تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820533787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون استاندار خوزستان:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون استاندار خوزستان:
خبرگزاري فارس: معاون برنامه‌ريزي استاندار خوزستان گفت: پس از هدفمندسازي يارانه‌ها، افزايش چشم‌گيري در قيمت كالاهاي اساسي نداشتيم.


به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، اسماعيل عامري گلستان شامگاه امروز در نشست مشترك اعضاي ستاد هدفمندي يارانه‌هاي خوزستان با اصحاب رسانه در محل اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان اظهار داشت: پس از گذشت يك سال از هدفمندسازي يارانه‌ها، افزايش چشم‌گيري در قيمت كالاهاي اساسي وجود نداشته است و تنها شاهد افزايش قيمت سه تا چهار برابري در قيمت نان بوديم كه مبلغ آن به صورت نقدي به حساب مصرف كنندگان واريز مي‌شد و هيچ مصرف‌كننده‌اي زيان نديده است.
وي افزود: پيش از هدفمندسازي يارانه‌ها اين نگراني وجود داشت كه تورم به صورت سرسام‌آوري افزايش يابد اما پس از گذشت يك سال افزايش چشم‌گيري در قيمت كالاهاي اساسي نداشتيم.
عامري گلستان بيان كرد: يكي از موارد مورد توجه در اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها، اصلاح الگوي مصرف انرژي و گندم در كشور بود و پيش از اجراي قانون ميزان مصرف در انرژي 2.5 برابر مصرف متوسط جهان بود و مي‌توان گفت مهم‌ترين دستاورد اجراي قانون تبديل شدن صرفه‌جويي در كشور به يك فرهنگ بين مردم بوده است.
نايب رئيس ستاد هدفمندي يارانه‌ها در استان، در اين نشست با اشاره به گذشت بيش از يك سال از اجراي اين قانون عنوان كرد: دولت هفت طرح را براي اجراي طرح تحول اقتصادي در دستور كار دارد كه قانون هدفمندي يكي از اين طرح‌هاست.
وي ادامه داد: تغيير روحيه مصرف‌گرايي و صرفه‌جويي منابعي كه در خانواده‌ها انجام مي‌شود، سبب شده است كه در بسياري از زمينه‌ها كاهش مصرف داشته باشيم به طور مثال در استان خوزستان مصرف آرد 25 درصد كاهش يافته است. همچنين صرفه‌جويي 13 درصدي در مصرف برق خانگي نيز از ديگر موارد در اين زمينه است.
عامري گلستان افزود: هدفمندسازي يارانه‌ها به عنوان جراحي بزرگ اقتصادي دولت آثار مثبت خود را به خوبي نشان داده است.
معاون استاندار خوزستان واقعي‌تر شدن قيمت‌ها را يكي از اهداف هدفمندسازي يارانه‌ها برشمرد و عنوان كرد: طبيعتاً طرح‌هاي توليد انرژي و سرمايه‌گذاري‌ها با واقعي‌تر شدن قيمت‌ها توجيه بيشتري پيدا مي‌كند.
همچنين سيد محمد حسين مرعشي مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي خوزستان از اعضاي كميته حمل و نقل ستاد هدفمندي يارانه‌ها، بخش حمل و نقل را ابتدايي‌ترين بخش اقتصادي در تأثيرگذاري اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها عنوان كرد.
وي ادامه داد: افزايش قيمت سوخت از 16.5 تومان به 150 تومان، رشد 800 درصدي را در قيمت سوخت به وجود آورد در حالي كه ميزان افزايش كرايه‌ها در كاميون 15 درصد، در اتوبوس عادي 30 درصد، در اتوبوس ويژه 15 درصد و در سواري برون‌شهري هم 20 درصد بوده است. سامانه پيام كوتاهي هم براي كنترل نرخ كرايه‌ها و جلوگيري از تخلفات راه‌اندازي شد.
مرعشي از ديگر اثرات مثبت اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در بخش حمل و نقل به افزايش نوسازي ناوگان، كاهش ميزان تردد، كاهش 14 درصدي ميزان تصادفات و تلفات جاده‌اي و كاهش ميزان آلودگي زيست‌محيطي اشاره كرد.
انتهاي پيام/آ20

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن