تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803968412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حمله به كشورهايي كه آمريكا را به چالش مي كشند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: حمله به كشورهايي كه آمريكا را به چالش مي كشند
پايگاه خبري تحليلي گلوبال ريسرچ، طي مقاله اي گزارش داد راهبرد نظامي جديد آمريكا، هدف قراردادن كشورهايي است كه قدرت آمريكا را به چالش مي كشند.


به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ، اين مقاله به سياست هاي داخلي و خارجي باراك اوباما اشاره كرده و عنوان كرده است با وجود آن كه قرار بود اوباما سياست هايي متفاوت از سياست هاي جورج بوش داشته باشد، اما در عمل دنباله رو راهبرد نظامي همتاي سابق خود شد او نيز مانند بوش حمله به كشورهايي را كه در برابر زياده خواهي آمريكا ايستاده اند، در دستور كار خود قرار داده است.

"استفان لندمن"، نويسنده اين مقاله گفته است، از كنفرانس خبري پنجم ژانويه اوباما در پنتاگون همانند تمام اظهارنظرهايي رسمي او بوي بد دو رنگي و تزوير به مشام رسيد. در اين كنفرانس خبري رئيس جمهور آمريكا با اشاره به راهبرد جديد پنتاگون گفت، "در اين راهبرد بر مبارزه با تروريسم، جنگ اطلاعاتي و سايبري تأكيد خواهد شد بدون آن كه برتري آمريكا را در برابر دشمنان قرباني كنيم. همينطور بر بي ثبات كردن كشورها، كشتار توسط هواپيماهاي بدون سرنشين، ترورهاي هدفمند و خرابكاري و از درون متلاشي كردن و جنگ دائمي تأكيد خواهد شد. به عبارت ديگرف از تاكتيك هاي قديمي و جديد استفاده خواهد شد. استراتژي ها تغيير نكرده اند اهداف امپرياليستي نيز همينطور.

جنگ دائمي همچنان سياست آمريكا است كشتار بي رحمانه توسط فناوري هاي تك و تخريب وجود خواهد داشت غارت جهان، هر زماني يك كشور، در برنامه است.

گسترش دكترين بوش هم در برنامه قرار دارد، يعني جنگ هاي جهاني پيش دستانه ديك چني، معاون جورج بوش در سال 2003 در مورد دكترين بوش گفته بود من از هر كسي كه در مورد جديت دكترين بوش ترديد دارد مي خواهم به سرنوشت طالبان در افغانستان و رژيم صدام در عراق نگاه كند.

بوش مي گفت، شما يا با ماييد يا عليه ما، بي طرفي وجود ندارد از نظر او برابري، عدالت، قانون، ارزش هاي دموكراتيك، و صلح نيز وجود نداشت.

طرفداران اوباما فكر مي كردند، او متفاوت است اما در حقيقت او در خانه و خارج كشور حتي بدتر از بوش است.

او براي آمريكا اين حق را قائل شد كه با نظام هاي مستقل با زور مقابله كند و به جاي آنها افراد دست نشانده را قرار دهد، علاوه بر اين كساني را كه در داخل كشور با آنها اختلاف عقيده داشتند بيرحمانه هدف قرار دهد.

در سال 2006، راهبرد امنيت ملي بوش، براي آمريكا حق حملات پيش دستانه براي مقابله با تهديدات را قائل شد اما بوش در سپتامبر سال 2002 از دكترين جنگ پيش دستانه خود رونمايي كرده بود.

در آن زمان، اين دكترين حمله به عراق را توجيه مي كرد. دكترين بوش مي گفت: آمريكا استفاده از زور حتي قبل از آن حمله اي به آن انجام شود را منتفي نمي داند حتي اگر ابهاماتي در مورد زمان و مكان حمله دشمن وجود داشته باشد دكترين بوش مي گفت: براي پيش گيري يا متوقف كردن اقدامات خصمانه دشمنانمان، آمريكا در صورت لزوم اقدام پيش دستانه انجام خواهد داد تا از حق ذاتي دفاع از خود بهره بگيرد.

نكته اي كه به آن اشاره نشده بود قوانين بين المللي و آمريكا بود. اين قوانين مي گويند براي متهم كردن كشورها بايد شواهد و مدارك صريح و روشني از حملات برنامه ريزي شده وجود داشته باشد. عدم وجود اين شواهد به اين معني است كه هرگونه اقدام پيش دستانه عليه كشورهاي ديگر غيرقانوني است.

بوش به عراق و افغانستان حمله كرد. اوباما نيز به صورت آشكار او نهان جنگ هاي جهاني را در خانه و خارج به راه انداخت. درخارج از كشور، سوريه و ايران هدف هاي اصلي آمريكا هستند. راهبرد امنيت ملي جورج بوش در سال 2006 نيز تأكيد زيادي روي ايران داشت و مي گفت نظام ايران از تروريسم حمايت مي كند، اسرائيل را تهديد مي كند، به دنبال برهم زدن صلح خاورميانه است، در روند دموكراسي در عراق اختلال ايجاد مي كند و منكر خواست مردم عراق براي آزادي است. استراتژي بوش مي گفت مسئله هسته اي ايران و ديگر نگراني هاي ما فقط وقتي حل مي شد كه ايران تصميم بگيرد اين سياست هاي خود را تغيير دهد نظام سياسي خود را باز كند و آزادي را به مردم خود بدهد. اين هدف نهايي سياست آمريكا است. درحقيقت هدف، تغيير نظام ايران، كنترل نفت و گاز ايران، باز تروريسم نقشه خاورميانه و كشاندن هژموني برتري منطقه اي به مرزهاي روسيه و چين است.

بوش جنگ هاي قرن 21 را در دستور كار قرار داد. اين روند در دولت اوباما نيز ادامه يافت. تاكتيك هاي او ايجاد بي ثباتي و هرج و مرج و خشونت در سراسر منطقه براي توجيه مداخله آمريكا است.

پرفسور "فرانسيس بويل"، استاد حقوق، در جريان برگزاري هيجدهمين كنفرانس دموكراسي مستقيم در فلدكريش اتريش در مورد حمله به ايران به ويژه با سلاح هسته اي هشدار داد. او گفت: آمريكا در حال حاضر عليه افغانستان، عراق، پاكستان، سومالي و ليبي مرتكب اقدامات تجاوزكارانه شد، و از اسرائيل براي نسل كشي در لبنان و فلسطين حمايت كرده و اين رژيم را تجهيز كرده است.

وي گفت: حمله پيش دستانه غيرقانوني است جنگ پيشگيرانه هم همينطور، اما در دكترين بوش اين جنگ ها وجود داشت و هنوز هم قرار است توسط اوباما رسما مورد استفاده قرار بگيرد. درحالي كه ماده 2 منشور سازمان ملل متحد مي گويد مناقشات بين المللي بايد به صورت مسالمت آميز حل شوند. اين ماده مي گويد، همه كشورهاي عضو بايد از تهديد يا استفاده از زور عليه تماميت ارضي يا استقلال سياسي هر كشوري بپرهيزد در غير اين صورت با اهداف سازمان ملل مطابقت ندارد. فقط دفاع مشروع از خود مجاز است اما جنگ هاي آمريكا هيچ يك از اين شرايط را ندارد.

طبق گفته "بويل"، جنگ هاي آمريكا شامل فعاليت مجرمانه بين المللي براي برنامه ريزي آمادگي و انجام جرايمي عليه صلح، بشريت و جرايم جنگي و نسل كشي است. علاوه براين طراحي، تحقيق، توليد، انتقال، اعزام، نصب، ذخيره سازي، انبار كردن و خريد و فروش و تهديد به استفاده از تسليحات هسته اي، براساس قوانين بين المللي جرم است.

"بويل" تأكيد كرد كه اقدامات فوري بايد صورت بگيرد، درغيراين صورت اوباما و افرادش عليه ايران كه قبلا توسط بوش تهديد شده بود، جنگ جهاني سوم را راه بيندازد.

استراتژي دفاعي جديد اوباما كه از آن به ديدگاه عملگرايانه تعبير شده تأكيد بيشتري بر مهار ايران مدعي و تلطيف كردن و مقابله با جاه طلبي هاي چين دارد. حقيقت آن است كه ايران در طول 200 سال گذشته، هيچ كشوري حمله نكرده و اكنون نيز هيچ كشوري را تهديد نمي كند. چين هم همين طور. قوانين بين المللي هم اصول استقلال كشورها و خودمختاري آنها را تأييد مي كند. تمام كشورها بايد نظام سياسي خود را آزادانه انتخاب كنند و ديگران از مداخله در امور داخلي كشورها منع شده اند اما آمريكا مداخله در امور داخلي كشورها را حق ويژه خود مي داند.

مجله تايمز نيز از اين ديدگاه آمريكا حمايت مي كند. به عبارت ديگر، مسئولان تايمز از هدف قراردادن هر كشوري كه هژموني آمريكا را به چالش مي كشد(از طريق جنگ پيش دستانه) را تأييد مي كند.

سخن پاياني
در ماه نوامبر، هاآرتص گزارش داد، آمريكا و اسرائيل بزرگترين و مهمترين رزمايش مشترك خود را برگزار خواهند كرد.

از ديگر همكاري هاي آمريكا و اسرائيل آن است كه كنگره مجوز مورد نياز اسرائيل براي خريد و فروش سريعتر سلاح را در اختيار اين رژيم قرار خواهد داد، در حقيقت آنچه كه اسرائيل مي خواهد به دست مي آورد.

علاوه براين، كمك هاي ماي چند ميليارد دلاري آمريكا به اسرائيل با وجود اوضاع چالش برانگيز بودجه، ادامه خواهد داشت.نيروهاي نظامي آمريكا براي دوره نامحدودي به اسرائيل اعزام مي شوند جروزالم پست نوشت سامانه دفاع موشكي تاد و سامانه دفاع موشكي بالستيك اگيس نيز در اختيار اسرائيل قرار دارد. هدف قراردادن ايران در دستور كار اسرائيل است بدون آن كه به خطرات فاجعه بار آن توجه شود.

علاوه بر اين، سوريه نيز تهديد مي شود. درحالي كه ناظر اتحاديه عرب گفته است دولت بشار اسد با اتحاديه عرب همكاري مي كند و اوضاع اميدوار كننده است واشنگتن ارزيابي به مراتب متفاوتي مي خواهد تا مداخله بيشتر خود را توجيه كند. جي كارني سخنگوي كاخ سفيد خواستار اقدام شوراي امنيت است اما روسيه و چين با مداخله خارجي مخالفت خواهند كرد. وزير خارجه سوريه واشنگتن را به درستي به مداخله در كار اتحاديه عرب و نيز تلاش براي بين المللي كردن وضعيت سوريه متهم كرده است.

تغيير نظام ايران و سوريه از مدتها قبل در دستور كار آمريكا بوده است تاكنون فقط مسئله زمان اين تغيير حل نشده است از زمستان سال گذشته، مخالفان از خارج تحريك شده دولت بشار اسد، سوريه را بي ثبات و غارت كرده اند. افراطيون به اصطلاح "ارتش آزادي بخش سوريه" و ديگر شبه نظاميان، آلت دست عربي ها هستند و از آنها انتظار مي رود در حملات زميني عليه اسد مشاركت كنند.
اما ديگر مقامات معتدل اپوزيسيون، با هرگونه دخالت خارجي مخالفند آنها مي خواهند استقلال سوريه رعايت شود.

اما واشنگتن، اسرائيل، هم پيمانان ناتو و كشورهاي منطقه اي مخالف اسد نظرات ديگري دارند كه مشكل هم اينجا است./ا

جمعه|ا|23|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 317]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن