تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812709725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هفته فرهنگي ايران در زاگرب آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: هفته فرهنگي ايران در زاگرب آغاز شد
هفته فرهنگي ايران به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران به همت رايزني فرهنگي ايران در زاگرب با نمايش آثار تايپوگرافي اسماء‌الحسني، خوشنويسي، چاپ، نقاشي روي شيشه، فرش و ... افتتاح شد.


به گزارش سرويس هنري برنا به نقل از روابط‌عمومي موزه هنرهاي معاصر اين هفته عصر روز چهارشنبه 16 بهمن ماه به مناسبت سي‌امين سالگرد انقلاب اسلامي ايران در موزه ميمارا در شهر زاگرب و با حضور و سخنراني لوكشيج مدير موزه ميمارا، محمدحسن فدايي فرد سفير جمهوري اسلامي ايران در كرواسي، مهدي ايماني‌پور معاون بين‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و يلين چيچ قائم مقام شهر زاگرب برگزار شد.

همچنين در آئين افتتاحيه نمايشگاه آثار اسماء‌الحسيني پيامي نيز از سوي مدير كل دفتر هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منتشر شد كه در بخشي از آن آمده است: «انقلاب شكوهمند اسلامي ايران نور پرفروغي بود كه چون تابيدن گرفت همه عرصه‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار داد و دنيايي نو را به ارمغان آورد كه مملو از طراوت و زيبايي و سرشار از مهرباني و هنر بود. حاصل اين هنر كه با ذوق سليم هنرمندان متعهد و پراحساس همراه بود خلق آثار فاخر و ارزشمنديست كه از زمره آن‌ها پوسترهاي تايپوگرافي تحت عنوان اسماء‌الحسني مي‌باشد. اسماء‌الحسني كه همان نام‌هاي مقدس خداوند متعال است حاوي عالي‌ترين معاني و مفاهيم و دربرگيرنده عميق‌ترين معرفت‌ها است كه همانا زيباترين آن‌ها شناخت نام‌هاي خداوند است. اينك كه به بركت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي نمايشگاهي از اين آثار گرانبها در زاگرب به همت رايزني جمهوري اسلامي ايران برپا مي‌شود ضمن تقدير و تشكر از هنرمندان صاحب اثر و جناب آقاي وزيريان كه زحمات گرانسنگي را در اين خصوص داشته‌اند مراتب تشكر خود را از رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در كرواسي اعلام مي‌دارم.»

بنا بر همين گزارش، لوكشيج مدير موزه ميمارا ضمن ابراز خشنودي از نمايش آثار هنرمندان ايراني در موزه ميمارا اظهار داشت: حضور هنرمندان و اجراي كارگاه‌هاي هنري در اين موزه موجب افتخار ماست و هميشه موزه هنرهاي معاصر تهران آثار هنرمندان به نام را براي نمايش و شناساندن هنر ايراني به اين موزه آورده‌اند.

در ادامه مراسم محمدحسن فدايي فرد سفير جمهوري اسلامي ايران در زاگرب گفت: ما خيلي خوشحال هستيم كه در هفته فرهنگي ايران در شهر زاگرب هنرمندان ايراني در رشته‌هاي تايپوگرافي، خوشنويسي، موسيقي، تئاتر، ادبيات، چاپ و ... آثار خود را به نمايش مي‌گذارند و اين حركت فرهنگي مي‌تواند يك گام روبه جلو در توسعه روابط فرهنگي بين كشورها باشد.

سپس مهدي ايماني‌پور معاون بين‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت: به مناسبت سي‌امين سالگرد انقلاب اسلامي ايران برنامه‌هاي فرهنگي در كشورهاي مختلف برگزار مي‌شود كه از جمله هفته فرهنگي ايران در زاگرب مي‌باشد كه در رشته مختلف هنري برگزار مي‌شود.

وي همچنين گفت: سي‌سال پيش در ايران انقلابي شكل گرفت و باعث تحولات زيادي در ايران و جهان شد.

در پايان مراسم يلين چيچ قائم مقام شهردار زاگرب نيز ضمن تبريك به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و هفته فرهنگي ايران گفت: براي ما افتخاري است كه در اين رويداد فرهنگي در شهر زاگرب مشاركت داشته باشيم و ما خيلي خوشحال هستيم كه مي‌توانيم با فرهنگ و هنر ايران زمين آشنا شويم.

يادآور مي‌شود، هفته فرهنگي ايران در شهرهاي زاگرب و اسپليت از روز 16 لغايت 22 بهمن‌ماه با نمايش آثار هنرهاي تجسمي و كارگاه‌هاي آموزشي در موزه ميمارا، همايش ادبيات معاصر ايران در كانون نويسندگان كرواسي و دانشكده فلسفه دانشگاه زاگرب، تئاتر مولانا در سالن تئاتر بوتاكا و ... برگزار مي‌شود.

شنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 320]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن