تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817046400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در سالگرد ترور شهيدعلي محمدي، تروريست‌ها معاون سايت نطنز و همراهش را به شهادت رساندند؛ جزئيات شهادت يك نخبه هسته‌اي ديگر


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: در سالگرد ترور شهيدعلي محمدي، تروريست‌ها معاون سايت نطنز و همراهش را به شهادت رساندند؛ جزئيات شهادت يك نخبه هسته‌اي ديگر
گروه سياسي- يك روز مانده به دوسالگي ترور شهيدعلي محمدي، استاد فيزيك دانشگاه تهران و نماينده ايران در پروژه سزامي (مركز تابش سينكروترون براي تحقيقات و علوم كاربردي در خاورميانه) در نزديكي منزلش يك حادثه تروريستي ديگر، يكي از دست‌اندركاران فعاليت‌هاي هسته‌اي كشورمان را نشانه رفت و او را با يكي از همراهانش، به شهادت رساند. «مصطفي احمدي‌روشن» دانش‌آموخته شيمي دانشگاه صنعتي شريف و معاون بازرگاني سايت هسته‌اي نطنز روز گذشته، به‌همراه يكي از نزديكانش در اقدامي تروريستي به شهادت رسيدند، اقدامي كه سبب واكنش مسئولان كشوري و مراجع علمي و دانشگاهي گرديد.
جزئيات حادثه
صبح ديروز انفجار يك خودرو، خيابان گل‌نبي تهران را لرزاند و سه كشته و مجروح بر جاي گذاشت. خبرگزاري‌هاي داخلي از جمله فارس و مهر، به نقل از شاهدان عيني اعلام كرده‌اند، راكبان يك ‌موتورسيكلت با چسباندن يك بمب مغناطيسي به يك دستگاه پژو در خيابان سيدخندان، ابتداي خيابان گل‌نبي، آن را منفجر كردند. محمد شريف خاني - مديرروابط عمومي دانشگاه صنعتي شريف در گفت‌وگو با مهر، درباره هويت كسي كه در اين اقدام تروريستي جان خود را از دست داده‌است، گفت: مصطفي احمدي روشن، دانش‌آموخته سال 77 رشته شيمي دانشگاه صنعتي شريف به شهادت رسيد. از وي چندين مقاله ISI به زبان‌هاي انگليسي و فارسي منتشر شده‌است. همچنين حسن عباسي، مدير روابط عمومي اورژانس تهران در گفت‌وگو با ايسنا در اين‌باره گفت: صبح امروز(چهارشنبه) تكنسين‌هاي اورژانس از طريق تماس مردمي، در جريان وقوع انفجاري در خيابان گل‌نبي ميدان كتابي در نزديكي دانشكده علوم اجتماعي، دانشگاه علامه‌طباطبايي قرار گرفتند. به گفته وي در اين حادثه دو نفر مجروح شدند كه ازسوي عوامل اورژانس به بيمارستان منتقل شدند. تركش‌هاي ناشي از اين انفجار، باعث زخمي‌شدن تعدادي از افراد حاضر در محل حادثه شد كه فقط يك مرد سالخورده به دليل جراحات ناشي از انفجار با آمبولانس، به بيمارستان منتقل شد. درضمن صداي ناشي از اين انفجار باعث آشفتگي همسايگان و ادارات مستقر در اطراف محل اين حادثه شد و بلافاصله پس از اين حادثه، پليس در محل حضور يافت تا دلايل انفجار را بررسي كند. دبير شوراي تأمين استان تهران جزئيات جديدي از نوع بمب و نحوه ترور مصطفي احمدي‌روشن را تشريح كرد؛ صفرعلي براتلو دبير شوراي تأمين استان تهران، در گفت‌وگو با فارس به جزئياتي از ترور شهيدمصطفي احمدي‌روشن ‌اشاره كرد و اظهار داشت: «اين بمب از نوع مغناطيسي و از همان‌هايي است كه پيش‌تر نيز براي ترور دانشمندان كشورمان استفاده مي‌شده‌ و در واقع كار صهيونيست‌هاست». به گفته برخي دانشجويان دانشكده علامه طباطبايي كه شاهد اين حادثه بوده‌اند، يك دستگاه موتورسيكلت با دو سوار، مقابل دانشكده ارتباطات بمب دست‌سازي را به در سمت راست جلوي اتومبيل حامل شهيداحمدي روشن چسباندند و پس از طي مسافتي حدود 200 تا 300 متر، اين بمب عمل كرد و باعث انفجار خودرو شد.
شهادت همراه شهيد احمدي‌روشن
ساعتي بعد از اين حادثه، اعلام شد كه يكي از همراهان شهيدمصطفي احمدي‌روشن كه در اقدام تروريستي در ماشين ايشان بود، در بيمارستان رسالت تهران به شهادت رسيد.
عمل جراحي همراه ديگر
ايرنا نيز ديروز عصر گزارش داد كه يكي ديگر از مجروحان انفجار تروريستي ديروز تهران، تحت عمل جراحي در اين بيمارستان قرار گرفت. حميد رحمت، مدير عامل بيمارستان ايران‌مهر به ايرنا گفت: اين فرد از ناحيه دست، پا و سينه مورد اصابت تركش قرار گرفته است كه در حال خارج كردن اين تركش‌ها هستيم. وي در عين حال وضعيت عمومي اين بيمار را خوب توصيف كرد، اما اطلاعات بيشتري ارائه نداد. ديگر مجروح انفجار تروريستي ديروز تهران، در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان رسالت بستري است.
سرنخ‌هايي از انفجار تروريستي
سايت روزنامه جوان روز گذشته نوشت: سرنخ‌هاي جديد از ترور شهيد احمدي روشن به دست آمده و در دست بررسي است و دوربين‌ها تصاوير موتورسواران عامل ترور را ضبط كرده‌اند. دوربين‌هاي برخي اماكن نزديك به انفجار، تصاوير موتور سوار و ترك وي را ضبط كرده‌اند كه در اختيار مقامات مسئول قرار گرفته و در حال بررسي است.
اطلاعيه سازمان انرژي اتمي
سازمان انرژي اتمي در پي شهادت دو تن از همكاران عرصه علم و فن‌آوري، اطلاعيه‌اي صادر كرد. به گزارش روابط عمومي سازمان انرژي اتمي ايران، دربخشي از اين اطلاعيه آمده‌است: در سالگرد شهادت پرچمداران عرصه علم و فن‌آوري، شهيدان دكتر علي‌محمدي و دكتر شهرياري، قرعه فال رجعت خونين اين‌بار به‌نام دو تن ديگر از حماسه‌سازان اين عرصه اصابت كرد و در بامداد چهارشنبه 90/10/21، مهندس مصطفي احمدي روشن فارغ‌التحصيل رشته مهندسي شيمي دانشگاه صنعتي شريف و از خدمتگذاران صنعت هسته‌يي كشور به‌همراه همكار عزيزش به دست عمّال سرسپرده استكبار جهاني و با روشي ناجوانمردانه، شربت شهادت نوشيدند. سازمان انرژي اتمي ايران افزود: ضمن عرض تسليت شهادت اين عزيزان سفركرده به ملت سرافراز، رهبري معظم، رييس‌جمهور محبوب و خانواده معزّز اين عزيزان و تقدير از زحمات و تلاش‌هاي شبانه‌روزي سربازان گمنام امام زمان (عج) و پرسنل خدوم نيروي انتظامي كه توانسته‌اند، با مجاهدت خاموش، تهديدات مستمر دشمنان را به حدّ ممكن دفع كنند و به حداقل برسانند، اعلام مي‌كند: راه شهيدان احمدي‌روشن و ديگر شهداي اين عرصه كه با آگاهي كامل برگزيده شده‌است، با قدرت ادامه خواهدداشت و ان‌شاءالله پيشرفت‌هاي روزافزون عرصه هسته‌يي، هديه‌اي كوچك براي تسلي خاطر بازماندگان صبور ايشان خواهدبود.
واكنش‌هاي ديگران
به دنبال اين حادثه برخي از مسئولان و نهادها با ارسال پيام‌هاي تسليت به اين موضوع واكنش نشان دادند. معاون اول رئيس‌جمهور، رئيس مجلس، برخي از نمايندگان مجلس، وزارت علوم و دانشگاه صنعتي شريف، از جمله اين موارد بودند كه ضمن تسليت شهادت مصطفي احمدي روشن، اين اقدام تروريستي را محكوم كردند.

بازتاب حادثه تروريستي در رسانه‌هاي غربي
حادثه تروريستي روز گذشته تهران و شهادت احمدي روشن، در رسانه‌هاي خارجي بازتاب گسترده‌اي داشته و هر يك از اين رسانه‌ها به زعم خود به بررسي و انتشار اين خبر پرداخته‌اند. تقريبا تمامي اين رسانه‌ها به اين مسئله پرداخته اند كه آيا احمدي روشن يكي از دانشمندان هسته‌اي ايران بوده‌ كه به شهادت رسيده‌است يا نه. شبكه خبري بي بي سي در گزارش خود در اين زمينه با بيان اين‌كه يك استاد دانشگاه در اثر انفجار بمب شهيد شده، آورده است: اين انفجار زماني رخ داد كه يك موتورسيكلت يك بمب مغناطيسي را به خودروي حامل احمدي روشن چسباند كه موجب كشته شدن وي و مجروحيت دو همكارش شد. خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز در گزارش خود در اين زمينه آورده است: همزمان با دومين سالگرد شهادت مسعود عليمحمدي، دانشمند هسته‌اي ايران، صبح امروز يك دانشمند ديگر ايراني به نام مصطفي احمدي روشن در اثر انفجار در خودروي خود، جانش را از دست داد. اين خبرگزاري در ادامه گزارش خود آورده است: اگرچه هنوز مشخص و قطعي نشده‌است كه آيا احمدي روشن از دانشمندان هسته‌اي ايران بوده است يا نه، اما چيزي كه مسلم است، اين كه در سال‌هاي اخير چندين دانشمند هسته‌اي ايران جان خود را از دست داده‌اند كه ايران، آمريكا و اسرائيل را عامل اين حوادث تروريستي مي‌داند. شبكه خبري اي بي سي نيز در گزارشي مشابه به بيان اين خبر پرداخته و آورده است: در شرايطي كه امروز دومين سالگرد كشته شدن يكي از دانشمندان هسته‌اي برجسته ايران است، صبح امروز در تهران يك دانشمند ديگر اين كشور به نام مصطفي احمدي روشن در اثر انفجار يك بمب كشته شده است. اين در حالي است كه هنوز مشخص نشده، وي دانشمند هسته‌اي ايران بوده است يا خير. راديو فردا نيز در خبر خود در اين زمينه با بيان اين ادعا كه معاون تاسيسات هسته‌اي نطنز در انفجار يك بمب كشته شده‌است، مي‌نويسد: رسانه‌هاي ايران امروز خبر داده‌اند كه يكي از مسئولان تاسيسات هسته‌اي نطنز بر اثر انفجار بمبي مغناطيسي كشته شده است؛ در جريان ترور اين استاد دانشگاه، دو نفر ديگر مجروح شده‌اند. خبرگزاري‌هاي ايران، هويت فرد كشته شده را مصطفي احمدي روشن اعلام كرده‌اند. شبكه خبري الجزيره نيز در گزارشي كه در اين زمينه منتشر كرده‌است، مي‌نويسد: امروز يك دانشمند هسته‌اي ايران كه مسئوليت نظارت بر سايت هسته‌اي نظنز را برعهده داشت، در اثر انفجار بمب كشته شد. وي هم دانشمند و هم استاد دانشگاه بوده‌است.

ارسال نظر

پنجشنبه|ا|22|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن