت‌هاي هوشمند سوخت پيش بيني نشده است و به اصطلاح دولت برنامه‌اي براي حذف سهميه ذخيره شده در كارتهاي سوخت ندارد.

احتمال اختصاص سهميه بنزين نوروزي

به گزارش مهر، همزمان با نزديك شدن به هفته‌هاي پاياني سال، طرح اختصاص بنزين نوروزي در سطح كلان دولت مطرح شده است اما هنوز بررسي اختصاص اين سهميه بنزين به خودروهاي شخصي قطعي نشده است.

بر اين اساس به زودي در ستاد هدفمندي يارانه ها و با حضور نمايندگان ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور، وزارت نفت، كشور و برخي از دستگاه‌هاي ذيصلاح، طرح اختصاص سهميه ويزه بنزين نوروز مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.

پيگيري مهر نشان مي دهد تاكنون سناريوي اختصاص "50 ليتر بنزين" با نرخ نيمه يارانه‌اي 400 تومان بيش از ساير گزينه ها محتمل به نظر مي رسد اما تاكنون هيچ يك از گزينه‌ها درباره اختصاص سهميه ويزةه نوروزي نهايي نشده است.

در صورت نهايي شدن طرح اختصاص سهميه بنزين نوروزي در مجموع براي فروردين ماه سال آينده و با احتساب سهميه هاي عادي حدود 110 ليتر بنزين با نرخ نيمه يارانه اي (400 تومان) به خودروهاي شخصي اختصاص مي يابد.

ضمن آنكه اين در صورت موافقت نهايي دولت، اين سهميه بنزين در روزهاي پاياني اسفند ماه به كارتهاي هوشمند سوخت واريز خواهد شد.

ظرفيت توليد بنزين ايران به 70 ميليون ليتر

به گزارش مهر، در حال حاضر به طور متوسط روزانه حدود 55 ميليون ليتر بنزين در سطح پالايشگاه هاي نفت كشور توليد مي شود كه با بهره برداري از طرحهاي جديد افزايش توليد بنزين در پالايشگاه هاي نفت تهران، امام خميني شازند و آبادان اين ظرفيت تا پايان سالجاري از مرز 65 ميليون ليتر در روز عبور مي كند.

بر اين اساس تا پايان سالجاري طرحهاي جديد بنزين سازي در پالايشگاه آبادان با ظرفيت توليد روزانه حدود 3.9 ميليون ليتر، پالايشگاه تهران با ظرفيت توليد 1.8 ميليون ليتر و پالايشگاه شازند با ظرفيت توليد 11 ميليون ليتر بنزين فراهم مي شود.

با احتساب طرحهايي كه از ابتداي سالجاري تاكنون راه اندازي شده اند ظرفيت توليد بنزين با استاندارد يورو چهار و پنج كشور تا اسفند ماه امسال از مرز 20 ميليون ليتر در روز عبور مي كند.

با احتساب مصرف روزانه 59 تا 60 ميليون ليتر بنزين در كشور و با در نظر گرفتن ظرفيت توليد در پالايشگاه‎هاي نفت داخلي تا نوروز سال 1391 در مجموع حدود پنج ميليون ليتر ظرفيت مازاد توليد در سطح پالايشگاه‌هاي نفت كشور ايجاد مي شود.

گفتني است، با در نظر گرفتن افزايش ظرفيت توليد بنزين در پالايشگاههاي داخلي، براي فروردين ماه سال آينده دولت بدون نياز به واردات مي تواند نسبت به اختصاص سهميه بنزين نوروزي به خودروهاي شخصي اقدام كند.
نظر شما:
------------

جمعه|ا|7|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن