تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821217381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بزرگداشت پيروزي انقلاب اسلامي با حضور اقليت‌هاي ديني


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: بزرگداشت پيروزي انقلاب اسلامي با حضور اقليت‌هاي ديني
آيين‌ها- همشهري آنلاين:
گردهمايي اصحاب انديشه و سياسي اديان توحيدي به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي برگزار شد.

گردهمايي اصحاب انديشه و سياسي اديان توحيدي زرتشي، يهودي، مسيحي و آشوري به مناسبت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در تالار درياي نور هتل استقلال با حضور صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.

به گزارش واحد مركزي خبر در اين آئين كه با حضور روحانيون، مسئولان، نمايندگان اقليت‌هاي ديني در مجلس شوراي اسلامي و شخصيت هاي علمي، فرهنگي هموطنان اقليت ديني شامل مسيحيان، آشوريان، زرتشتيان و كليميان، سفراي سايركشورها،جمعي از مقامات سياسي و فرهنگي و سي تن از برگزيدگان اقليتي جايزه جهاني كتاب سال برگزار شد وزير فرهنگ و ا رشاد اسلامي در سخناني گردهمايي پيروان اديان توحيدي را براي بزرگداشت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي حركتي نمادين به نشانه الفت ديرين ميان اقليت‌هاي ديني با هموطنان مسلمان ايراني خودشان در كشوري كه حكومت اسلامي آ ن به نام خداوند يكتا برپاست دانست و گفت: نهالي كه 45 سال پيش بدست امام راحل بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران كاشته شد امروز پس از گذشت سي سال از پيروزي آن به درخت تنومندي تبديل شده ا ست كه تندبادهاي حوادث و دسيسه هاي دشمنان در ان كارگر نمي‌افتد و پيروان اديان الهي در تابعيت جمهوري اسلامي ايران پيام صلح، محبت، آرامش، دوستي و مهرورزي به جهاني عرضه مي كنند.

در اين ائين نمايندگان اقليت‌هاي ديني هر يك جداگانه به سخنراني پرداختند.

آيت الله تسخيري نيز در اين آئين در سخناني هماهنگي بين مسلمانان و غير مسلمانا ن را در جمهوري اسلامي ايران آئين تشريفاتي ندانست و از گردهمايي اقليتهاي ديني بعنوا ن يك حركت ديني واقعي براساس اعتقاد محكم مسئولان نظام جمهوري اسلامي و مردم مهربان كشورمان و براساس آيات قراني و احاديث و روايات ديني ياد كرد.

آقايي موره صدق نماينده جامعه كليميان ايران نيز در سخناني گفت: با پيروزي انقلاب اسلامي امكان همزيستي برادرانه بين اديان توحيدي افزايش يافت.

وي ا فزود: در سال‌هاي پاياني رژيم ستمشاهي، همه ارزش‌هاي توحيدي مورد تهاجم قرار گرفته بود و حاكمان طاغوت ديگر به ارزش‌هاي مشترك ديني اديان الهي يعني توحيد، نبوت و معاد ارج نمي‌نهادند.

وي تاكيد كرد: در ان روزگار سياه بود كه بزرگ مردي ابراهيم وار و موسي گونه پرچم توحيد و ازادگي ملت ايران را در دست گرفت و با تاكيد بر وحدت كلمه و ارزش‌هاي مشترك توحيدي جامعه را از ظلمات به سمت نور هدايت كرد.

وي تصريح كرد: تاريخ انقلاب اسلامي نشان مي‌دهد كه نقش اديان توحيدي در پيروزي انقلاب، انكارناپذير است زيرا همه پيروان اديان الهي در كنار ملت غيور ايران، حول مشتركات اعتقادي، ارزشي، ديني و توحيدي و با تاسي به ارزش‌هاي گفتاري حضرت امام راحل انقلاب كردند و هم اكنون با عزت و افتخار در كنار ساير هموطنان مسلمان خود با آرامش واقعيت زندگي مي كنند و با تمام توان خود در پيشرفت اهداف مقدس اسلام و جمهوري اسلامي ايران به گردانندگان نظام ياري مي‌رسانند.

وي ياداور شد: در سالهاي دشوار دفاع مقدس نيز خون جوانان پيروان اديان توحيدي، يهودي، زرتشتي،مسيحي و آشوري در كنار شهداي گرانقدر نظام جمهوري اسلامي ايران در دفاع از ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و حفظ اين انقلاب توحيدي به زمين ريخت.

در ادامه اين گردهمايي گروه كر اديان توحيدي ضمن خواندن سرود جمهوري اسلامي در ا بتداي كار، قطعات نيايش يزدان، خميني اي امام و ايران اي مرز پرگهر را اجرا كرد.

در پايان اين جشن پيروزي انقلاب اسلامي صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به آقايان پروفسور هاراطون داويديان از پيشگامان روانپزشكي نوين ايران،‌مهندس لئون آهارونيان با چهل سال سابقه فعاليت در امر حمل و نقل بين‌المللي و خدمات مسافرتي، خانواده مرحوم اسكندر اسكندريان مسئول ستاد پشتيباني جبهه و جنگ شوراي خليفه گري ارامنه تهران و دكتر موره صدق رئيس بيمارستان خيريه دكتر سپير متعلق به همطونان كليمي و نيز يكي از پرستاران اين بيمارستان با 40 سال سابقه خدمت به مجروحان تظاهرات قبل از پيروزي انقلاب و مجروحان هشت سال جنگ تحميلي و جانبازان دوران دفاع مقدس و دكتر اسفنديار اختياري نماينده جامعه زرتشتيان در مجلس شوراي ا سلامي لوح تقدير و هدايايي اهدا كرد.

دوشنبه|ا|21|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن