تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815432654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سود سپرده هاى بانكى به ۲۱ درصد افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: سود سپرده هاى بانكى به ۲۱ درصد افزايش يافت
گروه اقتصادى: وزير امور اقتصاد و دارايى از موافقت رئيس دولت با مصوبه شوراى پول و اعتبار مبنى بر افزايش سود سپرده هاى بانكى در حد ۲۱ درصد خبر داد. سيد شمس الدين حسينى افزود: براساس اين بسته پيش بينى شده نرخ سود سپرده هاى بانكى اصلاح شده و همچنين نرخ سود تسهيلات نيز تا سقف معينى تعيين شده است. حسينى ادامه داد: نرخ سود سپرده در بانكدارى اسلامى پس از محاسبه نرخ سود واقعى مى تواند ملاك عمل قرار گيرد. وى اذعان داشت: براساس مصوبه دولت نرخ سود سپرده ها تا سقف ۳ درصد اصلاح مى شود اما بيم آن وجود داشت كه نرخ سود تسهيلات نيز به وسيله بانك ها دستخوش تغيير و بر حق برخى افراد اجحاف شود. حسينى گفت: بنابراين براساس مصوبه شوراى پول و اعتبار، نرخ سود سپرده تا سقف ۲۱ درصد اعمال خواهد شد. وى ادامه داد: نرخ سود سپرده و تسهيلات عينا براساس مصوبه شوراى پول و اعتبار پس از ابلاغ در كشور اجرايى خواهد شد. حسينى درباره افزايش قيمت دلار تاكيد كرد: اساسا برخى اقدام به نرخ گذارى هاى مصنوعى در اين رابطه كرده اند. وى افزود: اجازه نمى دهيم اين نرخ گذارى ها تبادلات اقتصادى كشور را به هم بريزد. حسينى اظهار داشت: در ساليان گذشته همواره بانك مركزى كمتر از ميزان واردات ارز مى فروخت و برخى نيازها از محل ارزهاى صادراتى تامين مى شد. وى اضافه كرد: در سال جارى بانك مركزى بيش از نياز وارداتى كشور ارز فروخته و تمامى كالاهاى وارد شده براساس دلار با نرخى است كه بانك مركزى عرضه كرده است. وى تصريح كرد: دليلى نمى بينيم كه برخى با نرخ هاى تصنعى بازار را به هم بريزند. حسينى پيش بينى كرد: بالغ بر ۱۳۰ ميليارد دلار درآمد ارزى براى كشور وجود داشته باشد و حداكثر نياز كشور به ارز حدود ۴۴ ميليارد دلار است. وى گفت: از اين ميزان ۴۰ ميليارد دلار به ذخيره ارزى كشور اضافه خواهد شد و ايران قادر است تمام نيازهاى ارزى كالاها و خدمات را با نرخ رسمى تامين كند.
جزئيات بسته جديد
سياستى- نظارتى نظام بانكى
بنابر اين گزارش ، رئيس كل بانك مركزى بسته سياستى- نظارتى جديد نظام بانكى كشور را براى اجرا به بانك هاى كشور در جلسه هم انديشى رياست كل بانك مركزى جمهورى اسلامى با مديران عامل و اعضاى هيأت مديره بانكهاى دولتى و خصوصى با محوريت «طلا، ارز و مجموعه سياستى و نظارتى» ابلاع كرد و خواستار همكارى بانك ها براى كنترل بازار سكه و ارز شد. محمود بهمنى در اين جلسه با اشاره به حساس بودن شرايط كنونى كشور و لزوم همكارى كليه بانكها و موسسات اعتبارى براى عبور از اين شرايط عنوان كرد: متاسفانه در اين برهه، مشكلاتى به وجود آمده است اما بانك مركزى با تمام توان و هميارى بانكها قطعا با قدرت از اين مرحله گذر خواهد نمود. رئيس كل بانك مركزى در خصوص ارزى كه توسط بانك ها به صرافى ها تخصيص داده مى شود، بيان كرد: بانك ها اگر ارزى به صرافى ها اختصاص دادند بايد كنترل نمايند، اين ارز براى چه منظورى بكار گرفته مى شود و مشخص نمايند كه در چه بخشى مورد استفاده قرار مى گيرد. وى با انتقاد ازعدم سيستم يكپارچه اطلاعات اعتبارى بانكها اظهارداشت: بانكها و موسسات اعتبارى بايد سريعا با تشكيل يك كارگروه در اين مورد اقدامات لازم را در دستور كار خود قرار دهند. بهمنى ضمن پيشنهاد تشكيل تيم هاى وصول مطالبات در سطح استانها» خاطرنشان كرد: اين تيم مى تواند با تعيين يك سقف معين مبادرت به اخذ مطالبات بانك ها نمايند و با اين عمل قطعا فرآيند وصول مطالبات تسريع خواهد شد. وى ضمن تاكيد بر كنترل گشايش اعتبارات توسط بانكها بيان داشت: تمامى بانكها بايد با ثبت صورى گشايش اعتبارات به شدت برخورد نمايند كه البته با ابلاغ دستورالعمل LC داخلى توسط بانك مركزى به بانك ها كمك شايانى در اين زمينه شده است.
رئيس اتحاديه طلاى كشورى:
قيمت سكه و دلار كاهش پيدا مى كند
همچنين رئيس اتحاديه طلا و جواهر كشور با اشاره به افزايش نرخ سود بانكى گفت: اين تصميم موجب كاهش تقاضا براى خريد ارز و سكه خواهد شد، وى افزود: اين مصوبه بايد زودتر ابلاغ مى شد،اما به هر حال در اولين روز اعلام اين خبر قيمت سكه به زير يك ميليون تومان رسيد. محمد كشتى آراى گفت: افزايش نرخ سود بانكى مطمئنا تأثير بسزايى در بازار ارز و سكه دارد، بطوريكه اعلام اين خبر تنها با گذشت چند ساعت قيمت سكه را كه صبح روز گذشته بالاتر از يك ميليون تومان معامله مى شد را به زير يك ميليون تومان و در حد ۹۵۰ هزار تومان رساند. وى ادامه داد: خروج سرمايه از بانك ها و رفتن آن به سمت بازار ارز و سكه از فروردين ماه امسال و همزمان با اجراى بسته سياستى بانك مركزى كه كاهش نرخ سود بانكى را به همراه داشت آغاز شد و حال مطمئنا با اين وضعيت قيمت هاى سكه و ارز تعديل خواهد شد.

پنجشنبه|ا|6|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن