تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816346063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تفال كرباسچي به حافظ: ز خاتمي كه دمي گم شود چه غم دارد


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: تفال كرباسچي به حافظ: ز خاتمي كه دمي گم شود چه غم دارد
كرباسچي در اولين كنگره جوانان و دانشجويان حزب اعتماد ملي كه روز پنج‌شنبه برگزار شد، در سخنان خود به صورت تلويحي انتقاداتي را عليه خاتمي مطرح كرد و در تفالي به حافظ، اين بيت را خواند: دلي كه غيب نماي است و جام جم دارد، ز خاتمي كه دمي گم شود چه غم دارد
كرباسچي در اولين كنگره جوانان و دانشجويان حزب اعتماد ملي كه روز پنج‌شنبه برگزار شد، در سخنان خود به صورت تلويحي انتقاداتي را عليه خاتمي مطرح كرد و در تفالي به حافظ، اين بيت را خواند: دلي كه غيب نماي است و جام جم دارد، ز خاتمي كه دمي گم شود چه غم دارد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، اولين كنگره سراسري شاخه‌هاي جوانان و دانشجويان حزب اعتماد ملي با عنوان پيشگامان مدنيت، مروجان عقلانيت عصر پنج‌شنبه در مركز همايش‌هاي رايزن در شمال تهران برگزار شد.

* در اين همايش كه با حضور گسترده جوانان و دانشجويان حامي كروبي و عضو حزب اعتماد ملي برگزار شد، علاوه بر مهدي كروبي دبير كل حزب اعتماد ملي، غلامحسين كرباسچي دبير كل حزب كارگزاران سازندگي، حجج اسلام محتشمي‌پور و كيان‌ارثي از اعضاي مجمع روحانيون مبارز، كاظم موسوي بجنوردي رئيس مركز دايره‌المعارف اسلامي، حاضري دبير انجمن اسلامي مدرسين تهران،‌حميد قزويني سردبير روزنامه حيات نو، سعيد رضوي فقيه و شماري از اعضاي شوراي مركزي حزب اعتماد ملي حضور داشتند.

* در فواصل متعدد برنامه‌هاي اين كنگره كليپ هايي از سفر كروبي به چين كه چندي پيش به دعوت حزب خلق كمونيست آن كشور از كروبي صورت گرفت و همين طور كليپي از سخنان متعدد كروبي در دوران رياست مجلس شوراي اسلامي نيز پخش شد.

* نكته جالب برگزاري اين كنگره حضور غلامحسين كرباسچي در جايگاه دبير كل حزب كارگزاران سازندگي بود. وي كه دقايقي پس از آغاز برنامه به اين كنگره پيوست در بدو ورود با استقبال كروبي و تشويق حضار مواجه شد.

* البته خبرنگاران حاضر دراين مراسم در ميان برنامه فرصتي يافتند و از كرباسچي سوالات متعدد خود را مطرح كنند اما وي به هيچ يك از سوالات كه عمده آنها در مورد كانديداتوري و پذيرفته شدن رياست ستاد انتخاباتي كروبي بود، پاسخي نداد و اظهار داشت كه بناي مصاحبه ندارد.

* حضور كرباسچي با حاشيه‌هاي ديگري نيز همراه بود؛ وي كه به عنوان اولين سخنران بخش دوم برنامه ديروز به جايگاه دعوت شد در ابتدا عنوان كرد، كه براي حضوردر مراسم امروز و اينكه از چه نكته‌اي سخن بگويد طبق اين سنتي كه در بين روشنفكران كه گاهي درعرصه سياست نيز به فال حافظ متوسل مي‌شوند، تفال به حافظ زدند و چنين آمد.
دلي كه غيب نماي است و جام جم دارد، ز خاتمي كه دمي گم شود چه غم دارد
به خط و خال گدايان مده خزينه دل ، به دست شاهوشي ده كه محترم دارد
نه هر درخت تحمل كند جفاي خزان، غلام همت سروم كه اين قدم دارد
به سر غيب كس آگاه نيست قصه نخوان، كدام محرم دل ره دراين حرم دارد
ز جيب خرقه حافظ چه طرف بتوان بست ، كه ما صمد طلبيديم و او صنم دارد

* كرباسچي در ابتداي سخنان خود از حضار خواست بدون تقصير و تطبيق، به اصل سخنان وي توجه كند، وي بارها اظهار داشت كه كاش كروبي در اين مراسم حضور نداشت تا وي راحت‌تر سخن مي‌گفت؛ وي در بخش‌هايي از سخنانش به صورت تلويحي انتقادات تندي را در مورد خاتمي مطرح كرد و بخش پاياني سخنان خود را نيز به كلامي از اميرالمومنين علي(ع) اختصاص داد و با شعري از پروين اعتصامي كه ناظر بر شرايط حاضر بود به سخنان خود پايان داد.

* مهدي كروبي دبير كل حزب اعتماد ملي درسخنان خود با تجليل از جايگاه كرباسچي اظهار داشت: كرباسچي هم مهندس است و هم حجت‌الاسلام.

* دانشجويان و جوانان حزب اعتماد ملي در بخش ديگري از برنامه پنج‌شنبه خود به اتفاق از كرباسچي خواستند تا به شكل جدي در ستاد كروبي فعاليت و مشاركت كند.

* كروبي در پايان مراسم علاوه بر پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران پاسخگوي دغدغه‌هاي جوانان اين حزب در حوزه مسائل مختلف بود كه عمده آنان از كروبي مي‌خواستند كه بر اجماع ميان اصلاح‌طلبان تاكيد كنند تا ديگر رخداد دوره قبل اتفاق نيفتد.
كروبي در پاسخ به پرسشي مبني بر انتخاب رئيس ستاد انتخاباتي خود نيز اظهار داشت: رئيس ستاد تا ميانه‌هاي هفته آينده انتخاب مي‌شوند. گفته‌اند كه گزينه‌ها را نگوييم و بگذاريد ميانه‌هاي هفته شخص رئيس ستاد را اعلام كنيم.

* سعيد رضوي فقيه كه به تازگي از زندان آزاد شده در سخناني در اين مراسم در ضرورت بازخواني انقلاب تاكيد داشت و اظهار داشت« نبايد از انقلاب خود خجالت بكشيم»

* علاوه بر كروبي و كرباسچي كه سخنرانان اصلي مراسم روز پنج‌شنبه بودند كاظم موسوي بجنوردي رئيس مركز دايره المعارف اسلامي و رضوي فقيه و همين طور رئيس دفتر سياسي حزب نيز به سخنراني پرداختند.

* مراسم عصر پنج‌شنبه اعتماد ملي كه از ساعت 14 و 30 دقيقه در مركز رايزن آغاز شده بود حوالي ساعت 19 و 30 دقيقه شب به كار خود پايان داد.

جمعه|ا|2|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن