تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820931411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه شهرستان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه شهرستان
يكسان سازي كد تلفن شهرستان‌هاي استان يزد

يزد‌ـ خبرنگار اطلاعات: به منظور رفاه حال شهروندان استان يزد براي دسترسي آسان به شبكه‌ تلفن ثابت استان در آينده‌اي نزديك كد تلفن شهرستان‌هاي استان يكسان مي‌شود.

مسئول روابط عمومي شركت مخابرات استان يزد، با بيان اين مطلب افزود: با اجرايي شدن اين طرح،‌ كد شهرستان‌هاي استان به 035 تغيير مي‌يابد و شماره تلفن‌هاي استان هشت رقمي مي‌شود.

وي گفت: پس از اجراي اين عمليات،‌ عدد 3 به ابتداي شماره تلفن‌هاي استان اضافه و شماره تلفن‌هاي استان از هفت رقمي به هشت رقمي تبديل خواهد شد.

او ادامه داد،‌ در حال حاضر بيش از 472 هزار شماره تلفن ثابت با ضريب نفوذ 3/43 درصد در سطح استان مشغول به كار است.

رفع تصرف 8000 متر مربع از اراضي منابع طبيعي نور

ساري ـ خبرنگار اطلاعات: حدود 8000 متر مربع از اراضي ملي در جنگل «گنديما كاج» روستاي سعادت‌آباد نور رفع تصرف شد.

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران با اعلام اين خبر افزود: يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان با همكاري نيروهاي يگان حفاظت نور و دستگاه قضايي موفق به خلع‌يد متصرفان از اين اراضي شد.

نوبخت گفت: اين يگان پس از خلع‌يد از اين عرصه، با حصاركشي به وسيله پايه‌هاي چوبي و نصب سيم‌خاردار، منطقه را در اختيار واحد حفاظت اداره منابع طبيعي قرار داد.

مقاوم‌سازي 35 هزار خانه روستايي در اردبيل

اردبيل ـ خبرنگار اطلاعات: مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان اردبيل از مقاوم‌سازي 35 هزار و 500 واحد مسكن روستايي در سطح استان اردبيل خبر داد.

احمد حاج‌عليزاده با اعلام اين مطلب از نوسازي همه خانه‌هاي كم‌دوام و بي‌دوام روستايي خبر داد و افزود: اين امر سبب مي‌شود تا در برابر اثرات بلاياي طبيعي به ويژه زلزله در امان باشيم.

او سهم طرح ويژه استان اردبيل را از 200 هزار واحد مسكوني مقاوم‌سازي شده روستايي در سطح كشور را 48 هزار و 383 واحد از سال 85 تاكنون اعلام كرد.

حاج عليزاده اضافه كرد: با اعتبار 3483 ميليارد ريال و با امضاي قرارداد 93 درصد اين مقاوم‌سازي‌ها در حال اجرا است كه تاكنون 35 هزار و 500 واحد مسكوني روستايي به بهره‌برداري رسيده است.

وي طرح مقاوم‌سازي و بهسازي مسكن روستايي را داراي ثمرات فراوان اعلام كرد و افزود: طرح عظيم و ملي‌ مقاوم‌سازي و بهسازي مسكن روستايي علاوه بر تحول بزرگي كه در روستاهاي استان در زمينه عمران و آباداني و در زيباسازي روستاها انجام داده بهبود بهداشت فردي و محيطي روستا را منجر شده و علاوه بر آن تاثير بسزايي در مهاجرت معكوس از شهرها و روستاها را در بر داشته است.

مديركل بنياد مسكن استان اردبيل همچنين از اشتغالزايي 230 نفر در حوزه مقاوم‌سازي مسكن روستايي براي مهندسين رشته‌هاي عمران و معماري خبر داد و گفت: براي مطالعه سكونتگاه‌هاي روستايي استان و تهيه الگوهاي غالب مسكوني روستايي از مشاور مادر استفاده شده است.

ساخت شهرك گلخانه‌اي 63 هكتاري در ساوه

ساوه ـ‌ خبرنگار اطلاعات: شهرك گلخانه‌اي با وسعت 63 هكتار كه اولين شهرك گلخانه‌اي بزرگ كشور است، در ساوه ساخته مي‌شود.

جمشيد توحيدلو مدير جهاد كشاورزي ساوه با اعلام اين خبر، افزود: اين مجتمع در دو مرحله ساخته مي‌شود، مرحله اول به بهره‌برداري رسيده و اكنون 70 واحد در آن فعالند و در مرحله دوم ايجاد 100 واحد گلخانه در آن تعريف شده است.

وي اين امر را در راستاي استفاده مناسب از آب كشاورزي دانست و گفت: اجراي مرحله دوم اين مجتمع هم تا پايان سال انجام مي‌شود.

او با اشاره به اين كه اكنون 300 نفر در آن مشغول كار هستند، افزود: پيش‌بيني مي‌شود به همين ميزان اشتغال در مرحله دوم ايجاد شود.

توحيدلو انواع سبزي و صيفي و گياهان دارويي را از جمله توليدات مجتمع‌هاي گلخانه‌اي در شهرستان ساوه اعلام كرد و گفت: ساوه داراي 135 هزار هكتار اراضي كشاورزي كه 260 هكتار آن به كشت گلخانه‌اي اختصاص دارد.





دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن