تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819685901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي در جمع اساتيد و دانشجويان بسيجي:انداختن توپ به زمين حريف از ويژگي‌هاي ديپلماسي دولت نهم بودحرف‌هاي حق و منطقي داريم


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: متكي در جمع اساتيد و دانشجويان بسيجي:انداختن توپ به زمين حريف از ويژگي‌هاي ديپلماسي دولت نهم بودحرف‌هاي حق و منطقي داريم


تهران- خبرگزاري كار ايران
وزيرامورخارجه ايران با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران با كسي دعوا ندارد‏‏‏‏ گفت: به دنبال ايجاد درگيري و مسئله‌سازي در دنيا نيستيم.

به گزارش "ايلنا"منوچهرمتكي كه جمعه شب در جمع اساتيد و دانشجويان بسيجي دانشگاه‌هاي مختلف تهران در دانشگاه علامه طباطبايي و به مناسب سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي سخن مي‌گفت، اظهارداشت: حرف‌هاي حق و منطقي داريم و مي‌خواهيم در دنياي دمكراتيك حرفمان را بزنيم.
وي خاطر نشان‌كرد: ديپلماسي امام خميني (ره) در گام نخست عرصه بين الملل اسلامي را هدف قرار داد و امروز ما در سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي شاهد هستيم كه آرمان‌هاي امام (ره) در سراسر جهان اسلام احيا شده است.
وزيرامورخارجه در ادامه با اشاره به وابستگي شديد كشور به ويژه به آمريكا و انگليس در زمان رژيم پهلوي، آزادي و استقلال و حكومت اسلامي را دستاوردهاي بزرگ امام و انقلاب معرفي كرد و گفت: استقلال يكي از هديه‌هاي امام (ره) به ملت ايران بود و همين باور مستقل بودن خاري در چشم دشمنان ما است.
رئيس دستگاه ديپلماسي كشور در بخش ديگري از سخنان‌اش به ابتكارات دولت نهم درعرصه ديپلماسي اشاره كرد و اضافه كرد: عوض كردن زمين بازي و انداختن توپ به زمين حريف از ويژگي‌هاي ديپلماسي دولت نهم بود، غربي‌ها ملاك‌هايي را براي خود تعريف كرده بودند ولي دولت نهم آن را هدف قرار داد.
متكي مهم‌ترين شاخص ديپلماسي دولت نهم در بهره‌گيري از رهنمودهاي رهبرمعظم انقلاب را به دست گرفتن چارچوب بازي و تعامل در دنيا معرفي و اضافه كرد: هرجا كه اينگونه مبتكرانه و مدبرانه و با منطق و استراتژي تعريف شده وارد ميدان شديم، دشمن در موضع انفعال قرار گرفت.
وزير‌امور‌خارجه همچنين به شعار تغيير باراك اوباما رئيس‌جمهوري جديد آمريكا اشاره و تصريح كرد: درحالي كه غربي‌ها تلاش داشتند با شعارهايي مثل تغيير رژيم و تغيير گفتار، انقلاب اسلامي را هدف قرار دهند، امروز در شرايطي گرفتار شده‌اند كه براي خودشان شعار تغيير سرداده‌اند و اذعان مي‌كنند كه به تغيير نياز دارند.
وي در بخش ديگري از اظهارات خود با بيان اينكه 61سال از صدور اعلاميه بالفور براي تاسيس رژيم‌صهيونيستي مي‌گذرد، افزود: پس از گذشت بيش از60 سال، اهداف بالفور عملياتي نشده است و در طي اين سال‌ها صهيونيست‌ها و حاميان آنان فقط سعي كردند تصويري از اين رژيم را در منطقه ايجاد كنند و اين گونه وانمود كنند كه قدرتمند، شكست ناپذير و توانمند است.
متكي اظهار داشت: اين رژيم در جنگ شش روزه 1967 و جنگ رمضان 1973 سيل‌آسا حركت مي‌كرد و به محض اينكه كشورهاي منطقه مي‌خواستند به خود بيايند و واكنشي نشان دهند، سازمان ملل، انگليس و ديگر حاميان صهيونيسم وارد ميدان مي‌شدند و قائله را ختم مي‌كردند و داستان به يك پيروزي براي رژيم‌صهيونيستي ثبت مي‌شد.
وي با اشاره به جنگ 33 روزه در لبنان و جنگ 22 روزه غزه گفت: در اين جنگ‌ها هيمنه پوشالي اين رژيم شكسته شد و اين موارد نشان داد كه زورمداري قادر به اداره جهان نيست.
متكي زورمداري را پايه تصميمات فاتحان جنگ جهاني دوم دانست و اضافه كرد: فاتحان جنگ جهاني دوم تلاش كردند بگويند كه قدرت حق است ولي انقلاب اسلامي در چالش با اين شعار اعلام كرد كه حق قدرت است و امروز اين حقيقت و واقعيت به خوبي به اثبات رسيده است.
پايان‌پيام

كد خبر: 472427

شنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن