تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798920687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

داستان‌هاي كودكانه را جدي‌تر بگيريم


واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: انسان آغازين از آن چه در جهان پيرامون خويش مي‌ديد، پديده‌هاي دروني و ذهني و مايه‌هاي آفرينش اسطوره‌اي و خدايان خويش را مي‌ساخته است. همچنين انديشه‌ها و آزمون‌هاي رواني خويش را با پديده‌هاي جهان مي‌آميخته و از اين طريق، فرايند خلق را آغاز كرده است. به همين شكل در كودكان نيز مهم‌ترين شكل انديشه نمادين، تخيل است. شكل تخيلات ما در رؤيا يا بيداري تجلي مي‌يابد و وجود بازي‌تخيلي يا تجسمي كه نقش آن در انديشه كودك اساسي است نشان مي‌دهد كه انديشه نمادين، منحصر به ناخودآگاه نيست. اشخاص و حوادث قصه‌ها و اساطير علاوه بر نمايش ناخودآگاهي فرد، پديده‌هاي كهن را نشان مي‌دهند و به زبان رمز از وجوب و ضرورت پختگي و تجديد حيات دروني كه به يمن جذب ناخودآگاهي فردي و جمعي در شخصيت آدمي امكان‌پذير مي‌شود سخن مي‌گويند. افسانه‌‌ها با بخش خودآگاهي ذهن آدمي مرتبط مي‌شوند و اميال و خواسته‌هاي ضروري انسان را مطرح مي‌كنند و در عين حال بر اثر تداعي، مفاهيم نهفته در ضمير ناخودآگاه را به سطح آگاهي مي‌كشانند و باعث پيوند اين 2 مي‌شوند. اسطوره‌ها و افسانه‌ها با زبان اشارات و نمادها سخن مي‌گويند. پديده‌هاي رواني در محتواي افسانه‌ها به شكل نماد تجسم مي‌يابد و در نتيجه كارآيي ذهن افزايش مي‌يابد.كلي‌ترين نمادها در افسانه‌هاي عاميانه شكل مي‌گيرند. قصه‌هايي كه به طور خلاصه از نقشه‌اي فريبكارانه براي نابودي و از ميان برداشتن ديگري و تعقيب و گريز قهرمان‌ها به وجود مي‌آيند و از اين طريق، نكات پندآموز مورد نظر به كودك منتقل مي‌شود. به عنوان نمونه در قصه نمادين 3 خوك، خطري كه خوك‌ها را تهديد مي‌كند از دنياي واقعي نشأت مي‌گيرد و گرگ نماد آن است، اما رهايي از آن به تدبير و هوشمندي فرد بستگي دارد. 3 بچه خوك مي‌خواهند خانه بسازند و در آن زندگي كنند.كوچك‌ترين خوك خانه خويش را با بي دقتي و از ساقه علف خشك مي‌سازد. دومي تيرك به كار مي‌برد. هر 2 لانه‌هاي خود را سريع و با حداقل تلاش بنا مي‌كنند و در نتيجه باقي روز را به بازي مي‌گذرانند، اما خوك سوم و مسن‌ترين آنها خانه‌اي از آجر مي‌سازد. گرگ كه قصد خوردن خوك‌ها را دارد، خانه‌ 2 خوك را ويران مي‌كند و آن2 را مي‌خورد پس از آن نزد خوك سوم مي‌رود و سعي مي‌كند او را بفريبد و از خانه بيرون آورد، اما موفق نمي‌شود. پس سعي مي‌كند وارد خانه شود و بالاخره از دودكش به دورن آب جوش مي‌افتد و به غذاي پخته براي خوك تبديل مي‌شود. در اين داستان، خوك‌ها با كنش‌هايي كه انجام مي‌دهند (نوع خانه‌اي كه مي‌سازند و علاقه شديد به بازي) نمادين مي‌شوند و گرگ نماد خطري است كه خوك‌ها را تهديد مي‌كند، اما خوك سوم با تدبير و هوشمندي از اين خطر مي‌گريزد.افسانه‌هاي كهن با شگردهاي خاصي كه ويژه آنهاست مخاطب را از دنياي مادي فراتر مي‌برد و با جهان ناخودآگاه پيوند مي‌دهند. كليات و كلي‌گويي دنياي افسانه را از واقعيت ملموس دور مي‌سازد و عروج مي‌دهد. فضاي حاكم بر اين قصه‌ها (جادو، شانس و اقبال...) ذهن را با نيرويي فراتر مرتبط مي‌سازد و تخيل و واقعيت در هم مي‌آميزد.تمامي اين شگردها ساختاري را مي‌آفرينند كه با طرز فكر كودك و تجربه او از جهان منطبق است و مفاهيم انتزاعي و اساسي را به طور غير مستقيم و هماهنگ با ناخودآگاه مخاطب عرضه مي‌كند. افسانه‌ها و اساطير با خلاقيت كودك رابطه‌اي مستقيم دارد و او را براي زندگي آماده مي‌سازند. بنابراين،‌داستان‌هاي كودكانه، براي كودكان، چيزي فراتر از سرگيري يا حتي راهي براي تشويق به مطالعه‌اند. اين قصه‌ها با عميق‌ترين لايه‌هاي وجودي شخصيت كودك مرتبطند و انتخاب درست آن‌ها، امري ضروري و حساس است. همشهری آنلاین پایگاه اینترنتی




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن