تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821156393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به بهانه انتشار مجموعه كتاب «داستان‌هاي خيلي قشنگ»خلق اثر ماندگار قرآني، حاصل اعتقاد كامل نويسنده به كارش است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: به بهانه انتشار مجموعه كتاب «داستان‌هاي خيلي قشنگ»خلق اثر ماندگار قرآني، حاصل اعتقاد كامل نويسنده به كارش است
گروه ادب:تجربه‌هاي موفق در امر نشر كتاب به ويژه براي كودكان نشان مي‌دهد كه اثري شكل‌گرفته بر پايه مفاهيم قرآني زماني مي‌تواند به امري ماندگار تبديل شود كه حاصل اعتقاد تام و كامل نويسنده آن به كارش باشد.‌
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، خلق و انتشار يك مفهوم و يك معني امري است كه براي گروه‌هاي گوناگون اجتماع با توجه به نياز‌هاي فكري و اجتماعي متناسب با هويت فكري و اجتماعي آنان شكلي معين مي‌پذيرد.

مؤسسه انتشارات «محراب قلم» مجموعه كتابي تحت عنوان «قصه‌هاي خيلي قشنگ» با نويسندگي «محمود پوروهاب» و «مجيد ملامحمدي» در چهارده جلد و با شمارگان 3300 نسخه منتشر كرده است. هرجلد از اين كتاب‌ها با موضوعي خاص و بر مبناي حديث و يا روايتي از زندگاني چهارده معصوم(ع) نوشته شده است و موضوعاتي مانند مهرباني با حيوانات، ارزش كار و تلاش، گذشت و بخشش، احترام به ديگران، مهمان‌نوازي، ارزش صدقه، احترام به پدر و مادر، مهرباني با كودكان، عيادت بيماران، محبت به غير مسلمانان، شوخي‌، انصاف و عدالت و ارزش علم را در قالب مجموعه داستان‌هايي كوتاه را براي كودكان ارائه كرده است.

مجيد ملامحمدي يكي از مؤلفان اين كتاب درباره انتخاب قالب داستان كوتاه در اين مجموعه مي‌گويد: خواندن داستان‌ها و حكايت‌هاي بلند به واقع در ذهن مخاطب كودك اثرگذاري مطلوبي ندارد و كودك قادر به برقراري ارتباط مناسب با آن نيست و از سوي ديگر منابع انتخابي ما نيز با توجه به تناسب آن‌ها براي كودكان بيشتر از آنچه نوشتيم قابليت تبديل به متن نداشته است.

ملامحمدي انتخاب اين موضوعات را با توجه به روزآمدي و كاركرد آن‌ها در زندگي اجتماعي ذكر كرده و مي‌افزايد: قلم ما در اين كتاب‌ها به دنبال ايجاد يك روزنه جديد براي صحبت با مخاطب بوده است و سعي ما در ساده‌نويسي و نيز استفاده از تصويرسازي‌‌هاي مناسب را در اين راه به عنوان دو ابزار كاربردي مد نظر داشته‌ايم.

اين نويسنده در رابطه با اين موضوع مي‌گويد: به نظر مي‌رسد كم‌توجهي اين ادبيات به نشر آموزه‌هاي قرآني براي كودكان و نوجوان و توجه نكردن به بسياري از سوژه‌هاي ناب در اين زمينه حاصل كم‌توجهي نويسندگان نيست، بلكه نتيجه منطقي كم بودن فعالان در اين زمينه است و اين امر ضرورت جهت‌دهي به زواياي پنهان اين آموزه‌ها براي شكل‌گيري كتاب گونه براي كودكان و نوجوانان را مي‌رساند.

«محمود پوروهاب» نيز درباره شكل‌گيري اين اثر مي‌گويد: نگاه به پيامبران و ائمه در بسياري از موارد براي كودكان و نوجوان به صورت پراكنده وجود دارد و اين 14 موضوع در واقع حاصل جستجو در منابع بسياري در زبان فارسي و عربي است كه به نگاهي كه ما را به نگاهي رساند كه مد نظر داشتيم. در اين راه مبناي فعاليت گروه‌بندي موضوعات بود كه اين گروه‌بندي نيز بر اساس خواسته‌هاي مخاطبان ما صورت گرفت.

پوروهاب به عنصر ايجاد صميميت ميان مخاطب و كتاب در تهيه اين مجموعه اشاره كرد و افزود: سعي كرده‌ايم در متن از موضوعاتي استفاده كنيم كه كودكان بتوانند به راحتي با آن‌ها مرتبط شده و از سوي ديگر درجه فهم و درك آن‌ها براي درك مفاهيم ديني بالاتر رود. شايد جمع‌آوري مجموعه داستان كوتاه براي كودكان امر تازه‌اي نباشد، اما نكته بديعي كه در اين كار از آن بهره برده‌ايم توجه به اختصار و نيز حوصله كودكان در اين زمينه است.

پوروهاب افزود:عرصه نشر امروز گرفتار بدل‌كاري شده است و هر ناشري سعي مي‌كند كار خود را با يك اثر ديني مزين كند. دو نكته را نبايد در اين راه فراموش كنيم؛ يكي وقت گذاشتن براي اين امر به منظور توليد كتاب و ديگري اعتقاد خود نويسنده به كاري است كه انجام مي‌دهد.

دوشنبه|ا|21|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن