تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805605233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به انديشه‌ها و ديدگاه‌هاي شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگاهي به انديشه‌ها و ديدگاه‌هاي "شيخ عيسي قاسم" رهبر شيعيان بحرين
خبرگزاري فارس: "شيخ عيسي احمد قاسم" را بايد از جمله با نفوذترين و برجسته‌ترين روحانيون بحرين برشمرد، ويژگي‌هايي چون تقوي، پرهيزگاري، علم، دانش در كنار تواضع و فروتني به او جايگاه بي‌همتايي در ميان مردم بحرين بخشيده است.


به گزارش فارس، در جزيره بحرين حدود 15 حزب از جريان‌هاي و ديدگاه‌هاي مختلف مذهبي و سياسي از جمله شيعي، سني، ملي‌گرا، سكولار، بعثي و غيره فعاليت مي‌كنند؛ در اين ميان "مجلس علماي شيعي بحرين" از جمله تشكل‌هاي سازمان يافته و منسجم اين كشور به شمار مي‌آيد كه "شيخ عيسي احمد قاسم" رياست آن را برعهده دارد.

شيخ عيسي قاسم كيست

آيت الله العظمي شيخ "عيسي احمد قاسم الدرازي البحراني" از برجسته‌ترين علما و رهبران سياسي بحرين است كه در روستاي "الدراز"، اطراف "منامه"، پايتخت بحرين ديده به جهان گشود و تحصيلات مقدماتي خود را همان روستاي محل تولد خود به پايان رساند.

شيخ پس از آن به تحصيل ديني اهتمام ورزيد و در دهه 60 با حضور در محضر شيخ "علوي الغريفي" پاي در راه كسب علوم ديني گذاشت تا پس از آن راهي نجف اشرف شود و تحصيلات خود را در رشته‌هاي مختلف علوم ديني از جمله فقه ادامه دهد. وي در طول تحصيل خود در نجف اشرف از محضر شهيد "محمد باقر صدر" بهره جست.

آغاز فعاليت سياسي

شكل‌گيري پارلمان بحرين مهمترين هدف آن تدوين قانوني اساسي جديد براي اين كشور عنوان شده بود، مردم اين كشور را واداشت تا از شيخ قاسم بخواهند با بازگشت به ميهن خود كانديداي پارلمان كند و عملا نيز شيخ عيسي با كسب بالاترين آرا به پارلمان بحرين راه يافت.

وي در كنار جريان اسلامگراي پارلمان نقش مهمي در تدوين مواد و بندهاي اسلامي در قانون اساسي بحرين ايفا كرد.

در سال 1971 رهبر شيعيان بحرين خود را كانديداي نمايندگي مجلس ملي اين كشور كرد و با كسب آراي لازم به اين مجلس راه يافت و تا زمان انحلال اين مجلس با اخلاص و وفاداري هرآنچه در توان داشت، به مردم بحرين خدمت كرد. در همين سال بود كه جمعيت "بيداري اسلامي بحرين" را در كنار ديگر روحانيون و فعالان بحريني تاسيس كرد.

حضور در شهر مقدس قم

ابتداي دهه نود راهي شهر مقدس قم شد و تا 8 مارس 2001 تحصيلات حوزوي و علوم ديني خود را در محضر اساتيد بزرگوار و گرانقدري چون آيت الله "كاظم حائري" و آيت الله "فاضل لنكراني" ادامه داد.

پس از آن دوباره راهي وطن شد تا رسالت تدريس و آگاهي و بيداري مردم نسبت به ظلم وستم خاندان آل‌خليفه را با برگزاري جلسات ديني و اقامه نماز جمعه برعهده گيرد.

ويژگي‌هاي فردي شيخ عيسي قاسم

تقوي و پرهيزگاري در كنار علم و دانش بيكران موجب شده تا وي جايگاه بسيار با نفوذي در ميان مردم بحرين پيدا كند و به جرات بتوان گفت، محبوب‌ترين روحاني شيعي بحرين ميان مردم اين كشور باشد.

شيخ عيسي قاسم از ميان مردم برخاست به همين دليل اين مردم بودند كه به وي اين جايگاه رفيع را بخشيدند. وي شهرت و معروفيت خود را از طريق رسانه‌هاي وابسته به رژيم و خشنود كردن رژيم به دست نيآورد، به همين دليل شيعيان بحرين همواره مطيع و فرمانبر او هستند.

كساني كه سخنراني‌هاي شيخ را دنبال يا گوش كرده باشند، به خوبي مي‌دانند، زبان وي زبان حال مردم است و هيچ‌گاه كسي موفق نشده،‌ او را از گفتن حق يا حقيقت يا دفاع از آن بازدارد.

نقش شيخ عيسي قاسم در انقلاب مردمي 14 فوريه

با آغاز قيام مردمي مسالمت‌آميز بحرين در 14 فوريه سال 2011 شيخ عيسي قاسم، رهبر معنوي جنبش الوفاق بحرين، از جمله جنبش‌هاي معارض بحريني رهبري و هدايت اعتراض‌هاي مسالمت‌آميز مردم اين كشور نسبت به ظلم و ستم آل‌خليفه و مطالبه حقوق برحقشان را برعهده گرفت.

شيخ با هوش و ذكاوت خود در طول اين يك‌سال تمام ترفندهاي آل‌خليفه براي غلبه و تحريف انقلاب را نقش بر آب ساخت؛ در واقع هرگاه آل‌خليفه با ترفند و توطئه‌اي خواست با فريب مردم و به بهانه انجام مذاكرات و گفتگو با معارضان آتش قيام آنها را فروبنشاند، شيخ عيسي قاسم در كنار ديگر علماي اين كشور با روشنگري‌هاي خويش اين ترفند آل خيلفه را نقش برآب ساخت.

وي همواره با تاكيد بر ادامه انقلاب مردمي بحرين بر تحقق خواسته‌ها و مطالبات برحق مردم اين كشور با تكيه بر شيوه‌هاي مسالمت‌آميز بودن و عدم روي آوردن به خشونت تاكيد داشته است.

انتهاي پيام/++

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن