تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821194236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي اولين بار درجهان، پيوند همزمان دو پا و يك دست در تركيه صورت مي گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: براي اولين بار درجهان، پيوند همزمان دو پا و يك دست در تركيه صورت مي گيرد
تهران/واحد مركزي خبر/علمي 1390/11/01 خبرگزاري دولتي تركيه روز شنبه اعلام كرد براي اولين بار در جهان پيوند همزمان دو دست و يك پا براي بيماري در يكي از بيمارستان هاي جنوب اين كشور انجام خواهد شد.

گروهي از پزشكان بيمارستان دانشگاه آك دنيز در شهر آنتاليا در عين حال صورت فرد اهدا كننده را به بيمار ديگري كه يك مرد نوزده ساله است، پيوند خواهند زد.

اين اولين عمل پيوند صورت در تركيه به شمار مي رود.

دكتر ظفر آيدين، رئيس واحد پيوند اعضا در بيمارستان دانشگاه آك دنيز گفت :«اين براي اولين بار در سطح دنياست كه در يك عمل جراحي، دو دست و يك پاي فرد اهدا كننده به يك بيمار پيوند زده مي شود.» بيمارستان آنتاليا نيز اعلام كرد بعد از اين عمل اطلاعيه اي را منتشر خواهد كرد.

آتيلا كادير، بيمار سي و چهار ساله اي كه قرار است اين اعضا به بدن وي پيوند زده شود، در يازده سالگي بر اثر برخورد با دكل هاي برق فشار قوي و شوك الكتريكي حاصل از آن، دو دست و پاي راست خود را از دست داد.

بيمار نوجواني نيز كه قرار است تحت عمل پيوند صورت قرار گيرد، زماني كه كودك بود بر اثر آتش سوزي در خانه، دچار سوختگي شديد شد.

اولين عمل پيوند دو دست در جهان در سال دو هزار و هشت ميلادي در آلمان و اولين عمل پيوند دو پا نيز در سال دو هزار و يازده در اسپانيا صورت گرفت.

به گزارش آسوشيتدپرس از آنكارا، تا كنون بيش از دوازده مورد عمل پيوند صورت در جهان صورت گرفته است كه اولين مورد آن در سال 2005 ميلادي در فرانسه صورت گرفت.

102/169

شنبه|ا|1|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن