تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815432593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشن شكر گزاري ريشه كني بيسوادي در 300 روستاي همدان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جشن شكر گزاري ريشه كني بيسوادي در 300 روستاي همدان برگزار شد
همدان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : جشن شكرگزاري ريشه كني بيسوادي در 300 روتستاي استان همدان برگزار شد .
معاون توسعه نهضت سوادآموزي كشور ي در اين مراسم كه در خانه معلم همدان برگزار شده بودگفت : گسترش عدالت دربين اقشار مختلف زنان مردان شهري و روستايي از دستاوردهاي 30 ساله انقلاب است .
« پرويز كوثري » افزود : دراين خصوص فاصله سطح سواد و آگاهي بين زنان و مردان از 23 6 درصد قبل از انقلاب به هشت درصد كاهش يافته است .
وي با اشاره به فاصله زيادشاخص سواد دربين جمعيت روستايي تا قبل از انقلاب اسلامي گفت : فاصله باسوادي شهر و روستا نيز پس از انقلاب اسلامي از 35 درصد به 13 درصد كاهش يافته است .
وي افزود : در حال حاضر رشد باسوادي در گروه سني 10 تا 29 سال دركل كشور به 96 درصد رسيده و بر اساس قانون برنامه چهارم تا سال آينده در اين گروه سني بي سوادي ريشه كن مي شود.
وي اضافه كرد : بر اساس مصوبه شوراي عالي فرهنگ عمومي تا پايان برنامه پنجم توسعه جشن باسوادي در گروه سني 10 تا 49 سال در استانهاي كشور برگزار مي شود و در برخي از استانها نيز اين جشن سال آينده برگزار خواهد شد.
وي گفت : در حال حاضر جشن شكرگزاري در پنج هزار روستا شهر و آبادي كشور برگزار شده و تا پايان سال جاري نيز هفت هزار و 500 روستااين جشن را برگزار مي كنند.
وي در ادامه با بيان فعاليت هاي نهضت گفت : بيش از 400 عنوان كتاب مفيد و ساده به غير از كتب درسي براي تعميق و ارتقاي مخاطبان نهضت سوادآموزي پيش بيني شده است .
وي افزود : اكنون 10 ميليون نفر در كشور زير پوشش خدمات پس از سواد از جمله خدمات رسانه اي مسابقه كتابخواني و گروه هاي پيگير قرار دارند.
وي اضافه كرد : نهضت سوادآموزي در طول 29 سال فعاليت خود تاكنون پنج مدال افتخار از مجامع فرهنگي بين المللي و يونسكو براي ايران اسلامي كسب كرده است .
كوثري گفت : آموزشياران نهضت سوادآموزي دغدغه كاري نداشته باشند و با صلابت و انگيزه فعاليت خود را دنبال كنند.
وي اضافه كرد : طرح يك فوريتي آموزشياران نهضت در مجلس پيگيري مي شود و افرادي كه مشمول ماده شش قانون هستند اگر واجد شرايط قانون باشند نگران ادامه كار خود نباشند.
وي افزود : براي آموزشياراني كه داراي سابقه پنج تا هشت سال بوده اما مشمول قانون ماده شش نيستند نيز تمهيداتي انديشيده خواهد شد.
مدير نهضت سوادآموزي استان همدان در اين مراسم گفت : درصد باسوادي گروه سني 10 تا 49 سال جمعيت اين تعداد روستاها به 97 درصد رسيده است .
« ضياالدين خورنگ » افزود : سال آينده نيز جشن محو بيسوادي در 800 روستاي استان برگزار مي شود و تا سال 90 همه روستاهاي استان همدان جشن باسوادي مي گيرند.
وي اضافه كرد : درصد باسوادي استان همدان قبل از انقلاب 37 درصد بوده و پس از فعاليت هاي نهضت سوادآموزي اكنون در همه گروه سني به 78 5 درصد افزايش يافته است .
رييس سازمان آموزش و پرورش استان همدان نيز گفت : برگزاري جشن ريشه كني بيسوادي در 300 روستاي استان از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي است .
« ابراهيم سحر خيز » افزود : به بركت انقلاب در حال حاضر هيچ روستايي در استان وجود ندارد كه مدرسه نداشته باشد و دانش آموزان ديگر دغدغه ورود به مدرسه را ندارند.
وي با بيان اينكه آموزشياران نهضت سوادآموزي سفيران نظام به اقصي نقاط كشور هستند اضافه كرد : حقوق آموزشياران سال آينده بهتر مي شود.وي اظهار داشت : توسعه اي كه ايران اسلامي ترسيم كرده توسعه دانش محور است و دهه چهارم انقلاب نيز دهه عدالت و پيشرفت است .
در اين آيين از آموزشياران و دست اندركاران فعال نهضت سوادآموزي همدان تقدير شد.

شنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن