تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805294282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار قزوين اعلام كرد: كسب رتبه نخست كشوري در بخش صادرات غيرنفتي


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: استاندار قزوين اعلام كرد: كسب رتبه نخست كشوري در بخش صادرات غيرنفتي


خبرگزاري آريا- عجم با اشاره به بخش بازرگاني و رونق اين بخش در استان گفت: استان قزوين در بخش صادرات غير نفتي رتبه نخست كشور را در اختيار دارد.
به گزارش خبرگزاري آريا، با بيان اينكه استان قزوين با در اختيار داشتن سه هزار و 340 واحد صنعتي يكي از استانهاي صنعتي كشور به شمار مي آيد اظهار داشت: وجود 450 هزار هكتار اراضي كشاورزي و يكصد و 40 هزار دانشجو اين استان را از حيث كشاورزي و آموزش عالي نيز متمايز كرده است.
استاندار قزوين گفت: در طول سه سفر استاني دولت به قزوين بيش از 700 مصوبه براي رشد و توسعه اين استان به تصويب هيأت وزيران رسيد.
وي بيان داشت: اين مصوبات همگي در جهت رفع نيازهاي اساسي استان صورت گرفت كه در حوزه هاي اقتصادي؛ كشاورزي؛ صنعتي؛ گردشگري توسعه راههاي مواصلاتي؛ اصلاح ساختار كشاورزي؛ گازرساني؛ تأمين آب شرب شهري و روستايي و توسعه راههاي روستائي بوده است.
عجم با اشاره به توسعه راههاي مواصلاتي استان قزوين تصريح كرد: اين استان با در اختيار داشتن بيش از 500 كيلومتر آزاد راه بزرگ راه نقش حياتي را در بخش حمل و نقل جاده اي كشور ايفاد مي كند.
وي با اشاره به احداث 80 كيلومتر بزرگ راه در استان قزوين اضافه كرد: پروژه هاي راه سازي خوبي در استان قزوين اجرا شد كه باعث شده استانهاي گيلان؛ تهران؛ قم؛ مركزي؛ زنجان و استانهاي شمال غربي كشور به اين استان متصل شوند.
استاندار قزوين افزود: در مجموع از حيث اجرائي شدن مصوبات سفر هيأت محترم دولت به اين استان مي توان گفت :94 درصد مصوبات سفر اول؛ 77 درصد مصوبات سفر دوم و 30 درصد مصوبات سفر سوم تا كنون اجرايي شده است.
وي در ادامه به پروژه بيمارستان 214 تختخوابي ولايت قزوين اشاره كرد و بيان داشت: اين پروژه هم اكنون آماده بهره برداري است.
وي به پروژه احداث ورزشگاه 15 هزار نفري قزوين اشاره و اين پروژه را نيز يكي ديگر از دستاوردهاي سفر مقام معظم رهبري به استان قزوين ذكر كرد.
استاندار قزوين اظهار داشت: اين پروژه نيز هم اكنون مراحل نهايي كار خود را طي مي كند و تا پايان سال جاري آماده بهره برداري كامل است.
استاندار قزوين همچنين به احداث پروژه هاي مسكن مهر در استان قزوين اشاره كرد و گفت: 55 هزار واحد مسكوني مهر در استان قزوين در حال ساخت است كه بيش از 10 هزار واحد آن هم اكنون آماده بهره برداري است.
وي ادامه داد: 10 هزار واحد ديگر نيز تا شهريور ماه سال آينده آماده افتتاح است و مابقي آن نيز تا پايان سال آينده براي بهره برداري آماده مي شود.
استاندار قزوين با اشاره به اينكه بخش اعظم پروژه مسكن مهر در شهر محمديه در حال احداث است افزود: محمديه يك شهر مدرن در استان قزوين است كه با مهندسي و معماري خاصي احداث شده است.
وي در ادامه به وضعيت اشتغال استان قزوين اشاره كرد و گفت: براساس آمارهاي موجود مركز آمار ايران نرخ بيكاري در اين استان زير 11 درصد است.
عجم تصريح كرد: با نهضتي كه دولت در بحث ايجاد اشتغال از سال گذشته آغاز كرده است ميزان قابل توجهي اشتغالزايي در اين استان ايجاد شده است.
وي با بيان اينكه استان قزوين سال گذشته سه برابر تعهداتش اشتغال ايجاد كرده است بيان داشت: در هشت ماهه نخست امسال نيز 109 درصد از تعهد استان اشتغالزايي صورت گرفته است.
استاندار قزوين با اشاره به فعاليت يكصد و 30 هزار كارگر در سه هزار و 340 واحد صنعتي فعال اين استان ادامه داد: تنها واحدهايي كه داراي مشكلات جدي هستند و در بحث پرداخت حقوق با مشكلات مواجه هستند تعدادشان به انگشتان دو دست هم نمي رسد.
وي گفت: در عين حال تمامي مسايل كارگري استان توسط كميته هاي مختلف رصد شده و به مشكلات آنها رسيدگي مي شود.
عجم با بيان اينكه 98 درصد سرمايه گذاري در استان قزوين توسط بخش غير دولتي صورت مي گيرد اظهار داشت: اين استان در بخش اشتغالزايي يك رسالت ملي را دنبال مي كند چرا كه حدود 36 تا 40 درصد شاغلين در صنايع استان غيربومي هستند.
استاندار قزوين توسعه بخش كشاورزي؛ صنعتي و بازرگاني استان را يك امر مهم و غيرقابل انكار دانست و خاطر نشان كرد: در بخش كشاورزي اقداماتي از قبيل يكپارچه كردن اراضي؛ افزايش ميزان بهره وري؛ دفع آفات به شكل ارگانيك و استفاده بهينه از آب و خاك در حال اجراست كه ضمن كمك به توسعه اين بخش به اشتغالزايي نيز كمك مي كند.
وي ادامه داد: در بحث توسعه صنايع نيز فرصت هاي ويژه اي در اختيار سرمايه گذاران در بخش هاي صنايع غذايي؛ مواد شوينده و شيشه و كاني هاي غير نفتي گذاشته شده است.
وي اظهار داشت: در مجموع گردش مالي استان بيش از 12 هزار ميليارد تومان است كه عدد قابل تاملي است و باعث شده است سطح درآمدهاي عمومي مردم نيز افزايش يابد.
استاندار قزوين به ايجاد خط آهن قزوين – رشت – انزلي – آستارا اشاره كرد و بيان داشت: اين پروژه در حوزه استان قزوين بيش از 50 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و پيش بيني مي شود تا پايان سال آينده قطار روي ريل قرار گيرد.
وي پروژه قزوين – الموت – تنكابن را نيز يك پروژه مهم و استراتژيك در اين استان عنوان كرد و افزود: اين پروژه هم اكنون از 45 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است و در فاز نخست آن احداث 62 كيلومتر آن در دستور كار قرار گرفته است.
عجم تصريح كرد: طول اين پروژه 170 كيلومتر است كه 110 كيلومتر آن در حوزه استحفاظي قزوين مي باشد و مي تواند همتراز محورهاي هراز و چالوس باشد.
وي به انتقال مترو از هشتگرد به قزوين خبر داد و خاطر نشان كرد: تحقق اين امر يكي از آرزوهاي مردم است كه در سفر سوم دولت به استان قزوين محقق شده و با عنايت دولت به مرحله اجرا رسيده است.
استاندار قزوين در مورد شهرستان شدن دو بخش آوج و آبگرم گفت: در بخش تقسيمات كشوري مردم مناطق شال؛ اسفرورين؛ محمديه؛ الموت غربي و شرقي و آوج و آبگرم تقاضاي شهرستان شدن را دارند كه اميدواريم با توجه به مباحث قانوني و تلاش دولت اين امر محقق شود.

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن