تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814799381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارزيابي زرگران گلستاني از روند كاهش قيمت سكه در بازار


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ارزيابي زرگران گلستاني از روند كاهش قيمت سكه در بازار
گرگان - همزمان با افزايش سود سپرده گذاري در بانك ها، قيمت سكه در بازار طلا در استان گلستان به شدت كاهش يافت و تاثيرات خود را بخوبي نمايان كرد.


به گزارش خبرنگار ايرنا، اين كاهش قيمت سكه به حدي است كه به بيش از 25 درصد رسيده و مردم براي فروش سكه هاي خود، هجمه زيادي به بازار سكه و طلا آورده اند.

با سر زدن به بازار طلافروشان، مشاهده مي شود كه مردم با توجه به كاهش شديد قيمت سكه در بازار، تمايل زيادي براي فروش به طلافروشان دارند.

از سوي ديگر، استقبال مردم براي خريد سكه به شدت كاهش يافته و به ندرت در مغازه هاي طلافروشي، مشتري براي خريد مشاهده مي شود.

طلافروشان و دلالان سكه نيز تمايل كمتري به خريد نشان مي دهند و برخي از آنان معتقدند كه سكه از قيمت فعلي هم پائين تر خواهد آمد.

يكي از طلافروشان گرگان در اين خصوص گفت: وقتي قيمت سكه و طلا بالا مي رود، همه چيز گران مي شود و كسبه ديگر مشاغل، طلا را بهانه اي براي افزايش قيمت كالاهاي خود قرار مي دهند.

"حسين گلدسته" در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اما از سوي ديگر، وقتي قيمت سكه و طلا كاهش مي يابد، به ندرت شاهد نزول قيمت ساير اجناس در بازار هستيم.

به گفته وي، مردم ما امروز، عادت كرده اند كه وقتي قيمت كالايي رو به افزايش است، به سمت خريد زياد براي آن جنس روي مي آورند، بطوري كه در پيش فروش سكه توسط بانك مركزي، صف هاي طويل از شب قيمت آغاز بخوبي مشاهده شد.

يكي ديگر از طلافروشان شهر گرگان در اين خصوص گفت: نابساماني و عدم ثبات قيمت، سكه و طلا، بسيار بد است و مردم، تكليف خود را نمي دانند.

"داوود حق بين" در اين زمينه به خبرنگار ايرنا، افزود: البته پائين آمدن قيمت سكه و طلا بسيار خوب است، اما تاثير خود را بر اقتصاد و كالاهاي ديگر به ندرت مي گذارد.

به گفته حق بين، وقتي تقاضاي مردم براي خريد جنسي بالا مي رود، بدون شك، شاهد افزايش قيمت آن اجناس در بازار هستيم، بطوري كه پس از اعلام پيش فروش سكه توسط بانك مركزي، تمايل به خريد زياد شد و قيمت سكه به يكباره بسيار بالا رفت.

وي تصريح كرد: البته از نظر ما قيمت سكه هر قدر پائين تر باشد، بهتر است و براي كسي كه شغلش خريد و فروش طلا و سكه است، هيچ فرقي نمي كند، زيرا او بر اساس قيمت، اعلام شده، كار خريد و فروش را انجام مي دهد.

وي ادامه داد: قيمت سكه با سرعت بالا و پائين مي شود، اما قيمت ساير كالا به مرور زمان و به ندرت تغيير پيدا مي كند.

يكي ديگر از زرگران گرگان در اين زمينه گفت: قبل از اتخاذ تصميم بانك مركزي، مبني بر اعلام بسته حمايتي از بازار سكه و طلا، تمايل مردم به خريد، بسيار زياد بود اما با توجه به تصميم روز گذشته رئيس جمهور مبني بر افزايش سود سپرده هاي بانكي و كاهش قيمت سكه، تمايل مردم به خريد سكه كاهش يافت و تمايل به فروش بيشتر شده است.

"مهدي قاسمپور" در ادامه افزود: امروز طلا در بازار به عنوان يك شاخص محسوب مي شود و روند افزايش طلا، بر ساير قيمت ها نيز تاثير مي گذارد.

به گفته قاسمپور، سكه و طلا به سرعت افزايش و كاهش نرخ دارد، اما كالاهاي ديگر به مرور زمان، تاثير پذير مي شود.

وي اظهار داشت: روند كاهش قيمت بايد هنوز ادامه داشته باشد، مردم به اندازه مصرف سكه خريد نمايند، زيرا سكه هنوز در حباب قرار دارد و بين 700 هزار تا يك ميليون ريال، هنوز در حباب قرار دارد و بايد اين حباب شكسته شود.

/5087467/579

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30782002

پنجشنبه|ا|6|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 297]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن