تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816996014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيمه ايرانيان محدوديتي براي كسي ايجاد نمي كند


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: بيمه ايرانيان محدوديتي براي كسي ايجاد نمي كند
مصري:تهران- خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:وزير رفاه و تامين اجتماعي با يادآوري ارائه 9 ميليون سبد كالا به همين تعداد نيازمند و مددجوي تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي و همچنين نيازمندان غيرتحت پوشش شناسايي شده در پايان بهمن ماه جاري، تاكيد كرد: با اختصاص صد در صد از اعتبار 325 ميليارد توماني اين امر، بن‌ها با سرانه 36 هزار نفر تومان در اختيار نيازمندان و مددجويان قرار مي‌گيرد.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، "عبدالرضا مصري" در مراسم افتتاح سرويس‌هاي الكترونيكي نوين بيمه‌اي تامين اجتماعي در پاسخ به سوال ايسنا و در جمع خبرنگاران با بيان اين كه سرانه اين بن‌ها نسبت به سال گذشته چهار هزار تومان افزايش دارد، گفت: به هر خانوار پنج نفره، حدود 180 هزار تومان بن ارائه مي‌شود كه آن‌ها با مراجعه به فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي مي‌توانند ارزاق و كالاهاي مورد نياز خود را خريداري كنند.

وي با بيان اين كه نيازي نيست تا اين خانوارها بن‌ها را به صورت يك جا خرج كنند، در مورد توزيع سبد كالاي ماه مبارك رمضان مددجويان كه قرار بود با سرانه 30 هزار تومان براي هر خانوار در ماه رمضان ارائه شود، عنوان كرد: هنوز مشكل مربوطه بين معاونت برنامه‌ريزي‌ و نظارت راهبردي رياست جمهوري و خزانه حل نشده و دولت براي رفع آن، دستور موكد داده كه در اين صورت، ارائه اين سبد نيز هم چنان به قوت خود باقي است.

وزير رفاه همچنين درباره اظهارات رييس كميسيون بهداشت مجلس و غيرقانوني خواندن اختصاص بودجه صندوق بستري شهري و خويش‌فرما به بيمه پايه ايرانيان و يا ايجاد محدوديت براي بيماران خاص با راه‌اندازي اين نوع بيمه، از اين گفته‌ها اظهار بي‌اطلاعي كرد.

مصري در اين باره نيز به ايسنا گفت: با اجراي بيمه پايه ايرانيان هيچ محدوديتي براي كسي ايجاد نشده و به جاي آن كه كارت بستري شهري به يك فرد بدهيم تا تنها حق بستري شدن داشته باشد، با اجراي بيمه پايه ايرانيان هم اكنون خدمات سرپايي نيز به وي ارائه مي‌شود.

وزير رفاه عنوان كرد: يعني به جاي ارائه كارت بستري شهري، دفترچه درمان به فاقدان پوشش بيمه‌اي ارائه مي‌شود.

وي در برابر اين گفته كه در مورد بيماران خاص نيز گفته مي‌شود، اين بيماران در گذشته به صورت انفرادي بيمه مي‌شدند، اما در حال حاضر مجبورند همراه با اعضاي خانواده‌ بيمه شوند، تصريح كرد: نه در گذشته و نه در حال حاضر اين محدوديت براي بيماران خاص و نيازمند وجود نداشته و ندارد.

وزير رفاه با بيان اين كه «بايدي» براي بيماران خاص نداريم، گفت:‌ اين افراد مي‌توانند به صورت انفرادي هم بيمه شوند.

مصري در ادامه با اشاره به اين كه نمي‌دانم اين اشكالات را از كجا در مي‌آورند و چنين اشكالاتي در سيستم بيمه پايه ايرانيان وجود ندارد، بيان كرد: اصلا جابجايي در رديف‌هاي بودجه‌اي صورت نمي‌گيرد. در گذشته فردي مراجعه مي‌كرد به بيمارستان و اگر برابر قانون نيازمند و مستحق بود، براي او كارت بستري شهري صادر مي‌شد كه به وسيله آن تنها خدمات بيمارستاني دريافت مي‌كرد كه الان به جاي خدمات بيمارستاني، با صدور دفترچه درماني باعث شده تا اگر فرد از بيمارستان هم خارج شد، بتواند از پيگيري‌هاي پس از بيمارستان نيز استفاده كند.

وي با بيان به اين كه افراد براي دريافت كارت بستري شهري بايد تاييديه‌اي مبني بر نيازمند بودنشان مي‌آورند تا كارتشان صادر شود، تاكيد كرد: اگر الان هم اين تاييديه را بياورند، دفترچه براي آن‌ها صادر مي‌شود. از طرف ديگر20 درصد خدمات ارائه شده مربوط به خدمات درماني بستري و 80 درصد خدمات درماني سرپايي است، لذا آن سيستم (كارت بستري شهري) غلط بود.

وزير رفاه خاطر نشان كرد: براساس آن خدمت (كارت بستري شهري) اگر بيمار سرپايي پول نداشت، آن قدر مراجعه نمي‌كرد تا تبديل به بيمار بستري مي‌شد، اما امروز با دفترچه‌اي كه در دست دارد، از بستري شدن و ايجاد هزينه سنگين به مردم پيشگيري مي‌شود.

مصري در مورد اجراي قانون مديريت خدمات كشوري براي مستمري بگيران تامين اجتماعي نيز اظهار كرد: هر آن‌ چه را كه قانون تصويب كند اجرا مي‌كنيم. هميشه تامين اجتماعي از منابع خود براي اجراي تعهداتش استفاده مي‌كرد، اما اجراي اين قانون در توان تامين اجتماعي نيست.

وزير رفاه و تامين اجتماعي با اذعان به اين كه تامين اجتماعي در حال حاضر در نقطه سربه سري قرار گرفته است، اذعان كرد: منابع تامين اجتماعي، پاسخگوي حمايت‌هاي تامين اجتماعي نيست، بلكه پاسخگوي بيمه‌هاي اجتماعي است. همچنين برابر محاسبات بيمه‌اي صورت گرفته،‌ مبلغي را كه در حال حاضر به بيمه شده و بازنشسته تامين اجتماعي پرداخت مي‌شود، بيشتر از آن رقمي است كه نظام بيمه‌اي دنيا انجام مي‌دهد، لذا اگر دولت كمك كند و بار مالي ناشي از اجراي قانون خدمات را بپردازد، تامين اجتماعي سريعا آن را اجرا مي‌كند.

وزير رفاه در مورد افزايش بودجه وزارت رفاه و تامين اجتماعي در سال آينده، گفت: افزايش بودجه اين وزارتخانه براي سال آينده بيشتر از پنج درصد است. به طوري كه بودجه آن از پنج هزار و 170 ميليارد تومان امسال به شش هزار و 200 ميليارد تومان براي سال آينده و آن هم در صورت تصويب افزايش مي‌يابد.

مصري ادامه داد: احتمالا بيشترين افزايش‌ بودجه‌ها را در سازمان بازنشستگي و بيمه خدمات درماني شاهد خواهيم بود، چرا كه سازمان بازنشستگي بايد تعهدات بازنشستگان براي سال آينده را انجام دهد. همچنين اعتبار سازمان بازنشستگي در سال جاري براي شش ماه از سال در نظر گرفته شده بود كه سال آينده اين اعتبار بايد براي يك‌سال لحاظ شود كه فكر مي‌كنم بودجه اين سازمان حدود دو هزار ميليارد تومان براي سال آينده افزايش يابد.

به گفته مصري، پس از سازمان بازنشستگي كشوري، بيشترين افزايش بودجه در ميان دستگاه‌هاي متبوع وزارت رفاه را در سازمان بيمه خدمات درماني و سپس ساير دستگاه‌هاي زيرمجموعه وزارت رفاه و تامين اجتماعي شاهد خواهيم بود.

وي درباره پرداخت سود سهام عدالت به مددجويان، اضافه كرد: اين سود هم‌اكنون در حال توزيع است و ممكن است برخي شركت‌ها سود سهام را دير به حساب مددجويان واريز كنند.

وزير رفاه در پاسخ به خبرنگاري كه درباره ماده 13 لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها پرسيد، با بيان اين كه اين ماده در مجلس است، گفت: زماني كه قانون شد، تكليف مي‌شود و هر آن چه را كه قانون بگويد همان عمل مي‌شود.

وي در برابر اين كه آيا دولت موافق آن است يا خير، افزود: دولت لايحه‌اي داده است و با لايحه خود موافق است، اما تصميم نهايي در مجلس گرفته مي‌شود.

وزير رفاه و تامين اجتماعي در اين باره كه آيا دولت موافق حذف اين ماده است يا خير؟ نيز اظهار كرد: شرايط را بايد سنجيد، اگر هدفمند كردن يارانه‌ها صورت گيرد، اين ماده حذف مي‌شود و اگر هدفمند كردن صورت نگيرد، اين ماده بايد به قوت خود باقي بماند، چرا كه مابه‌التفاوت بايد تامين شود كه اين نظر شخصي من است و نظر مجلس مهم است.

همچنين وزير رفاه در مراسم افتتاح سرويس‌هاي الكترونيكي نويم بيمه‌اي سازمان تامين اجتماعي با اذعان بر اين كه سوزن گرامافون سازمان تامين اجتماعي به روي سيستم داس گير كرده بود و يك كلمه را هزار بار تكرار مي‌كرد، گفت:‌ با راه‌اندازي سرويس‌هاي الكترونيكي نوين بيمه‌اي، اين مشكل اكنون رفع شده كه اميدواريم پايه‌اي براي راه‌اندازي كارت هوشمند درمان بيمه شدگان در كشور باشد.

مصري افزود: پروژه‌هايي بيشتر نمود دارند كه همچون پروژه‌هاي عمراني و يا فيزيكي با چشم غيرمسلح بتوان آن‌ها را ديد.

وي ادامه داد: در حالي كه اقدامات نرم‌افزاري از جاذبه و ديد بالايي برخوردار نيستند، چنين اقداماتي را نمي‌توان با خدمات سخت‌افزاري مقايسه كرد.

وي نظام اداري كشور را به دو نوع ارائه سيستم بر حسب وظيفه و ارائه سيستم بر حسب مسووليت تقسيم كرد و در اين باره اظهار كرد: در نظام وظيفه‌اي، ما در اختيار بروكراسي اداري هستيم و فرد بايد خود را با سيستم اداري مطابقت دهد.

وزير رفاه با بيان اين كه در اين نوع سيستم، كرامت انسان‌ها مطرح نيست، تصريح كرد: اين در حالي است كه در سيستم مسووليت‌مداري، مسوولان به خواسته ارباب رجوعان جامه عمل مي‌پوشانند كه اين امر در تامين اجتماعي و با مقدم شدن بيمه‌شدگان در حال اجراست.

وي با اشاره به راه‌اندازي سيستم نوين بيمه‌اي به جزيره‌اي عمل كردن شعب تامين اجتماعي در گذشته اشاره و عنوان كرد: در حال حاضر اين شعبه‌ها به صورت آنلاين با هم ارتباط برقرار كرده و اطلاعات روزمره آن‌ها قابل اعتماد است.

مصري يادآور شد: تامين اجتماعي براي اتمام پروژه‌هاي فيزيكي خود در گذشته دچار مشكل شده بود، اما امروز شاهد تسريع در پيشرفت پروژه‌ها اين سازمان هستيم، به طوري كه در دهه فجر امسال20 پروژه از پروژه‌هاي تامين اجتماعي افتتاح شد.

وي در پايان به رقم بالاي بيمه شده‌ها در دو سال گذشته و ثبت ركورد آن‌ها در بانك اطلاعات ايرانيان يعني وارد شدن يك ميليون و 800 بيمه شده جديد اشاره كرد.

انتهاي پيام//

شنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن