تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816774039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزارت نيرو پنج تريليون ريال اوراق مشاركت منتشر مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزارت نيرو پنج تريليون ريال اوراق مشاركت منتشر مي كند
وزير نيرو گفت: براساس مجوز جديد هيات وزيران، وزارت نيرو بزودي پنج تريليون ريال اوراق مشاركت در بخش صنعت برق منتشر و عرضه مي كند.
به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، ‌مهندس "سيدپرويز فتاح" روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:اين اوراق با تضمين ارايه شده از سوي معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري به بانك ها، پيش از پايان سال جاري فروخته خواهد شد.
به گفته فتاح، وزارت نيرو ماه گذشته نيز با مجوز هيات وزيران پنج تريليون ريال اوراق مشاركت در بخش آب منتشر و عرضه كرد كه در مدت چند روز به فروش رفت.
وزير نيرو ابراز اميدواري كرد: با تزريق درآمد حاصل از فروش اين اوراق به طرح ها ، تاثير آن را در صنعت آب و برق و رفع بخشي از مشكلات موجود شاهد باشيم.
فتاح همچنين از ارايه پيشنهادي توسط وزارت نيرو به هيات وزيران خبر داد كه براساس آن صنعت آب با تضمين اين صنعت اوراقي را منتشر و عرضه كند.
وزير نيرو درخصوص اينكه آيا بخش آب توان بازپرداخت اصل و فرع اوراق مشاركت را در صورت انتشار با توجه به تعرفه كنوني آب خواهد داشت، گفت: وزارت نيرو بسيار باز زواياي اين امر را بررسي كرده است و پيش بيني مي كنيم كه اين امر عملي شود ، اما ساير دستگاه هاي ذيربط ازجمله وزارت امور اقتصادي و دارايي و بانك ها بايد در اين خصوص قانع شوند.
فتاح همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگار ايرنا درخصوص برنامه هاي دولت جهت تامين مالي صنعت آب در سال آينده، گفت: دولت لايحه بودجه سال 88 را براساس فروش نفت به قيمت 5/37 دلار تهيه كرده است ، اما در اين لايحه پيشنهاد داده است چنانچه قيمت فروش نفت افزايش يافت، 60 تريليون ريال از محل مازاد درآمد فروش نفت به چهار وزارتخانه نفت، نيرو، راه و ترابري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اختصاص يابد.
وزير نيرو افزود: دولت در اين خصوص سهم معيني براي هر يك از دستگاه هاي يادشده مشخص نكرده است ضمن آنكه بايد منتظر تصميم مجلس در اين خصوص نيز ماند.
فتاح همچنين از رويكرد و توجه ويژه دولت به بخش آب در لايحه بودجه سال 88 خبر داد و تصريح كرد: در شرايطي كه اعتبارات عمراني اكثر دستگاه ها در لايحه بودجه سال آينده كاهش يافته، اما اعتبارات بخش آب درمقايسه با سال جاري 34 درصد افزايش يافته است

** 2 هزار مگاوات ظرفيت جديد نيروگاهي آماده بهره برداري است
وزير نيرو در ادامه از تكميل عمليات اجرايي نيروگاه هاي عسلويه وجهرم هركدام به ظرفيت يكهزار مگاوات خبر داد و گفت:‌ وزارت نيرو آماده بهره برداري از اين نيروگاه ها است.
به گفته فتاح، هيچ مشكلي براي افتتاح اين نيروگاه ها وجود ندارد و وزارت نيرو اميدوار است در يك فرصت مناسب و با حضور مسئولان، اين طرح ها به بهره برداري برسد.

** بخش عمده مطالبات صنعتگران حوزه برق پرداخت شده است
فتاح سپس از تزريق 50 تريليون ريال به صنعت برق از سال گذشته تاكنون خبر داد و گفت: با تزريق اين اعتبار، بخش عمده اي از مطالبات پيمانكاران و مشاوران صنعت برق پرداخت شده است.
وزير نيرو اظهار داشت: هم اكنون فضاي آرامي بر صنعت برق كشور حاكم است و اين صنعت مسير طبيعي خود را طي مي كند.

** بارش ها 25 درصد كاهش يافته است
وزير نيرو درخصوص وضعيت بارش ها در كشور، گفت: از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، ميزان بارش ها در مقايسه با ميانگين بلند مدت حدود 25 درصد كاهش يافته است.
فتاح با بيان آنكه هم اكنون ميزان روان آبها كاهش يافته و سطح آب سدها پايين آمده است، افزود: پيش بيني هواشناسي درخصوص ميزان بارش ها از هم اكنون تا خردادماه سال آينده خوشبين كننده است و اميدواريم اين پيش بيني ها تحقق يابد تا سال آِينده كمبودي از نظر منابع آبي وجود نداشته باشد.
وزير نيرو با بيان آنكه وضعيت كنوني بارش ها بيانگر خشكسالي نسبي در سال‌ آينده است، گفت: وزارت نيرو راهي جز اتكا به گزارش هاي فني سازمان هواشناسي ندارد ، هر چند كه از ساز وكارهاي خاصي براي پيش بيني بارش ها در صنعت آب و برق برخوردار است.
به گفته فتاح، تمام پيش بيني ها نشان مي دهد كه سال آبي جاري از نظر حجم بارش ها سال عادي نخواهد بود ، اما با توجه به اينكه ايران از نظر بارش هاي جوي كشوري غني نيست، تا 20 درصد كاهش بارندگي در مقايسه با ميانگين بلند مدت قابل تحمل است ،اما بالاتر از آن به كشاورزي و منابع آبي كشور لطمه وارد مي كند.
اقتصام ** 9134

دوشنبه|ا|21|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن