تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817119088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اظهارات رئيس‌جمهور درباره ارضاي نفس، غرور، خودخواهي و خودبرتري


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اظهارات رئيس‌جمهور درباره ارضاي نفس، غرور، خودخواهي و خودبرتري
خبرگزاري فارس: رئيس‌جمهور گفت كه از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس سازمان ميراث فرهنگي مي‌خواهم كه از اين كار ارزشمند الهي(تعزيه) كه هيچكس در آن دنبال نشان اسكار نيست، حمايت كنند.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور طي سخناني در مراسم پاسداشت ثبت جهاني تعزيه كه پيش از ظهر امروز دوشنبه، در محل سالن همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد، با بيان اينكه خدا اين عالم را براي انسان خلق و انسان را براي حركت در مسير كمال خلق كرده است؛‌ گفت: از همان ابتدا و از زمان حضرت آدم(ع) دو مسير روشن را در رفتار انسانها و جوامع انساني مي‌توانيم تفكيك كنيم.

وي افزود: يك مسير و يك جريان و جبهه اساس حركت است در توحيد و يگانه‌پرستي كه همه پيامبران و صالحان بر مبناي توحيد حركت كردند و انگيزه حركتشان نيز عشق و عاطفه و محبت است.
"پيدا نمي‌كنيد پيامبري را از روي كينه و خودخواهي اقدامي انجام داده باشد"

رئيس جمهور با اشاره
اينكه همه حركت پيامبر، امام حسين(ع) و آل پيامبر از موضع عشق و عاطفه است تصريح كرد: اين‌ها (امام حسين(ع) و پيامبر اكرم(ص)) دنبال چه بودند؟ آنها دنبال اجراي عدالت بودند و در نهايت مي‌خواهند جامعه را به عزت و كمال برسانند كه نقطه نهايي‌اش خدا و رسيدن به اسماء الهي است.

احمدي نژاد يادآور شد: در نقطه مقابل اين حركت كه نقطه نهايي‌اش خدا است، حركت جريان دومي وجود دارد كه به جاي توحيد و يگانه‌پرستي چيزي كه اصل است، خودپرستي و ارضاي نفسانيات است.

وي با تأكيد بر اينكه برخلاف جريان يگانه‌پرستي انگيزه اين حركت و جريان دوم غرور و خودخواهي و خوبرتري و تسلط بر انسانها است، گفت: اين دو خط در طول تاريخ دو فرهنگ و ادبيات و شكل دارند كه در زمينه‌هاي گوناگون اين ويژگي‌ها را مي‌بينيم.

رئيس‌جمهور اظهار داشت: يك كاروان و حركت از حضرت آدم (ع) شروع شد و تا كربلا بود و امروز تا حكومت جهاني امامت ادامه دارد و يك جريان نيز مقابل آن است.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود خاطر نشان كرد: يكي از عرصه‌هاي تجلي اين ويژگي‌ها عرصه هنر است، هنري كه به دنبال يكتاپرستي، عدالت و عزت حقيقي انسانها است و در نقطه مقابل اين هنر نيز هنري وجود دارد كه همه‌اش غرور و خودخواهي و از موضع كينه است.

وي با اشاره به تأسيس مسجد گوهرشاد آن را يك ميراث فرهنگي و اوج هنر دانست و تأكيد كرد: مي‌شود از موضع كينه و غرور كسي به چنين موفقيتي يعني بناي چنين مسجدي برسد؟ كه اصلاً نشدني است. انسان وقتي به آن نگاه مي‌كند به خدا نزديكتر شده و عشقش بر پيامبر و آل پيامبر(ص) بيشتر مي‌شود اما در نقطه مقابل نيز در برخي از اين كشورها وقتي به كاخ‌هاي هزارساله نگاه مي‌كني احساس عشق و ايماني نيست و همه‌اش به تصوير كشيدن تسلط بر انسانهاست.

رئيس‌جمهور درباره هنر نمايشي نيز يادآور شد: يك‌دسته از هنرها براي معرفي قهرمان است، اما دسته ديگري از هنرهاي نمايشي وجود دارد كه آدمها محو پيام نمايش هستند و حتي كسي كه نقش يزيد و امام حسين(ع) را بازي مي‌كند دنبال قهرمان شدن نيست بلكه دنبال آشنايي دلها با توحيد، عشق و عدالت است و اصلاً‌ مبني اين دو هنر با هم متفاوت است.

احمدي‌نژاد گفت: خداوندا سپاس‌گذارم كه خواستگاه آن نوع هنر نمايشي كه دنبال آشنايي دلها با توحيد، عشق و عدالت هست از ايران است.

وي تعزيه را زيباترين عرصه تجلي هنر، عشق، توحيد، عدالت، عزت و كمال دانست و خاطر نشان كرد: ريشه اصلي اين هنر در حادثه كربلا قرار دارد كه تا امروز ادامه داشته است.

رئيس‌جمهور تصريح كرد هنري كه خواستگاهش توحيد و انگيزه‌اش عشق و عاطفه و دنبال كرامت باشد، هنر مردمي است.

احمدي نژاد با بيان اينكه در تمام ايران متناسب با شرايط محلي، تعزيه وجود دارد و همه‌اش زيبا و آموزنده است اظهار داشت: تعزيه مردمي‌ترين هنر شناخته شده است و بنده خدا را سپاسگذارم كه اين هنر با ثبت در يونسكو به دنيا معرفي شد.

وي اضافه كرد: هنر تعزيه مختص به ايران است البته اين حرف به معني اين نيست كه دنبال برتري هستيم بلكه خداوند را شاكريم كه از عمق فرهنگ ايراني اين‌چنين هنري جوشيده است.

رئيس‌جمهور گفت: همين تعزيه‌ها باعث شده راه سعادت از راه شقاوت تفكيك و مسير الهي روشن و باز شود و البته موجب شده كه نام امام حسين(ع) امروز بر زبانها جاري است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه اوج همه رنج‌هاي صالحان در طول تاريخ، حادثه كربلا است گفت: همه پاكي‌ها، يگانه‌پرستي‌ها و زيبايي‌هاي انساني طول تاريخ، متجلي در حادثه عاشورا است.

وي تصوير حادثه كربلا را نشان دادن راه درست و نجات بشريت دانست و تصريح كرد: يكي از زيباترين صحنه‌هايي كه مي‌تواند بازآفريني شود صحنه كربلا است.

وي افزود: تعزيه دائم در حال جوشش دروني است و كسي براي آن بخشنامه صادر نمي‌كند اما تعزيه دائم به روز مي‌شود و تعزيه امروز با تعزيه 100، 50 و 20سال پيش فرق مي‌كند چرا كه پايه‌اش عشق، ايمان، يگانه‌پرستي، توحيد و كمال است كه بايد آن را حفظ كنيم و بيشتر به آن بپردازيم.

رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه اصل عزت انسان در تواضع و پيرغلام بودن انسان است كه آن را در مكتب امام حسين(ع) شاهد هستيم اظهار داشت: از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس سازمان ميراث فرهنگي مي‌خواهم كه از اين كار ارزشمند الهي(تعزيه) كه هيچكس در آن دنبال نشان اسكار نيست، حمايت كنند.

احمدي‌نژاد مجدداً با اشاره به هنر تعزيه خاطرنشان كرد: همه افرادي كه در هنر تعزيه ايفاي نقش مي‌كنند، مخلص امام حسين(ع) هستند و آمده‌اند با مردمي‌ترين و بهترين روش خدمت كنند بنابراين چقدر خوب است همانطور كه براي سينما برنامه‌ريزي مي‌شود و از هنرمندان كشور حمايت مي‌شود از اهالي هنر تعزيه نيز حمايت شود كه بنده از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌خواهم كه از آنها نيز حمايت كنند.

وي با بيان اينكه من هنرمند نيستم اما هنر و هنرمند را دوست دارم خطاب به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: جمعي از بهترين هنرمندان اين كشور بدون توقع در هنر تعزيه خدمت مي‌كنند كه در دستور كارتان بگذاريد و از آنها حمايت كنيد.

رئيس‌جمهور تأكيد كرد بايد فرهنگ و مكتب حسيني كه از قالب نوشته‌ها و مقالات به دنيا معرفي مي‌شود در قالب تعزيه نيز به دنيا معرفي شود.

احمدي‌نژاد در پايان گفت: بنده دست تك‌تك هنرمندان هنر تعزيه كه در معرفي مكتب امام حسين(ع) كوشش مي‌كنند را مي‌بوسم.
انتهاي پيام /

دوشنبه|ا|3|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 880]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن