تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815310735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بي تابي عربستان براي تحريم نفتي ايران / علت دشمني رياض با تهران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بي تابي عربستان براي تحريم نفتي ايران / علت دشمني رياض با تهران
وزير نفت عربستان اعلام كرد: كشورش مي تواند خلاء ناشي از تحريم نفت ايران را جبران كند.
علي النعيمي، وزير نفت عربستان در مصاحبه اختصاصي با سي ان ان مدعي شد، "فكر مي كنم خيلي
فوري و شايد در مدت چند روز بتوانيم به توليد 11 ميليون و 400 هزار بشكه يا 11 ميليون و 800 هزار بشكه دست يابيم و سپس براي افزايش توليد 700 هزار بشكه يا بيشتر؛ به 90 روز زمان نياز خواهيم داشت ".

النعيمي در پاسخ به اين سوال كه آيا كشورش توان جبران 2 ميليون و 200 هزار بشكه صادرات نفت روزانه ايران را دارد؛ گفت كشورش هميشه يك ظرفيت خالي دارد كه براي واكنش به شرايط فوري و بين المللي نگه داشته است .

وي افزود؛ براي ما مهم نيست كه چه كسي از چرخه توليد خارج مي شود؛ براي ما اين مهم است كه چه كسي تقاضاي خريد بيشتري دارد.

وزير نفت عربستان همچنين درباره ديدگاه كشورش درباره بهاي نفت در صورت تنش در خليج فارس گفت، "آرزو و اميد ما اين است كه بتوانيم به بهاي نفت ثبات بدهيم و آن را در حدود صد دلار نگاه داريم.

مقامات كشورمان چندي پيش در واكنش به افزايش تهديدات غرب و آمريكا ضد برنامه هسته اي ايران اعلام كردند، در صورت هر گونه ماجرا جويي آنان تنگه هرمز را خواهيم بست .

با اين حال ؛ علي النعيمي ؛ نگراني به علت بسته شدن تنگه هرمز را منتفي دانست و گفت، "شخصا فكر نمي كنم كه اگر تنگه هرمز بسته شود؛ اين اتفاق براي مدت زيادي ادامه يابد؛ جهان بسته ماندن تنگه را تحمل نخواهد كرد ".

به عقيده كارشناسان خاندان آل سعود حاكم بر عربستان بنا به دلايل تاريخي و مذهبي سابقه دشمني ديرينه اي با ملت ايران دارند، زيرا احساس مي كنند كه جمهوري اسلامي ايران رقيب قدرتمندي در منطقه وجهان اسلام براي عربستان است، بنابراين با استفاده از امكانات گسترده رسانه اي و دلارهاي نفتي خوداز هر فرصتي براي ضربه زدن به انقلاب اسلامي استفاده مي كنند.

آنان اين دشمني را در زمان جنگ تحميلي 8 ساله رژيم بعث عراق به سركردگي صدام و حمايت وسيع آمريكا و همپيمانانش عليه ايران،با بيشترين كمك مالي ، لجستيكي و اطلاعاتي به رژيم بعث نشان دادند.

قتل عام حجاج ايراني شركت كننده در مراسم برائت از مشركين در حج ، در دهه 1360 به جرم سردادن شعار ضد آمريكا و رژيم صهيونيستي از دشمني هاي ديگر خاندان آل سعود عليه ملت ايران است.

آخرين نمونه موذي گري خاندان سعودي، موضوع تصويب قطعنامه 1929 از سوي شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران بود كه عربستان و آمريكا به طور هماهنگ براي ايجاد اجماع در ميان اعضاء شوراي امنيت عليه ايران عمل كردند و عربستان براي اجبار لبنان، بوسني هرزگوين، نيجريه و اوگاندا تلاش هاي بسياري كرد و توانست آنان را كه مي خواستند مانند تركيه و برزيل راي مخالف مخالف به تصويب اين قطعنامه دهند، در آخرين لحظات وادار به دادن راي ممتنع از طرف لبنان و راي مثبت كند.

آمريكا در پي چالش بين ايران و عربستان است

اين در حاليست كه ايران با عربستان دشمني نكرده و همچنان خواهان روابط دوكشور بر پايه احترام متقابل و همكاري براي حل مشكلات منطقه اي بوده است، ولي آمريكايي‌ها با محوريت رژيم صهيونيستي قصد چالش ميان ايران و عربستان داشته اند و دامي طراحي كرده و خواسته اند، عربستان را در ماجرايي وارد كنند كه به سود آنها نخواهد بود.

از نمونه هاي فتنه انگيزي واشنگتن بين تهران و رياض سناريوي طراحي ترور سفير عربستان در آمريكا، به دست ايران بود كه متاسفانه عربستان تاحدودي با اين كارت آمريكا بازي كرد، ولي پس از به تمسخر گرفته شدن اين سناريو توسط كارشناسان و سياسيون برجسته در داخل و خارج آمريكا، اين سناريو ناتمام ماند و شكست خورد.

البته ايران از رفتار عربستان در بحرين، يمن و سوريه انتقاد و به رژيم اين كشور توصيه مي كند، خود را هزينه رژيم صهيونيستي و آمريكا نكند و وارد ماجرايي كه چهارچوب آن روشن نيست نشوند.

بهترين راه حل اتحاد بين ايران عربستان و تركيه است

بنابراين بهترين راه اين است كه عربستان و ايران دست در دست هم داده و در پي چاره انديشي وحل مشكلات جهان اسلام باشند.

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 324]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن