تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816843417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سقوط به رتبه سوم به جاي صدر نشيني شبه جزيره كره بالاتر از ايران


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: سقوط به رتبه سوم به جاي صدر نشيني شبه جزيره كره بالاتر از ايران
مصاف دو غول فوتبال آسيا مي توانست يك نتيجه مطلوب و ارزشمند براي ايران به همراه داشته باشد و خيال ميليون ها ايراني را از بابت صعود تيم ملي به جام جهاني 2010 آسوده كند، اما اين اتفاق نيفتاد و ايران با از دست دادن يك «فرصت طلايي» به رده سوم جدول رقابت هاي مقدماتي جام جهاني در گروه دوم سقوط كرد. ايران در شرايطي به مصاف ميهمان صاحب نام خود رفت كه با توجه به بارندگي ديروز تهران ورزشگاه آزادي پر نشده بود، با اين حال حدود 70 هزار ايراني براي حمايت از تيم ملي به ورزشگاه آزادي آمده بودند و تا دقيقه 80 هم همه چيز بر وفق مراد آنها بود اما تك گل كره يي ها موجب شد صدر نشيني از دست ايراني ها خارج شود و يك تساوي تلخ براي ميزبان رقم بخورد. بازي با برتري نسبي ايران شروع شد و بعد از چند حمله نصفه و نيمه ميزبان در دقيقه 25 بازي يك صحنه مشكوك در محوطه جريمه كره جنوبي رخ داد. تصاوير آهسته نشان مي داد «بنجامين جان» داور استراليايي مسابقه مي توانست برخورد مدافع كره يي با حسين كاظمي را پنالتي بگيرد كه اين طور نشد. در ادامه نيمه اول تيم ميهمان توانست بر توپ و زمين تسلط پيدا كند و يكي دو موقعيت مناسب هم نصيبش نشد. در مجموع نيمه اول بازي متعادلي بود كه اوايل آن از آن ايران بود و در اواخر كره يي ها بر بازي مسلط شدند. سيد مهدي رحمتي در چند دقيقه پاياني نيمه نخست چند واكنش خوب روي ضربات از راه دور بازيكنان حريف داشت.

نيمه دوم هم مثل نيمه اول با بازي متعادل و تقريباً سردرگم دو تيم شروع شد تا اينكه در دقيقه 59 جواد نكونام موفق شد يخ اين بازي را بشكند. هافبك تيم ملي ايران و باشگاه اوساسونا از روي يك ضربه آزاد به زيبايي هر چه تمام تر دروازه «لي وون جائه» را باز كرد. نكونام بهترين گلزن ايران در مسابقات مقدماتي جام جهاني است و تا به امروز سه گل از پنج گل ايران در دور رفت رقابت ها را به ثمر رسانده است.

بعد از اين گل زيبا و ارزشمند به نظر مي رسيد ايران مي تواند اين برتري حياتي را حفظ كند و در پايان دور رفت در صدر جدول قرار بگيرد اما سرنوشت بازي به سود كره رقم خورد. در حالي كه كره يي ها در خلق موقعيت گل روي دروازه ايران ناتوان نشان مي دادند اين بار هم يك ضربه آزاد باعث بازشدن دروازه ما شد. ضربه آزاد «كي سونگ يونگ» را رحمتي دفع كرد اما «پارك جي سونگ» ستاره منچستر يونايتد خود را سريع تر از مدافعان ايراني به توپ رساند و با يك ضربه سر كار را به تساوي كشاند. جالب اينكه دو گل اين بازي را لژيونرهاي معروف دو تيم به ثمر رساندند؛ بازيكناني كه قبل از بازي براي هم كري خوانده بودند. ايران براي اينكه تساوي را با برد عوض كند 10 دقيقه فرصت داشت اما در اين زمان باقي مانده هم نتوانست كاري كند تا يك برد ارزشمند و حياتي را از دست ندهد. اگر تيم ملي اين بازي را مي برد شرايط به مراتب بهتري پيدا مي كرد. به هرحال به نظر مي رسد تساوي نتيجه عادلانه يي براي بازي ديروز بود. ضمن اينكه در پايان بازي جواد نكونام به عنوان بهترين بازيكن زمين معرفي شد.

ديگر بازي اين گروه ساعاتي پيش از بازي ايران و كره جنوبي انجام شد و كره شمالي موفق شد با يك گل عربستان را شكست دهد. بدين ترتيب در پايان دور رفت بازي هاي گروه دوم، كره جنوبي و كره شمالي به ترتيب با هشت و هفت امتياز در رده هاي اول و دوم قرار دارند و ايران با شش امتياز بعد از دو كشور شبه جزيره كره در رتبه سوم ديده مي شود و اين جايگاه اصلاً جايگاه مناسبي براي تيم ملي ايران به شمار نمي رود. از هر گروه دو تيم مستقيماً راهي جام جهاني مي شوند و تيم سوم مجبور است براي رسيدن به آفريقاي جنوبي از مسير پر پيچ و خم بازي هاي «پلي آف» عبور كند. با توجه به اينكه ايران در دور برگشت دو بازي دشوار در پيونگ يانگ و سئول دارد براي اينكه در پايان بازي ها به صورت مستقيم راهي جام جهاني شود به نتايج و البته بازي هاي بهتري نياز دارد. درست است ايران در دور رفت باختي را متحمل نشد اما كسب سه تساوي اصلاً نتيجه مناسبي نيست و باعث شده كره شمالي بالاتر از ايران قرار بگيرد. از طرفي نمايش تيم ملي هم در بازي هاي گذشته چندان دلچسب نبوده و علي دايي اگر مي خواهد تيمش اسير اما و اگرها نشود بايد به دنبال بالا بردن كيفيت بازي تيم ملي باشد. تيم ملي در اولين بازي خود در دور برگشت، هشتم فروردين ماه ميزبان عربستان است و براي اينكه دوباره به رده هاي بالاي جدول صعود كند حتماً بايد آن بازي را ببرد. نكته ديگر درباره بازي ايران و عربستان اين است كه حسين كعبي با اخطاري كه ديروز گرفت دو اخطاره شد و آن بازي را از دست داد.

تركيب تيم ملي ايران

مهدي رحمتي، حسين كعبي، هادي عقيلي، سيد جلال حسيني، حسن اشجاري، كريم باقري، جواد نكونام، مسعود شجاعي (از دقيقه 70 مجيد غلام نژاد)، حسين كاظمي، محمدرضا خلعتبري (از دقيقه 86 آرش برهاني) و وحيد هاشميان (از دقيقه 77 سياوش اكبرپور)

علي دايي؛ با تيم كوچكي مساوي نكرديم

علي دايي سرمربي ايران پس از بازي ديروز از عملكرد بازيكنانش ابراز رضايت كرد؛ «از عملكرد بازيكنانم رضايت دارم و ما توانستيم نمايش خوبي را برابر كره ارائه دهيم. ايران و كره بازي خوب و پاياپايي را انجام دادند و هيچ كدام عقب نكشيدند به طوري كه كل بازي درگيرانه بود. شرايط زمين هم به سود كره جنوبي بود.»

سرمربي تيم ملي درباره ادعاي سرمربي كره كه گفته بود ما عملكرد بهتري نسبت به ايران داشتيم، توضيح داد؛ «بازي بسيار نزديك بود و نمي توان گفت كره بهتر از ما بود. آنها يك توپ به تير دروازه ما زدند، در عوض داور در نيمه اول بايد يك پنالتي صد درصد را براي ما مي گرفت. بعد از گلي هم كه زديم مي توانستيم گل بعدي را بزنيم اما به هر حال بايد قبول كنيم با تيم كوچكي مساوي نكرديم. آنها از پنج بازيكن حاضر در اروپا استفاده مي كردند.»

وي در پاسخ به اين سوال كه دو تيم روي دو اتفاق به گل رسيدند، گفت؛ اين مساله را قبول ندارم. جواد نكونام روي ضربه ايستگاهي گل زد و زدن ضربه ايستگاهي مهارت مي خواهد نه شانس. كره جنوبي هم از روي همين شيوه به گل رسيد. وي در پاسخ به اين سوال كه چرا برهاني و اكبرپور را دير به ميدان فراخوانديد، گفت؛ ما از ابتدا بهترين تركيب را انتخاب كرديم و اگر از دو هافبك دفاعي استفاده نمي كرديم، كره بهتر از اين بازي مي كرد. ضمن اينكه هاشميان هم تا زمان حضورش در ميدان مثمر ثمر بود. فوتبال همين است. با اين حال معتقدم بازيكنان تلاش بسيار خوبي كردند و تا آنجايي كه توانستند زحمت كشيدند. دايي در پاسخ به انتقاد يكي از خبرنگاران درباره تعويض مسعود شجاعي گفت؛ اگر نگاه كنيد، شجاعي در دو سه صحنه توپ هاي بدي را لو داد و از همان توپ ها صحنه هاي خطرناكي براي حريف پيش آمد. مسعود سه روز پيش 90 دقيقه براي اوساسونا بازي كرده بود و به همين دليل در اين بازي 90 دقيقه بازي نكرد. با اين حال مسعود بازيكن بزرگي است ولي به هر حال تصميم گرفتيم از يك بازيكن تازه نفس تر استفاده كنيم. وي درباره عملكرد ضعيف مجيد غلام نژاد گفت؛ درست است وقتي كه غلام نژاد وارد زمين شد توپ را لو داد و همان توپ به گل كره تبديل شد اما به هر حال صلاح ديدم كه از غلام نژاد استفاده كنم و تا زماني كه او در زمين بود عملكرد خوبي داشت. نبايد از بازيكن انتظار انجام كار خارق العاده داشته باشيم.

همچنين در كنفرانس خبري پس از بازي خبرنگاري درباره ضعف سمت راست تيم ملي و نبود مهدوي كيا پرسيد كه دايي گفت؛ يكي از همكاران تان مي گويد شجاعي بهترين بازيكن زمين بود و شما مي گوييد سمت راست ضعيف بود. اما به اعتقاد من هم در سمت راست و هم سمت چپ عملكرد خوبي داشتيم.

دايي با پذيرش ضعف در ساختار دفاعي تيم ملي توضيح داد؛ اگر سه امتياز را مي گرفتيم اين مشكلات به وجود نمي آمد. اما در چند مورد قبول دارم كه در خط دفاع دچار اشتباه شديم.

دايي درباره دو ديدار حساس ايران برابر عربستان و كره شمالي گفت؛ متاسفانه شرايط ليگ اين اجازه را به ما نمي دهد كه بخواهيم به درستي برنامه ريزي كنيم. براي عربستان زماني براي بازي تداركاتي نداريم اما قبل از ديدار با كره شمالي فرصت لازم را در اختيار داريم. پيش از ديدار با عربستان به خاطر فشردگي و در پيش بودن رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا زمان زيادي نداريم اما تلاش مي كنيم دوم يا سوم فروردين ديداري تداركاتي انجام دهيم. سرمربي تيم ملي تاكيد كرد؛ «مطمئن باشيد تيم ملي به جام جهاني صعود مي كند.»

سرمربي كره؛ از تساوي ناراحتم

«هو جونگ مو» سرمربي تيم ملي فوتبال كره جنوبي در كنفرانس مطبوعاتي پس از بازي گفت؛ در كل بايد بگويم بازي خيلي خوبي انجام داديم و شانس هاي زيادي را روي دروازه ايران خلق كرديم. خوشحالم كه توانستيم بعد از گلي كه دريافت كرديم، گل مساوي را بزنيم اما از اينكه تنها با يك امتياز تهران را ترك مي كنيم، ناراحت هستم. يكي از خبرنگاران پرسيد شما ادعا مي كنيد براي برد به تهران آمده ايد اما بازيكنان شما مدام وقت تلف مي كردند و بازي شما، ما را ياد بحرين مي انداخت كه سرمربي كره در پاسخ گفت؛ برخلاف چيزي كه شما مي گوييد ما براي برد به اينجا آمده بوديم و بازيكنان مان هم تمام تلاش شان را انجام دادند و تا لحظه آخر اميدشان را از دست ندادند.

پنجشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن