تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816721071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معيارهاي مورد توافقي براي سنجش سلامت اجتماعي نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: معيارهاي مورد توافقي براي سنجش سلامت اجتماعي نداريم
سلامتي مهم‌ترين و با ارزش‌ترين داشته هر فرد است كه در ابعاد مختلف جسمي، رواني، اجتماعي و معنوي به طور مستقيم و غير مستقيم تحت تاثير وضعيت عوامل اجتماعي است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پزشكي، دكتر عباس وثوق مقدم در آستانه برگزاري همايش «عوامل اجتماعي مؤثر بر سلامت» با بيان اينكه 50 درصد از ميزان سلامت افراد متأثر از عوامل اجتماعي است، گفت: سلامتي مهم‌ترين و با ارزش‌ترين داشته هر فرد است كه در ابعاد مختلف جسمي، رواني، اجتماعي و معنوي به طور مستقيم و غير مستقيم تحت تاثير وضعيت عوامل اجتماعي است.
وي افزود: انسان سالم محور پيشرفت پايدار مي باشد و محصول مشترك عملكرد تمامي بخش هاي توسعه از جمله آموزش، كار و امور اجتماعي، كشاورزي، حمل و نقل عمومي، صنعت و معدن و ... در هر جامعه اي است.
اين متخصص پزشكي اجتماعي، سلامت جسمي، رواني، اجتماعي و معنوي را به عنوان ابعاد چهار گانه سلامت عنوان و اظهار كرد: براساس شواهد معتبر بين المللي سازمان جهاني بهداشت بيش از 10 عامل اجتماعي را شناسايي كرده است كه بر روي ابعاد سلامت افراد جامعه مؤثر هستند كه از آن جمله مي‌توان به فقر، بيكاري، اعتياد، حمل و نقل، تكامل دوران ابتداي كودكي، شرايط محيط كار، غذا، طبقه اجتماعي، محروميت اجتماعي(حاشيه نشيني)، حمايت اجتماعي، شهرنشيني ، جهاني شدن و حتي ميزان دسترسي به سوخت و منابع انرژي اشاره كرد .
وي در خصوص وضعيت سلامت اجتماعي و عوامل اجتماعي مؤثر بر آن در كشور، گفت: سازمان‌هاي مسؤول حوزه سلامت كشور تعريف واحد و توافق شده‌اي از سلامت اجتماعي ندارند و در دنيا نيز سنجه هاي مختلفي استفاده مي شود . كارهاي پراكنده اي براساس معيارهاي مختلف در كشور انجام شده است ليكن نمي‌توان تحليل صحيح و كاملي از وضعيت سلامت اجتماعي كشور، ارايه كرد.
دكتر وثوق مقدم با اشاره به بند ح ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه كه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي را به عنوان سياست گذار و ناظر عالي سلامت در كشور تعيين كرده است، عنوان كرد: وزارت بهداشت به نمايندگي از حاكميت وظيفه دارد عوامل اجتماعي مؤثر بر سلامت را شناسايي كرده و به دستگاه‌هاي مسؤول براي ساماندهي عوامل مربوطه اعلام و كمك نمايد اما با توجه به ماهيت بين بخشي عوامل اجتماعي مؤثر بر سلامت، قطعاً ساماندهي آنها از عهده يك وزارتخانه و دستگاه خارج است و در واقع مديريت اين عوامل همكاري كليه نهادها و ارگان‌هاي مرتبط با آنها را مي‌طلبد.
گفتني است، همايش «عوامل اجتماعي مؤثر بر سلامت»، 8 بهمن‌ماه با حضور مسؤولان،‌ مديران و پژوهشگران حوزه سلامت توسط سازمان نظام پزشكي كشور برگزار مي‌شود./ع

دوشنبه|ا|3|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن