تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819285153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سردرگمي مقامات غرب و آمريكا درباره تحريم و برخورد با ايران


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: سردرگمي مقامات غرب و آمريكا درباره تحريم و برخورد با ايران
اظهارنظر مقامات غربي و آمريكايي درباره نحوه برخورد با ايران نشان از اختلاف عميق آنان در اين موضوع است.
وزير امور خارجه پيشين انگليس با تاكيد بر ضرورت دنبال كردن مسير گفت‌وگو با ايران، كوبيدن بر طبل جنگ را احمقانه خواند.
به گزارش ايسنا، روزنامه هندو به نقل از ديويد ميليبند نوشت: از كوبيدن بر طبل جنگ (در ارتباط با ايران) بسيار نگران هستم و فكر مي‌كنم كه اين كار بسيار احمقانه است.
او كه با اين روزنامه گفت‌وگو مي‌كرد، افزود: از مسير دو سويه تعامل و فشار حمايت مي‌كنم اما مسير تعامل بايد احيا شود.
ميليبند گفت: اين موضوع كه اجازه ندهيم كوبيدن بر طبل جنگ به سويي رود كه به امري اجتناب ناپذير تبديل شود بسيار بسيار مهم است.
وزير دفاع آمريكا هم با اذعان به اينكه ايران در حال ساخت سلاح هسته‌اي نيست فشار ديپلماتيك و اقتصادي در رابطه با تهران را خواستار شد.
لئون پانتا، وزير دفاع آمريكا اذعان كرد كه ايران درحال ساخت سلاح هسته‌اي نيست و در عين حال مدعي شد كه در حال آماده كردن مقدمات ساخت آن است.
اين اظهارات نشان داد كه ارزيابي كاخ سفيد از استراتژي هسته‌اي ايران در ماه‌هاي اخير تغييري نكرده است.
ايران تاكيد دارد كه برنامه هسته‌اي را فقط براي اهداف صلح‌آميز در زمينه پزشكي، تحقيقاتي و انرژي دنبال مي‌كند.
وزير دفاع آمريكا پيش از اين در يك سخنراني در موسسه بروكيگز گفته بود كه حمله به تاسيسات هسته‌اي ايران در بهترين حالت برنامه هسته‌اي ايران را يك تا دو سال به تاخير مي‌ا‌ندازد.
وي گفت كه از جمله پيامد‌هاي ناخواسته‌ چنين اتفاقي جلب حمايت بين‌المللي از ايران و احتمال اقدام تلافي‌جويانه ايران عليه نيروها و پايگاه‌هاي آمريكا در خاورميانه خواهد بود.
خبر ديگر اينكه رئيس ستاد مشترك نيروي نظامي آمريكا تصريح كرد كه ايران توان بستن تنگه هرمز را دارد و در اين صورت آمريكا براي بازگشايي آن اقدام خواهد كرد.
ژنرال مارتين دمسپي، در گفت‌و گويي با برنامه "فيس دنشين" شبكه خبري "سي.بي.اس" اظهار كرد: آنها بر روي قابليت‌هايي سرمايه‌گذاري كرده‌اند كه در واقع مي‌تواند براي مدتي تنگه هرمز را مسدود كند.
وي افزود: ما بر روي قابليت‌هايي سرمايه‌گذاري كرده‌ايم كه اطمينان حاصل كنيم در صورت رخ داد چنين واقعه‌اي مي‌توانيم آن را شكست دهيم.
ژنرال دمسپي گفت كه اگر ايران تنگه هرمز را ببندد، آ‌مريكا "اقدام خواهد كرد و آن را بازگشايي مي‌كند".
از سوي ديگر شيمون پرز ميزبان هياتي از سناي آمريكا به رياست سناتور دنيل براي مذاكرات درباره‌ ايران بود.
وي كه رژيم متبوعش تنها دارنده تسليحات هسته‌اي در منطقه محسوب مي‌شود، ادعا كرد كه نبايد ايران را فقط يك مشكل در نظر گرفت بلكه "تهديدي ملموس براي صلح در خاورميانه و سراسر جهان است."
وي با نسبت دادن تسليحات هسته‌اي به ايران ادعا كرد كه راه حل پيشگيري از دستيابي ايران به تسليحات هسته‌اي در دست رهبران جهان است و مستلزم ائتلافي گسترده است كه تحريم‌هاي اقتصادي روشن را به اجرا در آورد و خط قرمزي روشن را ترسيم كند كه از توليد تسليحات هسته‌اي در ايران جلوگيري كند.
اين در حالي است كه جمهوري اسلامي ايران همواره بر صلح آميز بودن فعاليتهاي هسته‌اي خود تاكيد داشته است و به علاوه تاكنون مدركي موثق كه نشان دهنده تلاش ايران براي توليد سلاح هسته‌اي باشد به دست نيامده است.

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن