تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813041164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازنده اصلي از تحريم نفتي ايران خود غربي ها خواهند بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بازنده اصلي از تحريم نفتي ايران خود غربي ها خواهند بود
اروميه - نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري با موفق خواندن ديپلماسي خارجي جمهوري اسلامي گفت: ايران به عنوان يك كشور قدرتمند، اهميت زيادي براي كشورهاي جهان دارد، بازنده اصلي تحريم نفتي ايران، خود غربي ها خواهند بود.


آيت الله سيد علي اكبر قرشي روز چهارشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: ايران مشتريان زيادي براي فروش نفت خود دارد، تحريم كنندگان نفت ايران به زودي خواهند ديد كه حتي تعداد زيادي از كشورهاي غربي نيز اين تحريم ها را رعايت نخواهند كرد.

وي اضافه كرد: قطب بندي اقتصادي جهان امروز به گونه اي نيست كه آمريكا و اروپا يكه تاز ميدان اقتصادي جهان باشند ، امروز كشورهاي جديدي پاي به ميدان رقابت با غرب نهاده اند كه با اروپا و آمريكا همگام و همقدم نيستند و منافع ملي خود را به همكاري با غربي ها ترجيح مي دهند.

وي توقف پيشرفت هاي علمي و جلوگيري از دست يابي ايران به فن آوري ها جديد را انگيزه اصلي غربي ها از تحريم ايران دانست و اظهار داشت: همه جهانيان به صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران اعتراف مي كنند ولي غربي ها با فرافكني و بازي هاي سياسي اين موضوع را بهانه قرار داده تا از اقتدار و پيشرفت ايران اسلامي جلوگيري كنند.

قرشي افزود: غربي ها كه هم اكنون در مقابل مشكلات عديده سياسي و اقتصادي دچار بحران مشروعيت شده اند با اين اقدامات مي خواهند افكار عمومي جهان را از بحران هاي داخلي به سوي خاورميانه و ايران منحرف كنند.

عضوخبرگان رهبري گفت: غربي ها نبايد فراموش كنند كه ايران اسلامي در 33 سال گذشته بحران هاي بزرگي را كه اكثر آنها نيز از سوي غربي ها به ملت ايران تحميل شده پشت سر گذاشته و از تمام اين بحران ها سربلند بيرون آمده است.

وي جنگ تحميلي را يكي از نمونه هاي بارز دشمني غرب با ايران دانست و اظهار كرد: در اين جنگ تمام غرب به اضافه آمريكا با تمام تجهيزات و جنگ افزار هاي پيشرفته در كنار ديكتاتور معدوم عراق قرار گرفتند ولي بعد از هشت سال شكست خورده و سرافكنده با لانه هاي خود بازگشتند.

وي افزود : تحت فشار قرار دادن ايران براي تسليم در برابر خواسته هاي جهان غرب هدف بزرگ تحريم هاست آنها تصور مي كنند با اين تحريم ها مي توانند روحيه مقاومت مردم ايران را در هم بشكنند، غافل از آنكه ايران اسلامي در سخت ترين شرايط تسليم زورگويان نشده و اين بار نيز با ايستادگي و مقاومت پوزه دشمن را به خاك خواهند ماليد.

عضوخبرگان رهبري اضافه كرد: غربي ها با آرزوي بازگشت مجدد به ايران و به دست گرفتن مشيت ملت ايران دست به هر اقدام ناجوانمردانه و خيانتكارانه مي زنند ولي اين آرزوي آنها هر گز تحقق نخواهد يافت.

/583/8135/ 1645

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30781499

پنجشنبه|ا|6|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن