تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815534220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيمارستان‌هاي خاك‌خورده لرستان در گذر وعده‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: بيمارستان‌هاي خاك‌خورده لرستان در گذر وعده‌ها
سلامت > عمومي - خرم آباد:
روند طولاني شدن پروژه‌هاي بيمارستاني در لرستان يكي از مشكلاتي است كه سلامت مردم در اين استان را تحت‌الشعاع قرار داده است.

به گزارش مهر، بيمارستان 64تختخوابي شهرستان پلدختر با وجود شرايط حساس اين شهرستان در مسير ترانزيتي شمال به جنوب، پس از بارها خلف وعده در سن 25‌سالگي طي سال گذشته در سفر سوم هيأت دولت افتتاح شد.

بيمارستان شهرستان اليگودرز نيز يكي ديگر از بيمارستان‌هايي است كه با وجود گذشت نزديك به 16 سال از كلنگ زني آن در يكي دو سال اخير فعال شده و وعده داده شده است كه تا سال 1390 به پايان برسد ولي مطابق سخنان معاون وزير بهداشت بهره‌برداري از اين بيمارستان به سال آينده موكول شد. اين در حالي است كه 2 مصوبه سفر دوم هيأت دولت در سال 86 در زمينه احداث بيمارستان شهداي هفت تير دورود و بيمارستان شهداي عشاير خرم‌آباد طي ماه‌هاي اخير اجرايي شده است و عمليات در مراحل اوليه قرار دارد. همچنين بيمارستان آيت‌الله بروجردي شهرستان بروجرد نيز مطابق آخرين پيگيري‌ها از برنامه زمان بندي خود عقب است.

پروژه بيمارستان شهيد رحيمي 9 ساله مي‌شود

يكي از پروژه‌هايي كه در حوزه سلامت لرستان موجب گلايه‌هاي جدي مردم شده بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد است.
ساخت بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد از سال 82 آغاز شده و با گذشت 8 سال داراي 99 درصد پيشرفت فيزيكي است كه بنابر آخرين وعده‌هاي وزير راه و شهرسازي قرار بود تا اواخر مهرماه براي تجهيز تحويل دانشگاه علوم‌پزشكي شود كه در خوشبينانه‌ترين حالت در نيمه اول سال آينده آماده بهره‌برداري مي‌شود.

اين در حالي است كه اميد مي‌رفت در سومين سفر علي نيكزاد كار تحويل بيمارستان از حوزه وزارت راه و شهرسازي به حوزه وزارت بهداشت انجام شود ولي با توجه به آماده نبودن محوطه بيمارستان قرار شد ظرف 2 هفته يعني تا پايان مهرماه كار تحويل با تشكيل كميته تحويل موقت صورت گيرد.

بهره برداري در دهه فجر از وعده تا واقعيت!

وزير راه و شهرسازي در حاشيه سفر به لرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته بود كه بيمارستان شهيدرحيمي يكي از مهم‌ترين بيمارستان‌هاي استان است كه تا دهه فجر آماده بهره‌برداري مي‌شود.

علي نيكزاد ضمن اعلام آمادگي براي تحويل موقت پروژه به دانشگاه علوم پزشكي لرستان، بيان داشت: توصيه من به دانشگاه علوم پزشكي اين است كه هرچه زودتر نسبت به تجهيز بيمارستان اقدام كند تا در نهايت كار تجهيز بيمارستان در دهه فجر به پايان برسد.

همچنين معاون وزير راه و شهرسازي نيز در مورد تحويل بيمارستان شهيد رحيمي گفته بود كه ما به‌طور قطع در مهرماه سال‌جاري نسبت به تحويل بيمارستان اقدام خواهيم كرد.

محمد جعفر عليزاده زمان دقيق تحويل پروژه را حداكثر 2هفته ذكر كرده و گفته بود: بيمارستان شهيد رحيمي به‌طور قطع تا قبل از پايان مهرماه سال‌جاري براي تجهيز تحويل علوم پزشكي خواهد شد.

پروژه آماده تحويل موقت نيست!

اين سخنان وزير و معاونش در حالي است كه رئيس دانشگاه علوم‌پزشكي لرستان به‌عنوان قائم مقام وزير بهداشت در استان از عدم‌تحويل موقت اين پروژه مهم بيمارستاني خبر داد.

اردشير شيخ آزادي در اين رابطه اظهار داشت: متأسفانه هنوز مشكل آب و برق بيمارستان شهيد رحيمي رفع نشده است.
وي با بيان اينكه عمليات اجرايي پروژه به نوعي تمام شده است، بيان داشت: به‌رغم اينكه وزارت راه و شهرسازي براي تحويل موقت اعلام آمادگي كرده و موضوع را به وزارت بهداشت اعلام كرده است ولي هنوز اين پروژه آماده تحويل نيست.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان ادامه داد: وزارت بهداشت براي تحويل موقت پروژه 8 آيتم را مد نظر دارد كه بعضي از اين آيتم‌ها براي بيمارستان حياتي است. شيخ آزادي به مشكل آب، برق، تاسيسات و محوطه‌سازي‌ بيمارستان اشاره كرد و گفت: به محض آماده شدن پروژه ما براي تجهيز بيمارستان شهيد رحيمي اقدام مي‌كنيم.

وي يادآور شد: در اين راستا درخواست كرده‌ايم كه نه به‌عنوان تحويل موقت بلكه براي دپوي تجهيزات خريداري شده بخشي از بيمارستان به‌عنوان انبار در اختيار دانشگاه علوم پزشكي قرار گيرد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان يادآور شد: درصورت تكميل هر چه سريع‌تر بيمارستان، وزارت بهداشت مشكلي براي تجهيز بيمارستان ندارد.

3 هزار روز براي اجراي يك پروژه!

به هر روي مردم لرستان اميدوارند كه وزير بهداشت و درمان از علي نيكزاد خوش‌قول‌تر باشد و ظرف مدت زمان 6 ماه كار تجهيز بيمارستان را انجام دهد تا اين پروژه به نيمه اول سال آينده برسد.

با اين اوصاف بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد در خوشبينانه‌ترين حالت در نهمين سالگرد خود تحويل مردم استان لرستان خواهد شد تا پس از سال‌ها شاهد به بار نشستن پروژه‌اي باشند كه 9 سال روند اجراي آن را به‌نظاره نشسته‌اند و در انتظار افتتاح آن 3 هزار و 285 روز را شمرده‌اند!

به هر روي در حالي بهره‌برداري از بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد در هياهوي وعده‌ها به سر مي‌برد كه همچنان مردم مركز استان لرستان با جمعيت بيش از نيم‌ميليون نفري در زمينه فضاي درماني با چالش جدي مواجه هستند.

در حال حاضر به‌دليل عدم‌بهره‌برداري از بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد، بيمارستان شهداي عشاير اين شهر به‌عنوان تنها مركز درماني دولتي مركز استان با بيش از سه‌برابر ظرفيت خود خدمات ارائه مي‌دهد كه اين امر علاوه بر اينكه گلايه‌هاي مردم را در پي داشته است موجب به خطر افتادن سلامت بيماران در مركز اين استان شده است.

چهارشنبه|ا|5|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن