واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: گزارشي از آخرين نشستهاي روز 20 بهمن ماه افخمي: «فرزند صبح» در مراحل فني متوقف است دهنمكي: گلايهمندم از تمام كساني كه مرا در ميدان مين تنها گذاشتند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما
بهروز افخمي گفت: تله فيلم « 11 دقيقه و 30 ثانيه» در طول 45 روز براي پخش از تلويزيون ساخته شد.
به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين كارگردان سينما در نشست پرسش و پاسخ اين فيلم در جشنوارهي فيلم فجر شامگاه گذشته با بيان اينكه خيلي دير متوجه حضور اين فيلم در جشنواره شده است، اظهار داشت: به همين خاطر ميكس فيلم با عجله انجام شد و به سرعت براي اين نمايش، كار آماده شد و هنوز كار كاملا آماده نشده است اما براي پخش از تلويزيون آماده خواهد شد.
وي دربارهي گريم عبدالرضا اكبري براي نقش حضرت امام (ره)، اظهار داشت: در «فرزند صبح» كارمان راحتتر بود و امام(ره) را در سن 60 سالگي نشان ميداديم و به دليل آنكه عكسي از آن سنين امام موجود نيست آن چهره زياد ديده نشده بود. اما براي اين كار شرايط خيلي سختتر بود و انتظار نداشتم امام(ره) را در زاويههاي نزديك نشان دهيم و چون موضوع خود فيلم هم داستان حضرت امام (ره) نيست، اين كار را نكرديم.
اين كارگردان دربارهي مقدمهي ابتدايي فيلم كه به صورت نوشته ميآيد، گفت: حس كردم براي افراد زير 30 سال كه اين فيلم را ميبينند لازم است كه در شش دقيقه حوادث اصلي سال 58 و نيمهي اول سال 59 مرور شود تا با ذهنيتي آماده اين فيلم را كه مجموع آن 77 دقيقه است را ببينند.
وي داستان اين فيلم را بر اساس خاطرات محمد داوودي فيلمبردار سينما عنوان كرد و گفت: سهيل منصوري كه از فيلمبرداران زمان جنگ بود، خواست برنامهاي با فيلمبرداران داشته باشد و هنگامي كه خاطرات داوودي را شنيدم آن را داستان خوبي ديدم كه براي تلويزيون ميتواند كار قوي باشد.
افخمي دربارهي سرنوشت فيلم «فرزند صبح» نيز، خاطر نشان كرد: مراحل فني و لابراتوري اين فيلم باقيمانده كه اگر مبالغي به ما بدهند، بقيهي كار ادامه پيدا خواهد كرد.
به گزارش ايسنا، محمدياشار افخمي و ماكان عقيلي بازيگر، كوروش قرهقانلو سازنده موسيقي، علي شيرمحمدي طراح صحنه و حسنعلي اسدي فيلمبردار از ديگر حاضران در اين نشست بودند.
نشست خبري فيلم سينمايي «اخراجيهاي 2» با حضور عوامل اين فيلم شامگاه يكشنبه در سينما فلسطين برگزار شد. به گزارش ايسنا، در اين نشست مسعود دهنمكي كارگردان فيلم دربارهي ضرورت ساخت قسمت دوم «اخراجيها»، گفت: از بچگي ميخواستم كارهايي را انجام بدهم و بنويسم و چند كار را براي آينده داشتم كه تعداد آن به عدد 10 نميرسيد كه «فقر و فحشاء» و اين دو «اخراجيها» از آنها هستند و اميدوارم بهزودي اين كارهايم به اتمام برسد.
وي با بيان اينكه تصميم گرفته است تا روز اكران دربارهي درونمايهي فيلم صحبت نكند، اظهار داشت: فيلم برداشت آزادي از يك اتفاق است و بحث ادبيات بازداشتگاهي كه جاي كار داشت. در واقع مجموع آثاري كه از اسارت، طبقهبندي ميشود.
دهنمكي تروكاژهاي اين فيلم را از ويژگيهاي آن برشمرد و اظهار داشت: صحنههاي پرواز هواپيما به شكل كمنظيري درآمده است. از ديگر ويژگيهاي اين كار ميتوان به حضور 40 ستارهي سينما و كار در عرض دو ماه اشاره كرد كه ميتواند حرفهايي براي گفتن داشته باشد.
وي افزود: «اخراجيها» بستري براي مناسبات جنگ و تحولات و سلوكي است كه براي انسان اتفاق ميافتد. در فيلم با همه شوخي ميشود و هواپيما هم ميتواند نماد جامعهي ايراني باشد. اين فيلم اداي دين به اسيران و مفقودان است.
دهنمكي دربارهي عدم حضور اين فيلم در بخش مسابقهي جشنواره با بيان اينكه استراتژي سكوت را انتخاب كردهاست، تصريح كرد: ياد گرفتيم طبق قواعد، بازي كنيم و اميدوارم با ما هم همينگونه بازي كنند و گذاشتيم شما فيلم را ببينيد و خود قضاوت كنيد. البته بعضيها گفته بودند بايد از روي جنازهشان رد شويم تا فيلم به بخش مسابقه بيايد، اما دوست نداريم به خاطر يك فيلم از روي جنازهي كسي رد شويم. تنها دوست داشتم چيزهايي كه اين فيلم داشت، ديده شود.
وي افزود: اگر تدبيري بود و فيلم در بخش اصلي به نمايش در ميآمد تودهني به دشمن بود. از همهي كساني كه من را در ميدان مين تنها گذاشتند گلايهمند هستم. افرادي هستند كه سفارشي با پولهاي زياد براي نظام كار ميسازند اما بچههاي ما بدون هيچ چشمداشتي كار كردند و افرادي با كجفهمي ما را نديدند. از عواملم اعلام شرمندگي ميكنم كه به پاي من سوختند.
دهنمكي اظهار داشت: «اخراجيها» اولين فيلم دفاع مقدس است كه با پول بخش خصوصي ساخته شده و از همان اخراجيهاي قبلي، مركز گسترش سينماي مستند كه 35 درصد در آن شريك بود توانست دهها فيلم ديگر تهيه كند.
وي تاكيد كرد: ما براي مخاطب فيلم ميسازيم و مشكل اصلي اين است كه بايد ياد بگيريم تا حرفهاي روشنفكري را در سطح بياوريم تا ياد بگيرند.
به گزارش ايسنا، تورج منصوري مدير فيلمبرداري اين كار هم با اشاره به استفاده از دوربين جديد در اين كار، اظهار داشت: از يك تكنولوژي ديجيتال جديد كه بيش از دو سال از عمرش نميگذرد بهره گرفتيم و اخراجيها اولين نمونهي تبديل شدهي اين كار در ايران است كه با ريسك زياد، آن را در ايران به 35 تبديل كرديم.
محمدرضا شريفينيا بازيگر و مجري طرح فيلم نيز، اظهار داشت: فرصت محدودي براي كار داشتيم و با توجه به چهار ماه زمان آمادهسازي فيلم، فكر ميكنم يك ركورد در زمينه ساخت فيلم در سينماي ايران به جا گذاشتيم كه افتخاري براي سينماي ايران محسوب ميشود.
وي افزود: در «اخراجيها» 1 نياز بود از چهرههايي براي طرح قصه استفاده كنيم، اما در اخراجيهاي دو براي فروش احتياجي به چهره نداشتيم و ميخواستيم بازيگراني باشند كه در جايگاه خودشان قابليت كار داشته باشند و با توجه به يدك كشيدن اخراجيهاي 1 تفاوت نميكرد چه بازيگري حضور داشته باشد.
حسام نوابصفوي ديگر بازيگر اين فيلم هم با بيان اينكه آخرين بازيگري بودهاست كه به فيلم اضافه شده، گفت: اين نقش قالبشكني در كارهايم بود و شخصيت رسول از ديگر نقشهايم بسيار متمايزتر است.
به گزارش ايسنا، حبيبالله كاسهساز تهيهكنندهي اين فيلم كه در جلسه حاضر بود دربارهي عدم حضور فيلم در بخش مسابقه، گفت: نوع برخوردها با فيلم از همان «اخراجيهاي» اول شروع شد و چنين توقعي را براي اين فيلم هم داشتم و جوسازي بدي عليه كار صورت گرفت. هر بخش از فيلم يك نوع نگاه ويژهاي به سينما است كه بايد بدون حُب و بغض ديده ميشد.
سيد جواد هاشمي بازيگر، علي علويان صداگذار، تينا پاكروان طراح صحنه و امير توسليان سازنده موسيقي از ديگر حاضران در اين نشست كه اجراي آن را علي معلم برعهده داشت.
در جلسهي پرسش و پاسخ «اخراجيهاي» دو كه در آخرين ساعات روز يكشنبه برگزار شد، محمدحسين نيرومند و كرمي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و كامبيز ديرباز بازيگر اصلي «اخراجيهاي» يك از حاضران در سالن نشست خبري بودند.
انتهاي پيام
سه|ا|شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ايسنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]