تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813084588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد: ‌ سرنوشت بوش آيينه عبرت زورگويان جهان شود


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: احمدي نژاد: ‌ سرنوشت بوش آيينه عبرت زورگويان جهان شود


رئيس جمهوري اسلا‌مي ايران سرنوشت بوش را آيينه عبرت براي زورگويان جهان خواند و تاكيد كرد كه هر كس كه به اين سرنوشت واقف باشد اما از آن پيروي كند بدون ترديد سرنوشتي بدتر از بوش در انتظارش خواهد بود. ‌
به گزارش مهر، دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در ادامه دور دوم سفرهاي استاني در جمع مردم يزد ‌با اشاره به ويژگي‌هاي دولت اسلا‌مي تصريح كرد وظيفه دولت اسلا‌مي دفاع از مظلومان و ايستادگي در برابر ظالمان و تلا‌ش براي برپايي جامعه نمونه و الگو است و خداي متعال اراده كرده كه جامعه توحيدي و اسلا‌مي براي بشريت نمونه و الگو باشد.
رئيس جمهور در ادامه خطاب به همكاران خود در سراسر كشور خاطر نشان كرد: كاركنان و مديران در همه قوا بايد متعهد به اخلا‌ق، صبر، حلم، بردباري، امانتداري و دفاع از حقوق مردم و وفاداري به آرمان‌هاي ملت بزرگ ايران باشند.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به موضوع سياست خارجي تصريح كرد: با توجه به وضعيت امروز بشريت در مي يابيم كه برخي كشورها به دليل دوري از اخلا‌ق نبوي و فرهنگ پيامبر اسلا‌م در وضعيت بدي قرار گرفته اند به گونه اي كه برخي زورگويان قدرت نظامي، تبليغاتي و اقتصادي خود را بر پايه برخورداري از حقوق بالا‌تر در روابط بين المللي قرار داده اند و تصور مي كنند چون قدرت بيشتري دارند بايد از حق بيشتري نيز برخوردار باشند، خود را رهبر جهان مي دانند و مي خواهند بشريت را رهبري كنند.
وي افزود: اين كشورها در تمام امور جهان مداخله و مناسبات جهاني را به سمت دلخواه خودشان هدايت مي كنند در حالي كه بايد به آنان گفت كه اگر زور و قدرت اقتصادي و سياسي پايه رهبري باشد اين همان منطق ديكتاتوري است.
احمدي نژاد تاكيد كرد: ديكتاتوري به معناي اعمال قدرت بر اساس زورگويي و خودكامگي است در حالي كه رهبري از منظر ملت‌ها داراي ويژگي‌ها و شرايطي است كه اولين شرط آن اين است كه بايد مورد اقبال ملت‌ها و دولت‌ها باشد، بنابراين چه كسي به اين قدرت‌هاي زورگو اين اجازه را داده است كه خود را رهبر جهان بدانند و در امور ملت‌ها و در بين ملت‌ها مداخله كنند.
رئيس جمهور همچنين گفت: در كجاي دنيا ملت‌ها اعلا‌م نظر كرده اند و يا راي داده اند كه 2 يا 3 دولت زورگو قيم همه جهان و قيم ملت‌ها باشند.وي در ادامه سخنانش اولين شرط رهبري جهان را عدالت دانست و تصريح كرد: دولت‌هاي زورگويي كه مدعي رهبري جهان هستند، آيا به عدالت پايبند هستند؟ آنان از بنيان با عدالت مشكل دارند و همه رفتارشان در نقطه مقابل عدالت است.
احمدي نژاد خطاب به زورگويان جهان اظهار داشت: اگر به عدالت پايبند بوديد به ساير سرزمين‌ها تجاوز نمي كرديد و از ستمگران حمايت نمي كرديد، بايد پرسيد در مسئله غزه به چه دليل از آدم كش‌ها حمايت كرديد؟‌
رئيس جمهور ادامه داد: در هر نقطه دنيا كه يك دولت ديكتاتوري وجود دارد تحت حمايت زورگويان جهان است و شما از آن حمايت مي كنيد.
وي خاطر نشان كرد: چرا سازمان‌هاي بين المللي تحت سيطره شما زورگويان جهان قرار دارد و اجازه نمي دهيد ساير كشورها نيز به ابراز عقيده بپردازند و چرا شوراي امنيت را از خاصيت انداخته ايد و به ابزار ديكتاتوري خود تبديل كرده ايد؟ ‌
دكتر احمدي نژاد در ادامه سخنان خود، شرط دوم رهبري جهان را پايبندي به اخلا‌ق و معنويت دانست و اظهار داشت: در نظام‌هاي سياسي زورگويان جهان معنويت و اخلا‌ق جايگاهي ندارد چرا كه خود چنين اعلا‌م كرده اند، پس چگونه مي خواهند بر اساس محبت و اخلا‌ق رابطه بين ملت‌ها را تنظيم كنند.
رئيس جمهور خطاب به زورگويان جهان تصريح كرد: شما خود از پايه‌هاي ناامني در جهان هستيد و شايستگي برقراري صلح و امنيت را در جهان نداريد. وي افزود: اگر شما زورگويان جهان پايه ناامني نيستيد پس در عراق، افغانستان، منطقه خاورميانه و آفريقا چه مي كنيد؟ لذا هر جا شما حضور پيدا مي كنيد در آنجا صلح و برادري فراموش مي شود و اگر دنبال صلح هستيد اين همه سلا‌ح‌هاي كشتار جمعي براي چيست و چرا اين سلا‌ح‌هاي را ذخيره مي كنيد، آيا اين سلا‌ح‌ها را براي برقراري صلح، عدالت و امنيت به كار خواهيد بست؟ يا براي كشتن ملت‌ها!
احمدي نژاد تاكيد كرد: شما براي رهبري جهان صالح نيستيد و هر فرصتي فراهم شود و در يك فضاي آزاد نظرخواهي كنيد بدون ترديد راي قاطع ملت‌هاي جهان بر عدم شايستگي شما است.رئيس جمهور خاطر نشان كرد: انسانهاي صالح، خداپرست، پايبند به عدالت و انسانهاي الهي متعهد به عدالت و حقوق ملت‌ها بوده و صلا‌حيت رهبري بين المللي را اين افراد دارا هستند.
وي در بخش ديگري از سخنانش ضمن توصيه به زورگويان جهان، تصريح كرد: بهتر است وضعيت فعلي خود را اصلا‌ح كنيد و آن را تغيير دهيد و تغييرات بنيادين و حقيقي را از جهت گيري عليه ملت‌ها به سمت منافع ملت‌ها داشته باشيد و از كشتار ملت‌ها به سمت تواضع و خدمت به ملت‌ها گام برداريد.
احمدي نژاد خطاب به دولت‌هاي زورگو افزود: بهتر است از تعدي به ملت‌ها به سمت خضوع در برابر حقوق ملت‌ها و از بي احترامي به احترام به ملت‌ها و تلا‌ش براي ايجاد برادري بين ملت‌هاي جهان برگرديد.
رئيس جمهور خاطر نشان كرد: ملت ايران تمام بشريت را دوست دارد و به شما نصيحت مي كند كه به راه انبياء الهي و ملت‌هاي آزادي خواه جهان بازگرديد، چرا كه تنها راه سعادت، راه خداوند، انبياء و اولياء الهي است و راهي است كه ملت ايران امروز با وحدت و عزت و حركت پشت سر رهبري فرزانه آن را مي پيمايد.

چهارشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن