تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820833942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ياد قيامت در محرم و صفر پررنگ تر است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ياد قيامت در محرم و صفر پررنگ تر است
با ارتحال رسول گرامي اسلام(ص) بزرگترين داغ ابديت اتفاق افتاد تا بشر براي هميشه تاريخ داغدار شود. پس از آن عروج ملكوتي هر سال بيست و هشتم صفر،‌ شاهد اشك عرش و ارض در رثاي پيامبر مهرباني و اسوه و الگوي اخلاق لطف و بخشش و بزرگواري است.گريه در فقدان خاتم پيامبران،‌بازتاب يتيمي انسانيت تا روز قيامت است كه با رحلتش ساكنان زمين رحمت، مغفرت، فضل،‌حكمت و عشق را هم با محمد مصطفي تشييع كردند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، روح مقدس حضرت محمد(ص) در نيمروز دوشنبه بيست و هشتم ماه صفر سال 11 ه.ق. آن گاه كه در آغوش علي(ع) بود به آشيان خلد پرواز نمود و رسول اكرم(ص) در مدينه منوره در 63 سالگي به شهادت رسيدند.

همچنين در چنين روزي معاويه كه وجود امام حسن مجتبي(ع) را براي اميال خود از جمله بيعت گرفتن با يزيد مانع مي ديد با همدستي جعده كه از سران خوارج بود امام را مسموم نمود و در 47 سالگي به شهادت رساند.

ارتحال نبي اكرم(ص) و شهادت كريم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبي(ع) مسلمانان را در غم و ماتمي بزرگ فرو بردند.

حضرت محمد خاتم پيامبران و فرستاده اي الهي و جهاني است كه جهان بشريت همواره مديون ايشان خواهد بود.

لذا با اين عنوان الگو و اسوه كامل اخلاق و رفتار براي همگان مورد توجه قرار گيرد.

محمد منصوري با تاكيد به ضرورت برگزاري شايسته مراسم عزاداري پيامبر گفت:‌ مراسم عزاداري 28 صفر بايد به گونه اي باشد كه دلهاي مردم متوجه پيامبر اسلام و ائمه اطهار شود.

اين كارشناس مذهبي اظهار داشت: مراسم عزاداري 28 صفر بايد با توجه به جهاني بودن موضوع فراگيري دين اسلام و جايگاه رفيع پيامبر اسلام برنامه ريزي و اجرا شود.

وي افزود: افراد در چنين روزهايي با يادآوري رحلت پيامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) بيشتر به ياد خدا، قيامت،‌ خوبي هايشان مي افتند و بايد به ياد داشته باشند كه پيامبر چه زحمت و رنجي براي هدايت مردم كشيد و ما بايد ارزش و قدر اين دينمان را بدانيم.

منصوري با اشاره به اهميت برنامه هاي مذهبي خاطر نشان كرد: برگزاري برنامه ها و مراسم هاي مذهبي از اهميت ويژه اي برخوردار است چرا كه اكثر مردم به خصوص نوجوانان و جوانان در آن مشاركت دارند و از موضوعات مطرح شده نهايت استفاده را برده و الگوي خود در زندگي قرار مي دهند.

وي تصريح كرد:‌در ايام محرم و صفر افراد بيشتر به ياد قيامت مي افتند و ما بايد زندگي برزگان و اولياي الهي را الگوي خود قرار دهيم و تاثير مثبت آن را در زندگي خود ببينيم./ز

شنبه|ا|1|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن