واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: اقبال نسبي تماشاگر از فيلم هاي روز پنجم
در پنجمين روز نمايش فيلم هاي جشنواره فجر ۲ فيلم «زادبوم» اثر ابوالحسن داودي و «حريم» ساخته سيدرضا خطيبي سرابي در سينماهاي ويژه نمايش فيلم هاي جشنواره (آفريقا و قدس) به نمايش درآمدند و هر دو فيلم نيز با اقبال نسبي تماشاگران روبه رو شدند، هرچند قاعدتا زادبوم با توجه به شناخت بيشتر تماشاگران از كارگردان و بازيگران مورد توجه بيشتري بود.
نظم بهتر توزيع فرم هاي نظرخواهي و پيش فروش
در روز پنجم خوشبختانه شاهد نظم بهتري در توزيع فرم هاي نظرخواهي از تماشاگران و پيش فروش بليت در سينماها بوديم و هر چند هنوز هم مشكلاتي وجود دارد اما به هر حال وضعيت به آشفتگي روزهاي قبل نبود، اما در قسمت توزيع بولتن هاي رايگان جشنواره هنوز مشكل زيادي وجود دارد چرا كه تعداد اندك آن ها و در بسياري مواقع توزيع نامرئي آن در ميان دوستان و آشنايان(!) باعث شده تاخيل زيادي از تماشاگران و يا حتي هنرمندان و خبرنگاران هم نتوانند حتي يك نسخه از آن ها را به دست آورند.
بالاخره طلسم شكسته شد!
با برگزاري جلسه نقد و بررسي فيلم «زادبوم» بالاخره طلسم برگزار نشدن اين جلسات با حضور عوامل فيلم ها شكسته شد تا در پنجمين روز نمايش فيلم هاي جشنواره در مشهد شاهد حضور كارگردان و مدير توليد (و صد البته همسر جناب كارگردان) در جلسه نقد و بررسي باشيم تا ابوالحسن داودي و بيتا منصوري ديدگاه هاي خود را براي علاقه مندان اين فيلم تشريح كنند.
ركورددار لوكيشن!
آخرين ساخته ابوالحسن داودي كه ۲ سال و نيم پيش توليد آن آغاز شده بود در تهران، جزيره قشم، كشور آلمان و كشور امارات متحده عربي فيلمبرداري شد تا ركورددار لوكيشن باشد. اين فيلم سوژه جذاب و جالب توجه در مورد بازگشت مهاجران ايراني داشت كه به دليل صحنه هاي از خاك درآمدن بچه لاك پشت هايي كه در فيلم حضور داشتند و همچنين برخي تنگناهاي مالي بيش از زمان در نظر گرفته براي توليد طول كشيد.
خانواده تكراري!
مسعود رايگان، رويا تيموريان و بهرام رادان كه در نقش پدر،مادر و فرزند در آخرين ساخته داريوش مهرجويي(سنتوري) بازي كرده بودند در اين فيلم هم در همان نقش ها يك خانواده تكراري را شكل داده بودند با اين تفاوت كه اين بار يك خواهر هم به اين خانواده اضافه شده بود كه نقش او را پگاه آهنگراني بازي مي كرد.
كمي تنوع...
بعد از نمايش ۲ فيلم نسبتا خاص و فني در روز چهارم، نمايش زادبوم تنوع خوبي در جشنواره ايجاد كرد كه كف زدن نسبتا طولاني تماشاگران در پايان فيلم، نشان از رضايت تماشاگران داشت. حيف كه ريتم اين فيلم قدري كند بود
.جشنواره داستان هاي موازي!!
بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر را به راستي بايد جشنواره فيلم هايي با داستان هاي موازي دانست كه در آن اغلب كارگردانان در يك فيلم چندين داستان موازي را در فيلم روايت مي كنند و اين مسئله در آخرين ساخته ابوالحسن داودي نيز به چشم مي خورد.
باز هم تغييرات دقيقه ۹۰
«تغيير» برنامه ها در جشنواره فيلم فجر تهران و مشهد داستاني طبيعي است اما اگر اين تغييرات بيش از حد امكان باشد، بايد در نظم جشنواره شك كرد.سال گذشته برنامه فيلم هاي شب بعد جلوي در سالن سينما نصب مي شد كه ظاهرا به خاطر معدود دفعات تغيير برنامه مسئولان جشنواره در مشهد ترجيح داده اند، از خير همان اندك اطلاع رساني هم بگذرند و نه تنها اكنون اين برنامه اجرا نمي شود، بلكه حتي تا دقيقه ۹۰ هم بايد منتظر اين تغييرات تمام نشدني ماند. نمونه آن تغيير برنامه هاي روزهاي چهارم و پنجم بود. حتي يكي از فيلم هاي روز ششم جشنواره كه قرار بود «بي پولي» باشد ساعاتي قبل از چاپ روزنامه ها به رغم اعلام قبلي، جاي خود را به فيلم «دوزخ، برزخ و بهشت» داد.
دومين تجربه يك كارگردان
فيلم «حريم» ساخته سيد رضا خطيبي سرابي دومين تجربه كارگردانش بود. خطيبي قبل از اين فيلم « در شهر خبري نيست، هست!» را ساخته بود كه در ژانر كمدي بود. فيلم تازه اين كارگردان بر خلاف ساخته قبلي، فيلمي در ژانر وحشت و سينماي پليسي بود كه اثري نسبتا خوش ساخت بود.
دوشنبه|ا|21|ا|بهمن|ا|1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خراسان]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]