تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804817245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زمان اتمام پروژه آزادراه تهران- شمال را نمي دانم


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: زمان اتمام پروژه آزادراه تهران- شمال را نمي دانم
مدير پروژه آزادراه تهران-شمال با بيان اينكه اين پروژه جديدي نيست كه نياز به مصاحبه داشته باشد گفت: زمان اتمام پروژه آزادراه تهران- شمال را نمي دانم.


آزاد راه تهران شمال كه تاكنون چند وزير و دولت را پشت سر گذاشته هم اكنون براي بسياري تبديل به يك رويا و يا آزادراهي دور از دسترس شده است اين آزادراه كه پس از گذشت 5 سال ،كمتر از 30 تا 40 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
يكي از مهم ترين دلايلي كه طي چند سال اخير براي عدم پيشرفت اين پروژه عظيم ملي اعلام شده، وجود معارضين ملكي است كه اين موضوع نيز به دليل ملي بودن اين پروژه قابل بحث است.

از سوي ديگر بنياد و وزارت راه و ترابري ،دو شريك اين پروژه ، مشكل را از خود ندانسته و هر يك ديگري را عامل عدم پيشرفت آن اعلام مي كنند.

با وجود اهميت ويژه اين آزادراه ، بنياد در سكوت به كار خود ادامه داده و مسوولين مربوطه نيز هر بار از ارايه جواب به خبرنگاران سر باز مي زنند و وزير راه نيز هر هفته وعده هفته ديگري را براي اعلام وضعيت اين پروژه مي دهد.

اين پروژه كه ساليان طولاني از عمر شروع آن مي گذرد براي بسياري فراموش شده به شمار مي رود و بسياري از مردم اتمام آن را غير باور مي دانند.

ساخت اين آزادراه در حالي ادامه دارد كه مسوولين امر از اعلام زمان براي اتمام آن سر باز مي زنند چرا كه اين آزادراه زمان هاي متعددي را از سوي وزراي پيشين به خود ديده و هيچكدام محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي برنا، "عباسعلي آب بر"- مدير پروژه آزادراه تهران-شمال- در نشست خبري كه به عنوان نخستين نشست مطبوعاتي وي به شمار مي رود با بيان اينكه اگر تاكنون در خصوص اين پروژه مصاحبه اي نكرده ام نيازي نبوده، چرا كه فردي تبليغاتي و سياسي نيستم ، گفت: آزادراه تهران-شمال پروژه جديدي نيست كه نياز به مصاحبه داشته باشد.

وي با اشاره به اظهارات اخير بنياد در خصوص اين آزادراه گفت: وزير راه و ترابري متولي تمام پروژه هاي راه و راه آهن است و اگر اين پروژه نياز به مصاحبه دارد، وي بايد جوابگو باشد.

مدير پروژه آزادراه تهران شمال با بيان اينكه قطعه اول اين پروژه از دهكده المپيك آغاز و تا شهرستانك ادامه دارد گفت: اين قطعه شامل 32 كيلومتر است.

آب بر با بيان اينكه ساخت اين منطقه طي قراردادي با چيني ها از سال 2003 يا مهرماه سال 82 شروع شده است، افزود: حجم قرارداد در ابتدا 220 ميليون دلار بود كه با احتساب 25 ميليون دلار تعديلي پيش بيني شده در جمع به 245 ميليون دلار رسيد.

وي اضافه كرد: فعال نشدن فاينانس و مشكلات معارضين ملي سبب شد اين مسير به طور كامل آزاد نشده و اجراي آن با مشكل روبه رو شود.

به گفته وي، پيش بيني مي شود اين قطعه در سال 1391 يعني سه سال و نيم ديگر به اتمام برسد.

آب بر با اشاره به افزايش قيمت قراداد چيني ها گفت: افزايش قرارداد چيني ها به دليل افزايش قيمت ها و تورم طي سال 82 تاكنون بوده كه آن ها درخواست افزايش را دادند.

وي اظهار داشت: به گفته چيني ها، در صورت عدم افزايش قرارداد آن ها ديگر قادر به فعاليت با اين مبلغ نيستند.

مدير پروژه آزادراه تهران-شمال با بيان اينكه در خواست چيني ها براي ادامه فعاليت بسيار بالا بود افزود: طي آخرين مذاكرات با چيني ها موفق شديم خواسته هاي آن ها را پايين آورده و تا مرز 400 ميليون دلار برسانيم .

وي تصريح كرد: بر اين اساس قرارداد سال 82 چيني ها كه 245 ميليون دلار بود، با به 400 ميليون دلار رسيد كه 155 ميليون دلار افزايش دارد.

آب بر متذكر شد: هنوز براي افزايش قيمت به توافق نرسيده ايم و قرار است وزارت راه و بنياد اين مسئله را بررسي و در صورت توافق افزايش قيمت اعلام خواهد شد.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه با توجه به بحران جهاني و كاهش قيمت ها آيا ادعاي چيني ها براي افزايش قرارداد صحيح است ، گفت: ادعاي آن ها نسبت به قرارداد سال 82 است چرا كه عدم تامين فاينانس و معارضين ملكي سبب شد كه در طي اين چند سال هزينه ها افزايش يابد و در واقع كاهش قيمت نسبت به سال 82 به هيچ عنوان اتفاق نيفتاده و اگر كاهش قيمت جهاني رخ داده مربوط به چند ماه اخير است.

وي در خصوص هزينه هاي اين پروژه گفت: اين پروژه از صفر تا صد ،به 2هزار و 800 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد و بر اساس متمم آخرين قرارداد امضا شده حجم هزينه ها 450 ميليارد تومان پيش بيني شده است.

آب بر اضافه كرد: از اين ميزان 15 ميليارد تومان براي معارضين ملكي در نظر گرفته شده و تعديلي نيز پيش بيني شده و اگر لازم باشد، به مبلغ قرارداد اضافه مي شود.

به گفته وي، 28 درصد منطقه يك آزاد شده و تا شهريور ماه كل مسير آزاد خواهد شد.

مدير پروژه آزادراه تهران-شمال در خصوص مشكلات بنياد با وزارت راه در زمينه اجراي اين پروژه گفت: من را وارد بحث هاي سياسي و مسايلي كه درباره وزارت راه و بنياد مطرح مي شود ،نكنيد.

وي در خصوص اين كه چه تضميني براي تامين مالي پروژه از سوي بنياد وجود دارد اظهار داشت:در اين قرارداد 50 درصد به وزارت راه و 50 درصد به بنياد واگذار شده است و تا به تاكنون به طور تقريبي آورده دوطرف مساوي است ولي در آينده نمي دانم چون من سرمايه گذار نيستم اما آنچه مشخص است، پيش بيني مبلغ قراداد همان 220 ميليون دلار است كه بر اساس تعديلي پيش بيني شده اين مبلغ افزايش مي يابد.

وي اضافه كرد: منطقه يك در حال حاضر در دست چيني هاست و هر زمان كار جدي آن آغاز شود، سه سال و نيم ديگر به اتمام مي رسد.

وي با بيان اينكه در تابستان امسال اعلام شد: اين پروژه طي سه سال و نيم ديگر به پايان خواهد رسيد تصريح كرد: از آن زمان تاكنون پيشرفت چنداني نداشته كه قابل ذكر باشد.

آب بر افزود: هم اكنون پيمانكار، چيني ها هستند و اگر به توافق رسيديم ادامه كار از سوي آن ها انجام خواهد شد و اگر نه از توان پيمانكاران داخلي استفاده مي كنيم.

وي در خصوص اين كه آيا پيمانكاران ايراني توان اجراي اين پروژه را دارند، گفت: از تهران تا چالوس با حفر تونل پيشگام البرز و حفر تونل تالون كه پيش از اين انجام شده بود تمامي آن توسط پيمانكاران داخلي بوده و تاكيد مي كنم هيچ نقطه از نظر فني و مهندسي وجود ندارد كه پيمانكاران ايراني نتوانند انجام دهند.

مدير پروژه آزادراه تهران-شمال افزود: با توجه به اينكه سياست عمومي كشور تامين بخشي از پروژه ها از طريق سرمايه گذار خارجي و فاينانس است، به همين دليل كار به پيمانكاران خارجي سپرده شد و اگر نه پيمانكاران داخلي اين توان را به شرط تامين مالي دارند.

آب بر در خصوص احداث تونل پيشگام البرز در قطعه يك اين آزادراه ، گفت: تونل البرز از تونل هاي بسيار سخت و پيچيده است كه بزرگترين و طولاني ترين تونل در بخش راه ، آزادراه و راه آهن كشور است و هيچ تونلي در اين بخش بلندتر از پيشگام البرز نيست، البته ممكن است در ساير بخش ها چنين تونلي وجود داشته باشد.

وي اضافه كرد: اينكه در خاور ميانه بزرگترين تونل است من نمي د انم.

مدير پروژه آزادراه تهران –شمال با اشاره به مقايسه اين تونل و مترو گفت: حفر تونل شهري كار دشواري است، شايد حفر تونل در داخل شهر بسيار مشكل تر است ولي تونل مترو به طور پيوسته نيست و هر يك كيلومتر تونلي كه حفر مي شود يك ايستگاه بايد ايجاد شود لذا تونل قطع شده اما تونل برون شهري پيوسته است و قابل قياس با درون شهري نيست.

وي در خصوص قطعه 2 اين آزادراه اظهار داشت: اين قطعه از شهرستانك تا پل زنگوله به طول 25 كيلومتر ادامه دارد و پل پيشگام البرز نيز دراين قطعه واقع شده است.

آب بر با بيان اينكه در منطقه 3 تاكنون فعاليتي انجام نشده، تصريح كرد: تنها در اين منطقه دو درصد كار صورت گرفته چرا كه اين منطقه در مرحله طراحي و شناسايي بوده و به دليل زلزله و رانش زمين مجبور به طراحي مجدد آن شديم.

وي ادامه داد: با انتخاب مشاور ، كريدور جديد را بررسي و طرح اين منطقه(3) آماده شده و پس از تاييد وزارت راه و ترآب بري كه شامل 45 كيلومتر است اجرا مي شود.

مدير پروژه آزاد راه تهران – شمال اضافه كرد: اين قطعه شامل پل زنگوله تا مرزن آباد به طول 45 كيلومتر است.

مدير پروژه آزادراه تهران –شمال با بيان اينكه اين پروژه شامل 4 قطعه جداگانه است كه هر كدام ويژگي خاص خود را دارد اظهار داشت: منطقه 4 كه از مرزن آباد تا چالوس است، هم اكنون 50 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

وي اضافه كرد: اگر مشكل تامين مالي ايجاد نشود، اين قطعه در پايان سال 88 افتتاح خواهد شد.

وي اظهار اميدواري كرد: اين پروژه (آزاد راه تهران –شمال ) با سرعت و كيفيت بيشتري انجام شود و بنياد و وزارت راه نيز در اين خصوص بايكديگر به طور جدي همكاري كنند.

مدير پروژه آزاردراه تهران –شمال در خصوص اين كه كل اين آزادراه چه زماني به بهره برداري كامل خواهد رسيد، گفت: من نمي دانم و نمي توانم زماني را بگويم.

به گزارش برنا درادامه در بازديد خبرنگاران از حفر تونل پيشگام البرز ، "صابر افرند" مدير پروژه اين تونل گفت: تونل موجود بخشي از تونل دسترسي براي شناسايي تونل هاي اصلي بوده كه ارتفاع آن 240 متر و قطر آن 638 متر است.

وي با بيان اينكه افتتاح حفاري اين تونل به اتمام رسيده است، افزود: در بخش هايي نياز به ايمن سازي بود كه هم اكنون مي توان به طور قطع گفت اين تونل صد درصد ايمن است.

وي اظهار داشت: در حال حاضر كه 5/6 كيلومتر حفاري شده تنها 8 ميلي متر خطا صورت گرفته كه اين امر حاكي از دقت نقشه برداري است.

وي اظهارداشت: زمان حفاري اين تونل به 46 ماه مي رسد ضمن اين كه 700 روز توقف داشتيم.

به گفته وي، ماشين هاي به كار گرفته شده در اين تونل به ازاي هر پيشروي قابليت 5/1 كيلومتر حفاري را دارد كه در شرايط مناسب هر روز 10 بار مي توان پيشروي كرد.

جمعه|ا|25|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن