تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806777821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هيئت‌هاي مذهبي از مواد دامي سالم در نذورات خود استفاده كنندخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: هيئت‌هاي مذهبي از مواد دامي سالم در نذورات خود استفاده كنندخبرگزاري موج -


۲۱ دي ۱۳۹۰ (۲۰:۳۴ب.ظ)

هيئت‌هاي مذهبي از مواد دامي سالم در نذورات خود استفاده كنند
خبرگزاري موج - اداره‌كل دامپزشكي خراسان رضوي به مناسبت دهه آخر صفر از هيئت‌هاي مذهبي خواست از مواد خام دامي سالم براي تهيه نذورات خود استفاده كنند.

به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي اداره‌كل دامپزشكي خراسان رضوي، رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومي اداره‌كل دامپزشكي خراسان رضوي اظهار داشت: با توجه به نقشي كه سلامت فرآورده‌هاي خام دامي در تامين امنيت غذايي جامعه دارد و نيز نذورات گسترده خيران و استقبال از فرآورده‌هاي دامي در تهيه نذورات ايام خاص، به ويژه در ماه‌هاي محرم و صفر مي‌شود.
رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومي اداره‌كل دامپزشكي خراسان رضوي افزود: دامپزشكي به عنوان متولي بهداشت و سلامت فرآورده‌هاي خام دامي، ضمن حضور فعال در اين ايام، به منظور تامين بهداشت و سلامت عزاداران حسيني، به برخورد با موارد غيرمجاز كشتار دام در سطح معابر عمومي مي‌پردازد.
وي افزود: اين مراكز شامل تمام مراكز مرتبط با ديگر فرآورده‌هاي خام دامي نظير: آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، مراكز عرضه سطح شهر، سردخانه‌ها، ايستگاه‌هاي استقبال زائران پياده، مساجد، تكايا، محل‌هاي استقرار هيئت مذهبي، موسسات خيريه، زائرسراها، مامورسراها و ... را كه تامين كننده مواد لازم براي هيئت مذهبي و مردم هستند و يا مواد غذايي لازم براي هيئت در آنها تهيه و تامين مي‌شود.
عطارباشي افزود: اكيپ‌هاي ثابت و سيار دامپزشكي در مشهد و ديگر شهرستان‌هاي استان در ايام تعطيل مذكور به حال آماده‌باش هستند.
جعفر عطارباشي افزود: كشتار غيرمجاز دام، توليد و عرضه فرآورده‌هاي خام دامي غيربهداشتي و موارد مشابه را از جمله مصاديق تهديد عليه بهداشت عمومي خواند و در اين زمينه به ماده 688 قانون مجازات اسلامي نيز اشاره كرد.
وي خاطرنشان كرد: به موجب اين قانون، هر اقدامي كه تهديد عليه بهداشت عمومي شناخته شود ممنوع است و براي مرتكبان آن از سوي مراجع قضايي مجازات در نظر گرفته مي‌شود.
عطار باشي افزود: فعال بودن كشتارگاه‌هاي دام استان در دهه آخر صفر و حضور فعال بازرسان بهداشتي در مراكز ياد شده براي نظارت بر بهداشت فرآورده‌هاي خام دامي، اطلاع رساني از طريق شوراي مركزي هيئت مذهبي به تمام هيئت براي خودداري از كشتار غيرمجاز دام، به ويژه در معابر عمومي را از جمله ديگر مواردي دانست كه اين اداره‌كل پيگيري آن را همچنان بر عهده دارد.
عطارباشي از مسئولان هيئت مذهبي نيز خواست تا در تهيه غذا، از فرآورده‌هاي خام دامي سالم و بهداشتي استفاده كنند و ضمن رعايت بهداشت در توليد آنها، در نگهداري و به كارگيري اين مواد در نذورات و تغذيه هيئت‌ها دقت لازم را داشته باشند.
وي ضمن تاكيد بر مخاطره‌آميز بودن كشتار دام در معابر و مساجد و تكايا از نظر بهداشتي، از خيران و مسئولان هيئت‌هاي مذهبي نيز خواسته است تا گوشت مورد نياز خود را در دهه آخر ماه صفر از كشتارگاه‌ها و مراكز مجاز تحت نظارت دامپزشكي تهيه كرده و جهت انجام كشتار نذري فقط به كشتارگاه‌ها مراجعه كنند.

چهارشنبه|ا|21|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن