تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816533132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين نشست هم‌انديشي دبيران شوراهاي فرهنگي و رابطين قرآني بهزيستي سراسر كشور برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: اولين نشست هم‌انديشي دبيران شوراهاي فرهنگي و رابطين قرآني بهزيستي سراسر كشور برگزار شد


خبرگزاري آريا- اولين نشست هم‌انديشي دبيران شوراهاي فرهنگي و رابطين قرآني بهزيستي سراسر كشور با هدف تدوين نظام جامع فرهنگي در اين سازمان، صبح امروز نوزدهم ديماه در مشهد گشايش يافت.
به گزارش خبرگزاري آريا، در اين همايش دو روزه، كه گروهي از مديران كل بهزيستي استان‌ها، جمعي از دبيران شوراهاي فرهنگي اين نهاد در استان‌ها و تعدادي از مديران ستادي اداره كل امور فرهنگي بهزيستي كشور در آن حضور دارند، برنامه‌هاي فرهنگي بهزيستي براي سال‌هاي 91 و 92 تدوين و چشم‌انداز فرهنگي اين نهاد براي دهه‌ي آينده، ترسيم مي‌شود.
اين نشست پس از آن برگزار مي‌شود كه شوراي فرهنگي سازمان بهزيستي، اخيراً تبديل به اداره‌ي كل امور فرهنگي شده و به گفته‌ي مدير كل امور فرهنگي اين سازمان، شوراهاي فرهنگي استان‌ها نيز در تشكيلات تازه، با ساختار جديد تعريف مي‌شوند.
حجت الاسلام علي پهلوان در گفتگو با خبرنگاران در حاشيه‌ي اين همايش، از تحولات ساختاري در بخش فرهنگي بهزيستي به عنوان يك انقلاب فرهنگي ياد كرد و گفت: اداره‌ كل امور فرهنگي بهزيستي، به عنوان نهاد ستادي، برنامه‌ريزي، سياست‌گذاري و نظارت بر اجراي برنامه‌هاي فرهنگي را بر عهده خواهد داشت و شوراهاي فرهنگي استاني، به عنوان قرارگاه عملياتي فرهنگي، برنامه‌هاي اعلام شده را اجرا خواهند كرد.
وي در سخناني در آغاز اين همايش، از تشكيل كانون‌هاي فرهنگي قرآني شهيد فياض‌بخش در بهزيستي 31 استان كشور خبر داد و گفت: اين كانون‌ها همزمان با دهه‌ي فجر امسال، فعاليت خود را آغاز مي‌كنند.
وي در خصوص نحوه‌ي فعاليت اين مراكز گفت: كانون‌هاي فرهنگي يكسري اعضاي داخلي دارند كه شامل افراد و نهادهاي درون بهزيستي در زمينه‌ي قرآني و فرهنگي مي‌شود و در حال حاضر هم فعاليت مي‌كنند اما بخش ديگر كانون، شامل اعضاي بيروني مي‌باشد كه از 7 عضو تخصصي قرآن و عترت تشكيل مي‌شود.
پهلوان گفت: اين اعضا و عضوهاي دروني كانون، مجموعه‌ي منسجمي را تشكيل مي‌دهند كه ضمن تدوين نقشه‌ي راه براي حركت‌هاي فرهنگي آينده، استعدادها، توانمندي‌ها و ايده‌هاي خلاقانه‌ي جمعيت هدف بهزيستي را نيز وارد كانون مي‌كنند تا به نحو شايسته مورد ارزيابي و اجرا قرار گيرد.
مدير كل امور فرهنگي سازمان بهزيستي در اين گفتگو با اشاره به اينكه در حال حاضر سه ميليون و 200 هزار نفر در سطح كشور تحت پوشش مستقيم خدمات بهزيستي قرار دارند گفت: اگر بودجه‌ريزان فرهنگي كشور، سرانه اين جمعيت را 10 هزار تومان در نظر بگيرند بايد 32 ميليارد تومان براي برنامه‌هاي فرهنگي بهزيستي اختصاص دهند.
وي مهد كودك‌ها را مهم‌ترين مراكز اجراي برنامه‌هاي فرهنگي برشمرد و گفت: در حال حاضر نزديك به 15 هزار مهد كودك در سطح كشور فعال هستند كه 40 هزار مربي در آنها حضور دارند و اين عزيزان به 8 ميليون كودك خدمات تربيتي و فرهنگي ارائه مي‌كنند.
وي تأكيد كرد: شايسته است كه براي اين پتانسيل عظيم فرهنگي كه مي‌توانند آينده‌ي جامعه را بسازند سرمايه‌گذاري بيشتر و بالاتري صورت بگيرد كه سازمان بهزيستي، اين موضوع را در اولويت كار فرهنگي خود گذاشته است.
مدير كل امور فرهنگي بهزيستي گفت: فعاليت‌هاي قرآني وسيع، ترويج فرهنگ عفاف و حجاب، آموزش معارف ديني به كودكان، آموزش مربيان با الگوهاي اسلامي و ارزيابي مستمر از فعاليت‌هاي قرآني در مهدها از جمله كارهايي است كه بهزيستي در حال حاضر در اين مراكز انجام مي‌دهد.
وي در خصوص اقدامات فرهنگي انجام شده در اين دفتر در سال جاري گفت: علاوه بر ايجاد نخستين مركز تخصصي قرآن و عترت در بهزيستي، دوره‌هاي تربيت مدرس قرآن براي مهدهاي كودك نيز در حال برگزاري است كه نخستين دوره‌ي آن را ماه گذشته در مشهد برگزار كرديم.
وي افزود: يكپارچه‌سازي متون درسي مهدهاي كودك در زمينه مفاهيم و معارف ديني، ديجيتالي كردن متون، اجراي جشنواره‌هاي متعدد و متنوع قرآني براي اقشار مختلف تحت پوشش و اجراي برنامه‌هاي فرهنگي در مراكز شبانه‌روزي، از ديگر برنامه‌هاي در دست اجراي فرهنگي است.
پهلوان همچنين از برگزاري نخستين جشنواره‌ي بين‌المللي قرآن ويژه‌ي نابينايان در سطح كشورهاي جهان اسلام در آينده‌ي نزديك خبر داد و گفت:‌ پيش بيني مي‌شود نابينايان 45 كشور اسلامي در اين مسابقات شركت كنند.
مدير كل بهزيستي خراسان رضوي نيز در اين همايش گفت: در 4 سال گذشته كه اينجانب مسؤوليت بهزيستي را بر عهده گرفته‌ام بحث فرهنگي به مبحث اصلي بهزيستي تبديل شده و تمام فعاليت‌هايي كه براي جامعه هدف انجام مي‌شود زير مجموعه‌ي اين مبحث مي‌باشد.
دكتر تهمينه شكيب افزود: مددجويان بهزيستي بيش از اينكه مشكل مادي و اقتصادي داشته باشند مشكل فرهنگي دارند و اين مسئله، ضرورت كار فرهنگي براي اين عزيزان را نشان مي‌دهد.
وي با برشمردن نتايج مسابقات و جشنواره‌هاي قرآني در بهزيستي خراسان رضوي گفت: اين مسابقات به درخشش استعدادهاي قرآني در ميان جمعيت هدف انجاميده و صدها مددجوي نخبه‌ي قرآني در سطح كشور درخشيده‌اند كه نتيجه‌ي همين فعاليت‌هاي فرهنگي بوده است.
وي همچنين از بكارگيري مشاورين فكري و ديني در مراكز شبانه‌روزي اين استان به عنوان يكي ديگر از اقدامات فرهنگي مجموعه‌ي تحت مديريت خود ياد كرد و گفت: اين مشاورين كه براي اولين بار در سطح كشور فعاليت خود را در مراكز شبانه‌روزي استان خراسان رضوي آغاز كرده‌اند مسائل روحي، رواني، فكري و ديني فرزندان را كه پيش از اين ناگفته مي‌ماند و مشكلات زيادي را ايجاد مي‌كرد حل مي‌كنند.
وي همچنين با بيان اينكه تعداد مهدهاي قرآني استان در طول دو سال گذشته به 5 برابر رسيده گفت: در حال حاضر 50 مهد قرآني در استان فعاليت دارند اما رويكرد ما اين است كه تمام مهدها بايد سمت و سوي قرآني داشته باشند و بر همين اساس، يك برنامه‌ي قرآني و فرهنگي ديني براي مهدها در نظر گرفته شده است.
دكتر شكيب با يادآوري اينكه بهزيستي خراسان رضوي سال آينده در جشنواره بين المللي امام رضا شركت مي‌كند گفت: موضوعي كه بهزيستي به اين جشنواره پيشنهاد داده و به تصويب رسيده، نقش زيارت در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي و در ارتقاي سلامت روان است.
همايش هم انديشي دبيران شوراهاي فرهنگي و رابطين قرآني بهزيستي‌هاي سراسر كشور كه در مشهد در حال برگزاري است عصر فردا به كار خود پايان مي‌دهد.

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 306]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن