تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803951474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لباس نو براي من شخصيت نو مي آورد!


واضح آرشیو وب فارسی:ايپنا: لباس نو براي من شخصيت نو مي آورد!
مگر در سال چند بار عيد يا سال نو مي آيد سال نو كه مي آيد همه بايد شيك باشند و با مد روز جلو بروند. اگرچه گراني باشد اما بايد خريد و چاره اي هم نيست. ما سه نفر هستيم تا اينجا براي عيد خود حدود 300 هزار تومان لباس خريديم. كلاحدود 500 هزار تومان خرج لباس خريدن ما مي شود. به نظر من پولي نيست كه ما مي خواهيم براي شخصيت خود خرج كنيم چون شيك پوشيدن براي آدمي شخصيت مي آورد.


باشگاه جواني برنا/ فاطمه قره داغي- اين روزها وقتي وارد خيابان و بازار مي شويم آنجا را نسبت به روزهاي ديگر شلوغ تر مشاهده مي كنيم مردم همه در تكاپو و حركت هستند. هر يك از آنها به سمت و سويي مي روند. يكي به مغازه پوشاك بچه گانه، يكي به مانتوفروشي، يكي به كت و شلواري و... وارد هر مغازه اي مي شويم بايد كمي صبر كنيم تا نوبتمان شود. بازار حال و هواي خاصي دارد و مردم نسبت به روزهاي ديگر خوشحال تر به نظر مي رسند و با شور و اشتياق خاصي وسيله مي خرند.

قيمت مهم نيست، فقط نو باشد

برخي از مردم سعي مي كنند كه با خريد وسايل جديد در زندگي وسايلي را كه گرد و غبار گرفته و غم آلود شده نو كنند و گرد و غبارها را بتكانند. فقط نو باشد قيمت آن براي بعضي هايشان مهم نيست .چشم و هم چشمي در ديد همگان موجي را ايجاد مي كند به طوري كه از بزرگ و كوچك همه به دنبال خريد به اين مغازه و آن مغازه مي روند.

در اطراف نارمك زماني كه وارد پاساژها مي شوي افرادي با تيپ هاي آن چناني دسته دسته وارد مي شوند و پس از چندي با دست پر از داخل مغازه بيرون مي آيند. با نگاهي به ويترين ها، گويي كه لباس ها با رنگ هاي شادي كه دارند حرف مي زنند و عابران را به داخل دعوت مي كنند .

جيب خالي، پز عالي

عده اي در زمان فرا رسيدن عيد نوروز يا به قولي در اواخر اسفند ماه خود را براي خريد لباس هاي عيد آماده مي كنند و خودشان را در ماشين آخرين سيستم تصور مي كنند و با رفتن به مغازه هاي بالا شهرو با قرار گرفتن در ميان خوش رنگ و لعاب ترين و البته گران ترين پاساژها و فروشگاه هاي لوكس آن جا چرخ مي زنند و با پزي عالي و البته جيب خالي! لباس ها و اجناسي را كه در رنگ هاي سال جديد طراحي شده اند، با زرق و برقي كه بوي سال نو مي دهد، نگاه مي كنند.

مگر در سال چند بار عيد يا سال نو مي آيد...

در گوشه اي از خيابان كه يك پاساژ خيلي شيكي بود زن جوان با پسر كوچك و شوهرش مشغول انتخاب كردن مانتو به چشم مي خورند. هر يك از مانتوها را زير و رو مي كنند از فروشنده مي خواهند جديدترين مدل و رنگ را برايش بياورد. از وضعيت لباس پوشيدن و صحبت كردنشان مشخص است كه قيمت برايشان مسئله ساز نيست و مي گويد: مگر در سال چند بار عيد يا سال نو مي آيد، سال نو كه مي آيد همه بايد شيك باشند و با مد روز جلو بروند. اگرچه گراني باشد اما بايد خريد و چاره اي هم نيست. ما سه نفر هستيم تا اينجا براي عيد خود حدود 300 هزار تومان لباس خريديم. كلاحدود 500 هزار تومان خرج لباس خريدن ما مي شود. به نظر من پولي نيست كه ما مي خواهيم براي شخصيت خود خرج كنيم چون شيك پوشيدن براي آدمي شخصيت مي آورد.

در شلوغي خيابان هاي ولي عصر نزديك يك مغازه لباس فروشي پسربچه اي جلب توجه مي كند پاهايش را محكم به زمين مي زند و با دست هايش حفاظ درب مغازه را نگه داشته و داد مي زند نمي آيم. من اين شلوار را مي خواهم و با زبان كودكانه خود از پدرش مي خواست تا آن شلوار را بخرد اما پدر با رويي خجالت زده در بين مردم به فرزندش مي فهماند كه اين مقدار پول براي خريد يك لباس زياد است و من اين مقدار پول ندارم.

با خريد لباس نو، شخصيت نو مي شود!

با تكاپوي مردم متوجه بوي خوش بهار، سالي نو كه بيشتر آنها دوست دارند با خريدن لباس نو شخصيت خود را عوض كنند و سعي مي كنند اگر تا به حال آدم بدي بودند از اين به بعد با پوشيدن لباس ها افراد خوبي باشند.

با هجوم مردم، نرخ ها هم بالا مي رود

زني 26 ساله كه غرغر كنان از كنار مغازه ها عبور مي كرد و زير لب مي گفت: اگر گراني هست همه چيز گران است، چيزي ارزان نيست و خريد عيد براي همه ايراني ها مثل يك سنت درآمده و فكر مي كنند اگر يكسال خريد نكنند امكان دارد كه بلايي به سرشان بيايد و وقتي وارد بازار مي شوند هم به اميد خريدن يكي دو چيز به بازار مي آيند اما وقتي زرق و برق بازار را مي بينند سعي مي كنند تا جايي كه امكان دارد و پول دستشان هست خريد كنند و به داشتن و نداشتن فكر نمي كنند و مغازه داران هم با هجوم مردم نرخ ها را بالامي برند اما اگر مردم وقتي مشاهده مي كنند گران است و چيزي نخرند كم كم مغازه داران مجبور مي شوند اجناس خود را ارزان به فروش برسانند.

يك زن ميانسالي كه در كنار خيابان با زن جواني در حال درد دل كردن بود مي گفت:اگر براي سال نو چيزي نخريم مخصوصا براي بچه هايمان جدا از اينكه مردم پشت سر ما حرف مي زنند، نزديكان خيلي راحت تر مي گويند كه چقدر خسيس هستيد مگر چند بار عيد مي آيد كه هيچي نمي خريد.

به خاطر همين حرف ها من همه ساله با فرزندانم براي عيد لباس و چيزهاي ديگر مي خريم و در ايام عيد مجبور به خريد مي شويم. تقريبا حدود 300 تا 400 هزار تومان لباس و پوشاك عيد مي خريم تقريبا عيدي و حقوق همسرم صرف خريد ايام عيدمان مي شود.

قيمت هاي كلان، براي خريد اجناس

پدر خانواده با ديدن قيمت هاي كلان دود از سرش بلند مي شود و با تعجبي كه در چهره اش به وجود آمده به داخل مغازه مي رود تا بتواند با هزار تا چك و چانه آن لباسي را كه پسر جوانش براي عيد انتخاب كرده را بخرد.

با حراج كردن نصف پول جنس را مي گيريم!

مغازه داران معتقد هستند كه قيمت ها نوسان ندارد و اگر هم در ايام عيد قيمت ها نوسان پيدا مي كنند مقصر آنها نيستند مقصر توليدكننده ها هستند كه جنس گران در دست فروشندگان قرار مي دهند. آنها مي گويند بيشتر اوقات ما بايد بعضي از اجناسمان را حراج كنيم تا بتوانيم نصف پول را بگيريم چون بعضي از اين اجناس به مد هستند يا به رنگ سال هستند.

حتما بايد در همان ايام فروخته شود در غير اين صورت بايد همه آن اجناس را به حراج گذاشت و كلي هم ضرر مي كنيم و هيچ كس نيست به ما كمكي بكند يا اينكه جلوي اين ضرر و زيان هاي ما را بگيرد. آنها معتقد هستند كه قيمت ها نسبت به درآمدهاي مردم بسيار مناسب اند چون اگر قيمت ها مناسب نباشد مردم كمتر استقبال مي كنند و نرخ سود تمام آنها هم به يك اندازه است در غير اين صورت آنها به عنوان مجرم و گران فروش شناخته مي شوند در صورتي كه من فكر مي كنم نرخ سود هريك از آنها متفاوت است و بعضي از آنها واقعا گران فروش هستند. آنها مي گويند ما در سال پول ماليات و عوارض و همچنين شاگرد مغازه پرداخت مي كنيم پس سودي براي خودمان نمي ماند. آيا آنها بايد پول ماليات و عوارض و... را از سر كيسه كردن مردم به دست آورند.

فروشگاه هاي بهاره، ضرري براي مغازداران

يكي از مغازه داران در حوالي ميدان ولي عصر مي گويد: اگر مي بينيد كه مردم در اين ايام به مغازه ها هجوم مي آورند اما سه ماه بعد از عيد ديگر خبري از مشتري نيست و فروش ما بيشتر نزديك سال نو است نه بعد سال نو. هرچند كه هر ساله از 15 اسفند ماه با فروش بهاره نصف جنس هاي ما به فروش نمي رسد و ما ضرر مي كنيم و مجبور مي شويم كه قيمت ها را پايين بياوريم اصلاوقتي تقاضاكننده نباشد خودبه خود قيمت ها پايين مي آيد.

عامل گراني اجناس خود مردم هستند!

به گزارش برنا،در كشور ما فرا رسيدن عيد نوروز در ميان مردم به گونه اي جا افتاده است كه هر ساله تكرار مي شود و خرج كردن پول هاي كلان گريبان خانواده ها را مي گيرد. بسياري از خانواده ها براي تهيه احتياجات عيدانه خود، با شنيدن عطر سال نو به فروشگاه ها و پاساژهايي مراجعه مي كنند كه تعرفه هاي متناسب با سرانه درآمد مردم دارد و اجناسي با قيمت مناسب را در اختيار عموم مي گذارد.

بسياري از فروشگاه ها و پاساژها در روزهاي نزديك به عيد با ترافيكي سنگين از رفت و آمد متقاضيان رو به رو هستند كه در اين ميان برخي از فروشندگان از نياز مردم سوء استفاده كرده و با تغيير قيمت تعرفه ها دست به گران فروشي مي زنند!

در واقع به اعتقاد كارشناسان هجوم يكباره مردم براي خريد شب عيد اگر در فصل هاي قبلي سال انجام شود؛ نه تنها عرضه كنندگان كالا نمي توانند قيمت را افزايش دهند بلكه معضلاتي چون خريدهاي عجله اي و ورود اجناس غير مرغوب به خانه ها و همچنين ترافيك شب عيد و ظهور دست فروش هاي غيرقانوني در اين ايام به وجود نمي آيد و از ايجاد تورم جلوگيري مي شود...
***

جمعه|ا|2|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايپنا]
[مشاهده در: www.ipna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 287]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن