تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815173427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تدوين 10 بسته سياستي براي هدفمند كردن يارانه ها


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: تدوين 10 بسته سياستي براي هدفمند كردن يارانه ها
فرزين اعلام كرد:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي از تدوين 10 بسته سياستي در راستاي كاهش آثار منفي و تقويت آثار مثبت اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها خبر داد.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، "محمدرضا فرزين" در نمايشگاه دستاوردهاي 30 ساله وزارتخانه ها در تهران از تدوين 10 بسته سياستي به منظور اجراي طرح تحول اقتصادي و هدفمند كردن يارانه ها خبر داد و افزود: اجراي 10 بسته سياستي از آثار منفي اجراي هدفمند كردن يارانه ها بر خانوارها و بنگاهها جلوگيري كرده و آثار مثبت آن را تقويت مي كند.

سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي با بيان اينكه مطالعات اجرايي شدن 10 بسته سياستي هم اكنون در هيئت دولت است، تصريح كرد: در تدوين اين بسته ها وزارتخانه هاي راه، صنايع و معادن، كشاورزي و كشور با كارگروه طرح تحول همكاري داشتند و گزارشاتي را نيز براي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها به مجلس ارائه دادند.

وي با اشاره به اينكه طي دو هفته اخير مطالعات 10 بسته سياستي در دستور كار هيئت دولت قرار گرفته است، گفت: همچنين بر اساس مطالعات كارشناسي و همكاري وزرا اين بسته ها در شوراهاي مشورتي مورد بررسي قرار گرفته و از اوايل ماه آينده اجرا خواهد شد.

فرزين بسته سياستي صنعت و معدن، كشاورزي، حمل و نقل ، امور اجتماعي ، توزيع و تنظيم بازار، پولي ، بازتوزيع ، سلامت و امنيت قضايي، تعرفه تكميلي انرژي و سياست هاي تكميلي را به عنوان 10 بسته سياستي مذكور نام برد.

وي همچنين از تصويب كليات طرح هدفمند كردن يارانه ها در كميسيون ويژه مجلس با 10 راي مثبت و 3 راي منفي خبر داد و افزود: بيش از اين 7 كميسيون مجلس به كليات لايحه راي مثبت داده بودند و هم اكنون جزئيات لايحه در كميسيون ويژه در حال بررسي است.

مدل بازتوزيع يارانه ها

سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي از نهايي شدن مدل بازتوزيع در راستاي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها خبر داد و با بيان اينكه مدل مذكور هنوز به تصويب كارگروه طرح تحول نرسيده است، اظهار داشت: بر اساس اين مدل خانوارها به سه خوشه تقسيم خواهند شد تا پرداخت يارانه ها به تناسب آنها انجام شود.

وي افزود: 60 درصد منابع حاصل از اجراي طرح به اين موضوع اختصاص مي يابد و بر اساس اطلاعات جمع آوري شده خانوارها چگونگي پرداخت يارانه بين خوشه ها مشخص مي شود در اين بين 5 متغير مهم معيار تشخيص خواهد بود.

فرزين در مورد افزايش قيمتها با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها گفت: اصلاح قيمت حاملهاي انرژي منجر به افزايش قيمت تمام شده محصولات مي شود اما ميزان اين افزايش بستگي به بسته سياستهاي پولي و مالي دولت در سال آينده دارد، يعني اگر بسته پول و مالي مناسبي براي سال آينده اجرا شود و سياست پولي انبساطي شديدي نداشته باشيم آثار تورمي اجراي طرحجبران مي شود.

وي ادامه داد: اجراي بسته سياست پولي جديد در دستور كار بانك مركزي قرار دارد و اگرمصوبات لازم آن وجود داشته باشد اجرا خواهد شد.

فرزين با بيان اينكه نگاه طرح تحول در مورد بانكها به چند حوزه بازمي گردد، يكي از آنها را تقويت بانكهاي قرض الحسنه و ديگري را تقويت نظام بانكداري الكترونيك و تغيير در اين نظام كه طرح و پروژه آن نيز نهايي شده است ذكر كرد.

همچنين سخنگوي طرح تحول اقتصادي در حاشيه اين نشست در جمع خبرنگاران گفت: در لايحه بودجه سال 88 تقديمي به مجلس يكي از ارقام منظور شده ، رقم حاصل از هدفمند كردن يارانه ها به ميزان 1500 ميليارد تومان است كه 25 درصد منابع حاصل از هدفمند كردن يارانه ها به بودجه دولت واريز خواهد شد؛ به همين دليل در بودجه برابر شده كه اين رقم مي تواند 8 هزار و 500 ميليارد تومان باشد.

فرزين در بيان مهمترين خصوصيت لايحه بودجه 88 گفت: در سال آتي به دليل كاهش قيمت نفت با مشكلاتي مواجه خواهيم شد؛ بنابراين انضباط مالي مي تواند ويژگي لايحه بودجه محسوب شود تا بر اساس آن آثار بحران كاهش يابد. همچنين در صورت اجراي طرح تحول ، طرح به خوبي اجرايي شود.

وي در مورد لايحه جايگزين طرح هدفمند كردن يارانه ها نيز اظهار داشت: اين موضوع توسط مركز پژوهشهاي مجلس مطرح شده؛ گرچه هم اين مركز و هم نمايندگان مجلس نظرات خود را در مورد لايحه هدفمند كردن يارانه ها اعلام كرده است.

فرزين درباره ارتباط لايحه بودجه و طرح تحول نيز اظهار داشت: آنچه در ارتباط با طرح تحول مطرح است بحث گسترش پايه مالياتي كه در طرح تحول نيز ديده شده و اين موضوع در لوايحي كه تا پايان سال جالي به مجلس تقديم مي شود در نظر گرفته شده است.

انتهاي پيام//

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن