تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805422733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ائمه جمعه: ترور و تهديد روند پيشرفت علمي كشور ما را متوقف نخواهد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: ائمه جمعه: ترور و تهديد روند پيشرفت علمي كشور ما را متوقف نخواهد كرد
بخش خبري شهرستان: نماز عبادي و سياسي جمعه به مانند هفته‌هاي گذشته با حضور پرشكوه نمازگزاران سراسر كشور در مساجد و مصلي‌ها اقامه شد.
ائمه جمعه در آستانه اربعين حسيني، پيرامون پيامدهاي قيام عاشورا و تأثير آن در نهضت‌هاي اسلامي كه در طول تاريخ اسلام و بعد از واقعه كربلا شكل گرفته سخن گفتند.
خطيبان نماز جمعه فراز مهمي از خطبه‌هاي خود را به برخورد انفعالي استكبار جهاني با نظام اسلامي ايران كه پيشرفت‌هاي مهمي در عرصه علم و فناوري داشته است اختصاص دادند و ترور دانشمندان هسته‌اي كشور ما از سوي عوامل تروريستي وابسته به استكبار جهاني را ناشي از ضعف و استيصال آنان دانستند.
ائمه جمعه خاطرنشان ساختند: موضع ارعاب و ترور براي ملتي كه حاضر است جان خود را در راه رسيدن به آرمانهايش فدا نمايد كارساز نيست.
خلاصه اخبار نماز جمعه برخي شهرهاي كشور در ادامه از نظرتان مي‌گذرد:
* رشت - نماينده ولي فقيه در گيلان و امام‌جمعه رشت در خطبه‌هاي نماز جمعه با اشاره به شهادت دانشمند هسته‌اي ايران گفت: شهادت دانشمند هسته‌اي ايران نمونه‌اي از ناراحتي غربي‌ها از پيشرفت علمي ملت بزرگ ايران است. وي افزود: امروز در خاورميانه هيچ كشوري با قدرت و عظمت علمي ايران وجود ندارد و اين براي آمريكا و غربي‌ها قابل تامل نيست و فكر مي‌كنند با شهيدكردن شهرياري‌ها و احمدي‌ها مي‌توانند جلوي روند تكاملي علمي ملت ايران را بگيرند. آيت‌الله قرباني خاطر نشان كرد: پيشرفت علمي كشور وابسته به چند نفر نيست ما دانشمندان فراواني داريم كه تلاش مي‌كنند ملت ايران را به اوج قله پيشرفت برسانند. نماينده ولي فقيه در گيلان خطاب به دشمنان ايران گفت: دشمنان ايران بدانند ملت عزيز ايران به قله پيشرفت خواهد رسيد پس با اين خشم تان بميريد. خطيب جمعه رشت در ادامه به انتخابات دوره نهم مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و گفت: انتخابات سرنوشت كشور را تعيين مي‌كند، اگر انسان‌هاي شايسته و لايقي همچون مدرس را به مجلس بفرستيم در برابر استكبار جهاني خواهد ايستاد و عزت كشور را بالا مي‌برد. وي خطاب به كانديداها گفت: كانديداها نبايد با يكديگر دشمني كنند و تهمت بزنند، بلكه بايد در عين رقابت، رفاقت داشته باشند و از دادن وعده‌هاي گول زننده و فريبنده خودداري كنند. امام جمعه رشت در ادامه به مستمسك قراردادن مسئله حقوق بشر عليه كشورهاي ضعيف توسط غربي‌ها اشاره كرد و گفت: حقوق بشر چماقي در دست غربي‌ها عليه كشورهاي ضعيف است تا بهانه‌اي باشد براي حمله كردن به آن كشورها، اما امروز دنيا فهميده است كه حقوق بشر را غربي‌ها براي پياده كردن مقاصد استكباري خودشان ساخته‌اند. نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت در ادامه در خصوص كشف ميدان گازي در درياي خزر و احداث سايت پشتيباني در رودسر،فداييان اسلام و نيز اربعين امام حسين(ع) مطالبي بيان داشت.
* اصفهان - نماينده ولي فقيه وامام جمعه اصفهان با اظهار تاسف از شهادت استاد احمد روشن دانشمند هسته‌اي ايران توسط مزدوران استكبار گفت: دشمنان نادان واحمق ايران اسلامي فكر مي‌كنند با به شهادت رساندن فرزندان اين مرز وبوم مي‌توانند جلوي پيشرفت كشور ما رامي گيرند اما بدانند اين گونه اقدامات تروريستي، مردم ما را براي رسيدن به اهداف عالي نظام وپيشرفت وتعالي كشور منسجم ترمي كند. آيت‌الله طباطبايي در خطبه‌هاي نماز جمعه اصفهان كه درميدان امام(ره) اين شهر اقامه شد با بيان اينكه دشمنان انقلاب اسلامي واقعا" درك درست وصحيحي از وضع زمان خودشان ندارند، افزود: ما از شهادت يك فرد معمولي هم ناراحت مي‌شويم وكشته شدن اين نيروهاي ارزشمند براي ما خسارت است، اما به كوري چشم دشمنان اسلام وانقلاب اسلامي، ملت ايران همواره به پيش مي‌تازد واهداف نظام ورهبري را به سرمنزل مقصود خواهد رساند، البته همانطوريكه خداوند در قرآن مي‌فرمايد منافقين ودشمنان اسلام اين‌ها را نمي‌فهمند. خطيب جمعه اصفهان با اشاره پيشرفت‌هاي علمي كشور بويژه در زمينه انرژي هسته‌اي تصريح كرد: استكبار جهاني از اينكه كشورهاي تحت نفوذ شان پيشرفت نكرده اما ايران اسلامي كه زير سلطه آنها نيست، هر روزپيشرفت كرده وابهت شان را در جهان شكسته ناراحت هستند. آيت الله طباطبايي با بيان اينكه نظام سلطه جهاني معتقد است بدون وابستگي به استكبار زندگي معني ندارد اما ملت ايران با اتكاء به خداوند بزرگ اين ادعاي دروغين دشمنان را باشكست روبرو كرد وبه دنيا ثابت كرد ملت‌ها مي‌توانند زير يوق اجانب واستكبار نباشند وروز به روز موفق‌تر وپيشرفته‌تر شوند كه بيداري اسلامي نمونه‌اي از اين فرهنگ اسلامي است. خطيب جمعه اصفهان در بخش ديگري از سخنانش فرا رسيدن اربعين حسيني را تسليت گفت وبا اشاره به اهداف وفلسفه قيام امام حسين(ع) تصريح كرد: حضرت سيد الشهداءهمزمان در دو جبهه جهاد مي‌كرد دريك جبهه با يزيد فاسد ودستگاه بني اميه مي‌جنگيد ودر عرصه‌اي ديگر براي نجات افرادي كه بر اثر غفلت وجهالت گمراه شده بودند در مبارزه بود وگرنه جبهه يزيد لياقت جنگيدن با امام حسين (ع) را نداشت. وي ادامه داد: اربعين حسيني روز آغاز مبارزه با بني اميه است ودر اين روز عده‌اي جان بركف آمدند و در مقابل سخت گيري‌هاي بني اميه قبر امام حسين (ع)را زيارت كردند وهمچنين كاروان اسراي كربلا پس از آنكه پرده از توطئه‌ها وجنايات يزديان در شام برداشتند وبني اميه را رسوا كردند، يزيد ناچار شد اهل بيت پيامبر (ص) را باز گرداندكه پيروز مندانه به مدينه بازگشتند وبه عزاداري حضرت سيد الشهداء وشهداي مظلوم كربلا پرداختند.
* سمنان - حجت‌الاسلام والمسلمين عبدوس امام جمعه موقت سمنان، در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته با اشاره به اينكه دشمن از 33 سال پيش تا كنون با توطئه‌هاي مختلف در صدد شكست انقلاب بود، افزود: دشمنان با انواع و اقسام تحريم‌ها و تهديدها به مقابله با نظام اسلامي برخاسته‌اند اما خوشبختانه آنها درمانده و شكست خورده‌اند و نظام مقدس ما در اوج اقتدار و عزت قرار دارد. وي افزود: دشمنان نظام در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي به گفته رهبري با تمام قوا وارد عرصه شدند و مي‌خواهند ته دل مردم را خالي كنند و مردم را مايوس و نااميد كنند و با انجام تبليغات منفي تلاش دارند مشاركت مردم را كمرنگ جلوه دهند و اينگونه وانمود كنند كه مردم انتخابات را تحريم كردند. وي اضافه كرد: همانطور كه مقام عظماي ولايت فرمودند امروز موضع ما در مقابل دشمنان موضع شعب ابي طالب نيست كه ما را تهديد و تحريم كنند، موضع ما موضع جنگ بدر است. امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: دشمنان ما در آستانه انتخابات تلاش مي‌كنند به گونه‌اي افكار عمومي را تحت تاثير قرار دهند و القاء كنند و زمينه‌اي را بوجود بياورند كه مردم در انتخابات شركت نكنند. وي تصريح كرد: دشمنان داخلي و خارجي ما بايد بدانند كه مردم آگاه و هوشيار و با بصيرت ايران اسلامي همانند حماسه 9 دي در روز 12 اسفند ماه حضور پرشكوه و گسترده در پاي صندوق‌هاي راي خواهند داشت.
* شميرانات - امام جمعه شهرستان شميرانات اربعين حسيني را تسليت گفته و خطبه اول را به موضوع نقش راهبردي سيره نبوي و علوي در اصلاح جامعه اسلامي اختصاص داد و اظهار داشت: الگوگيري فكري، اخلاقي و عملي از سيره نبوي و علوي پس از دعوت به خير و امر به معروف و نهي از منكر، سومين واساسي‏‏‏ترين محور كاربردي وحياتي در راهبرد اصلاح جامعه جهاني اسلام است، سيره روشي است كه در گفتار، منش و رفتار انسان خودنمايي مي‏‏‏كند و بر مباني اعتقادي، پذيره‌هاي فكري وباورهاي ديني انسان متكي است. در فرهنگ ديني سيره گفتاري، اخلاقي و رفتاري معصومين(ع) براي همگان حجت، الگوي نيكو و راهنما وبه تعبيرقرآن،اسوه حسنه، است. وي افزود: خداوند الگوگيري راهبردي ازهمه ابعاد زندگي پيامبراكرم(ص) رابراي تكامل خداگرايان ضروري مي‌داند وهمگان را به آن دعوت مي‏‏‏كند (لقد كان لكم في رسول‌الله اسوة حسنة... الاحزاب - 21) امام حسين (ع) انديشه، انگيزه، گويش، منش و كردار خودشان را الگوي راهبردي و كاربردي نيكو براي تمدن و تكامل مسلمانان مي‌دانند (فلكم فيٍ اسوة - فرازي از خطبه امام حسين(ع) پس از برخورد با حر- تاريخ طبري - جلد 4 - ص 304) حجت‌الاسلام والمسلمين دعاگو امواج تهمت‌ها و توهين‌هاي برآمده از تريبون‌هاي رسمي و درگيري‌هاي زشت و نارواي جناحي در برابر افكار عمومي را يك فاجعه بزرگ اخلاقي، بدمنشي سياسي و خيانت به اعتبار و اقتدار جمهوري اسلامي دانست و افزود: امواج مرگ و نفرين و توهين و تخريب و تضعيف كه در فضاي آلوده كنوني رواج يافت در هيچ كجاي اسلام، با مبناي هيچ مرجع و با آراي هيچ اسلام شناس خردمندي، جايگاه، پايگاه و تكيه گاه ندارد، كساني كه افراطي گري و تندروي را حمايت و مديريت مي‌كنند آلودگان به فريب شيطان و دشمنان رشد و تكامل انسانند، اسلام آفريننده ارزش‌هاي مدني و دشمن ناه نجاري و ناهنجارگرايي است. وي در پايان خطبه اول مسئولان سياسي و اجرايي را به درايت و تدبير سياسي در آستانه انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي فراخواند و تأكيد كرد: دلسوزان اسلام بايد به فضاي تزريق بدگماني و تهمت و توهين به شخصيت‌هاي ديني و ملي وفادار به جمهوري اسلامي در افكار عمومي پايان دهند و همه تريبون‌هاي مذهبي و ملي متصل به نظام را از آلودگي‌هاي سياسي و جناحي معارض با منافع و مصالح ملي پاكسازي نمايند. خطيب جمعه شهرستان شميرانات در خطبه دوم به تحليل تحولات سياسي روز تحت عنوان جنگ سايبري صحنه رويارويي نوين سياسي پرداخته و اظهار داشت: سايبر سكان‌دار و راهنما است و فضاي سايبري، فضاي غيرفيزيكي متكي به اينترنت، مخابرات و ديگر امواج صوتي و تصويري و فعل و انفعالات الكترونيكي است. در حقيقت فضاي سايبري محيط الكترونيكي واقعي است كه ارتباطات سريع و وسيع را در گستره جهان و فضاي زندگي انسان، تأمين مي‌كند. جنگ سايبري با درگيري دولت‌ها و انسان‌ها در اين فضاي الكترونيكي پديدار مي‌شود و هجوم و دفاع و نفوذ و تخريب و تضعيف سيستم‌هاي مديريتي و اجرايي رايانه‌اي را در پي دارد. وي افزود: جنگ سايبري از زير مجموعه‌هاي جنگ نرم محسوب مي‌گردد، در جنگ سايبري، سيستم‌هاي رايانه اي، فعاليت‌هاي بزرگ صنعتي، علمي، فني و افكار عمومي را هدف مي‌گيرند، بمب‌هاي الكترومغناطيسي، كدهاي مخرب و مخل در نرم افزارهاي رايانه اي، ابزارهاي حساس شناسايي و نفوذ در شبكه‌ها و سيستم‌هاي رايانه اي، سرقت اطلاعات رايانه اي، ويروس‌ها و كرم‌هاي رايانه اي، كنترل ارتباطات شبكه‌هاي مخابراتي و نرم افزارهاي جاسوسي از ابزارهاي جنگ سايبري هستند.
خطيب جمعه شميرانات سازماندهي و حمايت تروريسم جهاني، جريان القاعده و طالبان و گروهك‌هاي منافق را توطئه آمريكا و رژيم صهيونيستي براي راه اندازي جنگ‌هاي مذهبي و منطقه‌اي تحليل نمود و گفت: آمريكا از همه تروريست‌ها در سرتاسر جهان حمايت مي‌كند، جريان القاعده و طالبان را آمريكا ساخت، جنگ‌هاي مذهبي و منطقه‌اي را آمريكايي‌ها مديريت و حمايت مي‌كنند، منافقين، دست پرورده و سازمان يافته توسط آمريكا و رژيم صهيونيستي اند، سياستمداران آمريكايي و اسرائيلي برنامه‌هاي ترور غيرنظاميان مشغول در تأسيسات هسته‌اي صلح آميز ايران را به صورت علني در مصاحبه هايشان اعلام مي‌كنند و با چنين پرونده آشفته و آلوده‌اي حقوق بشر و دفاع از صلح و امنيت بين‌المللي را فرياد مي‌زنند. امام جمعه شميرانات به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌اي جمهوري اسلامي را بهترين نماد شكست توطئه‌هاي تسليم ايران در برابر تقاضاهاي فراقانوني دشمنان و ترور مصطفي احمدي روشن را شفاف‌ترين نماد دشمني آمريكا و ديگر صهيونيست‌ها با ملت ايران توصيف نمود و گفت: ترور دانشمندان هسته اي، نمودار نااميدي آمريكا و رژيم صهيونيستي از تضعيف و يا تعطيل فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي جمهوري اسلامي است. ملت ايران تا ارتقاء سطح فن آوري صلح آميز هسته‌اي جمهوري اسلامي به بالاترين سطوح فني و تأمين نيازهاي كنوني به سوخت و انرژي هسته‌اي و صدور سوخت و انرژي به ديگر كشورهاي جامعه جهاني بر توان و تلاش خود مي‌افزايد، در برابر توطئه‌ها جز پايداري راه حلي ندارد و در هيچ شرايطي تسليم تهديد و تحريم و زور و فشار نمي‌شود.
* قزوين - امام جمعه موقت قزوين گفت: دشمنان انقلاب اسلامي فكر مي‌كنند بـا ترور دانشمندان ايران مي‌توانند جلوي پيشرفت علمي كشورمان را بگيرند، ولي بايد بدانند اين خواب آشفته آنان هرگز تعبير نخواهد شد. حجت الاسلام و المسلمين ابوترابي فرد در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته قزوين افزود: اينك مردمان دنيا همگي دريافته‌اند كه استكبار از پيشرفت‌هاي علمي ايران در هراس هستند. وي اضافه كرد: امروز با وجود تحريم‌ها، ايران اسلامي با ايستادگي در مقابل استكبار به پيشرفت‌هاي مختلف علمي، سياسي، فرهنگي و نظامي خود ادامه مي‌دهد و اين پيشرفت و پايمردي تنها در سايه ولايت و معنويت مي‌باشد. حجت الاسلام ابوترابي فرد ادامه داد: دشمن با ترور دانشمندان ايران اسلامي مي‌خواهد جلوي اين پيشرفت‌ها را بگيرد، اما غافل از آنكه ساير جوانان نخبه ادامه دهنده راه شهيدان مي‌باشند و درايت علمي و توانمندي را در كشور به اهتزار در خواهند آورد. وي با اشاره به رهنمودهاي رهبر انقلاب اسلامي درخصوص جنبش نرم‌افزاري افزود: دانشگاه‌هاي ما مفتخرند كه رهنمودهاي رهبري را لبيك گفته و تربيت جوانان مومن و نخبه گواهي بر آن است. حجت الاسلام ابوترابي فرد با تسليت فرا رسيدن اربعين سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع)، گفت: عاشورا مهم‌ترين و سازنده‌ترين رويداد تاريخ اسلام است كه حق و باطل به معناي واقعي كلمه در مقابل هم قرار گرفت. خطيب جمعه قزوين خاطرنشان كرد: اين واقعه بزرگ تاريخي بستر مناسبي را براي عبرت‌آموزي فراهم ساخت تا در اين معركه بزرگ و ميدان سرنوشت‌ساز، چهره نوراني حق و چهره تاريك باطل خود را به خوبي به نمايش بگذارد. حجت الاسلام ابوترابي فرد اضافه كرد: اين مفهوم بدان معناست كه چهره نوراني حق در وجود حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و ياران او متجلي شد، به طوريكه پس از 1400 سال و تا ابد فراروي جامعه بشري نورافشاني مي‌كند و راه را به ما و آيندگان مي‌نماياند.
* قم _ خطيب جمعه قم با اشاره به حساسيت انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و نقشه دشمنان براي كمرنگ كردن حضور مردم در صحنه گفت: هر راي ملت ايران در اين انتخابات مانند تيري زهرآگين بر قلب دشمنان انقلاب و اسلام است. حجت الاسلام والمسلمين سعيدي در خطبه‌هاي نمازجمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: ملت با حضور خود در انتخابات آتي و انتخاب نمايندگان در شان نظام ولايي، انتقام خونهاي به ناحق ريخته شده شهدايي را كه هر از گاهي توسط دشمنان ترور مي‌شوند بگيرند. وي ادامه داد: حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات باعث خشنودي خداوند متعال، اهل بيت(ع)، امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب و تداوم نظام جمهوري اسلامي خواهد شد. سعيدي اظهار داشت: دشمنان براي تلخ كردن انتخابات سال 88 به كام مردم ايران فتنه‌اي را تدارك و به همه مقدسات ملت ايران اهانت كردند. وي افزود: به بركت خون شهدا و بيداري ملت ايران و رهبريهاي داعيانه رهبر معظم انقلاب، دشمنان خارجي اين فتنه شكست خورده و برخي افراد فريب خورده به دامن نظام برگشتند. خطيب جمعه قم در بخش ديگري از خطبه‌ها گفت: دشمنان اقدام به ترور دانشمندان هسته‌اي ايران مي‌كنند غافل از اينكه اگر پرچمي از دست علمداري بيافتد جهادگر با ايمان ديگري آن علم را بردوش مي‌كشد، ايران پر از علمدار و دانشمندان هسته‌اي است لذا با ترور فيزيكي افراد نمي‌توانند از رشد شتابان علمي ايران جلوگيري كنند. سعيدي اظهار داشت: دشمنان از طريق ترور و تهديد سعي دارند مسوولان و مردم ما را ترسانده و در راه عزت و اقتداري كه در پيش گرفته‌اند خلل ايجاد كنند غافل از اينكه ملت راه خود را پيدا كرده و حتي براي ادامه اين راه از تقديم فرزندان خود دريغ نمي‌كنند. وي ادامه داد: ملت ايران از دستگاههاي اطلاعاتي و قضايي مي‌خواهند به سرعت عاملان ترور "شهيد احمدي روشن" را شناسايي كرده و به سزاي اعمال ننگين خود برسانند. خطيب جمعه قم در ادامه با اشاره به اقتدار نظام جمهوري اسلامي در صحنه بين‌المللي گفت: امروز ايران اسلامي آمريكا، رژيم صهيونيستي و انگليس را به ذلت افكنده و در تاريخ اين كشورها سابقه نداشته ملتي اينگونه هيبت پوشالي آنها را درهم بريزد. وي ادامه داد: حضرت امام راحل با پشتوانه ملت رشيد ايران همان زماني كه فرمودند "آمريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند" همه بتها خصوصا بت بزرگ آمريكا را شكست و امروز نيز ساير بتهاي ساختگي توسط آنها در منطقه در حال ريزش هستند.
* اهواز- نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به ترور شهيد "احمدي روشن"، از اساتيد برجسته و متعهد دانشگاهي كشور گفت: تحمل ديدن دانشمندان ايران اسلامي براي استكبار و در رأس آن رژيم صهيونيستي و آمريكاي جنايتكار دشوار شده است. آيت‌الله موسوي جزايري در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه اهواز در مهديه امام خميني(ره) افزود: جرم و گناه شهدايي نظير عليمحمدي، شهرياري و احمدي روشن از ديد استكبار اين است كه اين شهدا، انسان‌هاي فرهيخته‌اي بوده و اهل تفكر و تحقيق و پژوهش‌اند. وي تصريح كرد: ترور نخبگان ودانشمندان از سياست‌هاي هميشگي استكبار بويژه نزد رژيم منحوس صهيونيستي و آمريكاي متجاوز است و آنان در ديگر كشورهاي اسلامي شيعي نظير عراق، جناياتي بس عظيم‌تر انجام داده و آمارها حكايت از ترور بيش از 500 استاد دانشگاه و دانشمند آن كشور در سال‌هاي اشغال دارد. آيت‌الله موسوي جزايري اظهار داشت: اين درحالي است كه آمريكايي‌ها با بهانه‌هايي نظير برقراري امنيت در عراق، به خاك آن كشور اسلامي وارد شدند. خطيب جمعه اهواز با وقيحانه خواندن و محكوميت اقدام مذبوحانه دشمنان در ترور استاد ايراني در روزهاي اخير گفت: آنها كور خوانده‌اند و به فضل الهي به ازاي هر شهيد دانشمند ايراني، ده‌ها بلكه صدها دانشمند و استاد ديگر از دل ملت مقاوم ما جايگزين خواهد شد. نماينده ولي فقيه در خوزستان همچنين ابراز اميدواري كرد كه تلاشگران نظام جمهوري اسلامي در وزارت اطلاعات و ديگر نهادهاي امنيتي، همچون ديگر دفعات، عوامل ترور را شناسايي و به سزاي عمل ننگينشان برسانند.
* كرمان- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان گفت: دشمنان بايد بدانند كه ترور دانشمندان علمي ايران هيچ خللي در مسير شتابنده پيشرفت نظام جمهوري اسلامي ندارد. حجت الاسلام جعفري در مراسم اين هفته نماز جمعه كرمان افزود: دشمنان از جمله شيطان بزرگ و رژيم غاصب صهيونيستي به خيالي واهي درصدد هستند كه از رسيدن جمهوري اسلامي به پيشرفت‌هاي متنوع جلوگيري كنند. وي خاطرنشان كرد: تا به حال به وسيله آمريكاي جنايتكار و به وسيله رژيم نامشروع صهيونيستي چهار دانشمند هسته‌اي در كشور به شهادت رسيده‌اند. نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان عنوان كرد: دشمنان بايد بدانند كه با ترور و شهادت دانشمندان ايران، ‌جوانان و نوجوانان ما بيشتر دنبال فراگرفتن علم و دانش در تمامي زمينه‌ها خواهند رفت و سرانجام به فضل خداوند و به ياري حضرت ولي عصر(عج)،‌ پوزه رژيم صهيونيستي و آمريكا را به خاك خواهيم ماليد. امام جمعه كرمان با ذكر اين سووال كه چرا دشمنان ما دست به اين جنايات مي‌زنند؟ ادامه داد: آنها از هر راهي كه براي ضربه زدن به نظام مقدس جمهوري اسلامي وارد شدند ولي نتوانسته‌اند ما را شكست دهند. وي اظهار داشت: مسوولان ايران اسلامي نيز نبايد دست روي دست بگذارند و سكوت كنند. وي افزود: ‌ما جايي نداريم كه از جنايتكاران شكايت كنيم زيرا سازمان ملل و شوراي امنيت در دست استكبار است و تاكنون هيچ اقدامي را در اين باره انجام نداده و نخواهند داد. وي تاكيد كرد: فرزندان اسلام، ‌نيروهاي سپاه، ارتش و ساير نيروهاي مسلح بايد به عناوين و اسم‌هاي گوناگون راه حلي براي مقابله با اين معضل پيدا كنند كه براي رژيم پليد آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي صرف نكند كه دانشمندان هسته‌اي كشور ما را ترور كند.
* اراك - نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك گفت: گرگ صفتان با شهادت دانشمداني نظير شهيد "احمدي روشن" و " قشقايي" بار ديگر دشمني و مخالفت خود با پيشرفت و سربلندي ايران اسلامي را نشان دادند. آيت‌الله دري نجف‌آبادي در خطبه‌هاي نماز جمعه افزود: چند نفر از دانشمندان عزيز ايران اسلامي تاكنون توسط منافقين و مزدوران رژيم صهيونيستي به شهادت رسيده‌اند كه اين امر بيانگر دشمني و مخالفت آنها با پيشرفت كشور است. وي اظهاركرد: دشمنان كور خوانده‌اند كه فكر مي‌كنند با اين اقدامات مي‌توانند مانع پيشرفت اين مرز و بوم شوند زيرا پيام اين شهادتها، آمادگي همه براي شهادت در راه آرمانهاي بلند اسلام، قرآن و اهل بيت (ع) است. وي، با تحسين عكس العمل پدر و مادر شهيد "مصطفي احمدي روشن" گفت: آنان خواستار ادامه راه فرزندشان شدند و نشان دادند كه اين شهادتها موجب تقويت اراده ملت بزرگ ايران اسلامي مي‌شوند. وي تاكيد كرد: ما از شهادت هرگز ضرو زيان نديده‌ايم زيرا اگر قرار بود كسي از شهادت ضرر ببيند، وجود نازنين حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و ائمه اطهار (ع) بود، ولي آن بزرگواران شهادت را هدف نهايي آفرينش كه همان قرب الهي است مي‌ديدند، بنابراين چيزي بالاتر از شهادت نيست. آيت‌الله دري نجف آبادي با بيان اينكه ملت ايران اسلامي ملتي حسيني، عاشورايي، كربلايي و زينبي است، افزود: يزيديان و عمرسعدها به علت حب و طمع دنيا در مقابل امام حسين (ع) ايستادند و امروز يكهزار و 400 سال از اين واقعه مي‌گذرد و امام حسين‌(ع) و ياران باوفايش مانند چراغ پرفروغ مي‌درخشند و براي هميشه نيز خواهند درخشيد، اما يزيديان و عمرسعدها خود را به آتش كشيدند و تاريخ، خاطرات تلخي از آنان دارد. وي ادامه داد: سردمداران كفر، امروز نيز به دليل حب دنيا، در يمن، عربستان، بحرين و ساير كشورهاي اسلامي با مردمي كه به دنبال حقشان هستند، برخورد مي‌كنند، و جريانهاي مزدور، وهابي و القاعده جنايت مي‌آفرينند.
* خطيب جمعه قم: دشمنان از طريق ترور و تهديد سعي دارند در راه عزت و اقتدار ايران خلل ايجاد كنند غافل از اينكه ملت ايران براي ادامه اين راه از تقديم فرزندان خود دريغ نمي‌كنند
* امام جمعه اهواز: تحمل ديدن دانشمندان ايران اسلامي براي استكبار و در رأس آن رژيم صهيونيستي و آمريكاي جنايتكار دشوار شده است
* امام جمعه رشت: شهادت دانشمند هسته‌اي ايران نمونه‌اي از ناراحتي غربي‌ها از پيشرفت علمي ملت بزرگ ايران است كه با اينگونه اقدامات نمي‌توانند جلوي روند تكاملي علمي كشورمان را بگيرند
* امام جمعه اصفهان: دشمنان فكر مي‌كنند با به شهادت رساندن فرزندان اين مرز و بوم مي‌توانند جلوي پيشرفت كشور ما را بگيرند اما بدانند اين اقدامات ما را منسجم‌تر مي‌كند
* خطيب جمعه كرمان: ترور دانشمندان علمي ايران هيچ خللي در مسير شتابنده پيشرفت نظام جمهوري اسلامي ندارد
* امام جمعه شميرانات: ترور دانشمندان هسته اي، نمودار نااميدي آمريكا و رژيم صهيونيستي از تضعيف و يا تعطيلي فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي جمهوري اسلامي است

شنبه|ا|24|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن