تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816009550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس اداره غدد وزارت بهداشت خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس اداره غدد وزارت بهداشت خبر داد
خبرگزاري فارس: رئيس اداره غدد و متابوليك وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي تعداد بيماران ديابتي كشور را 3 ميليون نفر پيش‌بيني كرد.


سيد محمد علوي‌نيا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در كاشان گفت: با اجراي طرح بيماريابي دائمي ديابت در شهرها و برگزاري دو دوره آن در روستاها تا پايان شهريور سال جاري تعداد 300 هزار نفر بيمار ديابتي شناسايي شده است.
وي با اشاره به شناسايي اين تعداد از طريق 10 دانشگاه علوم پزشكي اجراكننده برنامه ديابت شهري در كشور افزود: اين 300 هزار نفر فقط 10 درصد از بيماران ديابتي كشور است.
رئيس اداره غدد و متابوليك وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: برنامه ديابت شهري از اواخر سال 88 و اوايل سال 89 در دانشگاه‌هاي بزرگ علوم پزشكي تهران، شهيد بهشتي، كرج، مشهد، تبريز و اصفهان با جمعيت تحت پوشش بيش از يك ميليون نفر آغاز شد و در اواخر سال 89 به سه دانشگاه اهواز، كرمان و يزد گسترش پيدا كرد.
علوي‌نيا تصريح كرد: وزارت بهداشت حدود 20 ميليارد ريال براي اجراي برنامه ديابت شهري در اين 10 دانشگاه طي شش ماهه نخست سال جاري و معادل همين هزينه را معاونت درمان وزارتخانه براي ارائه خدمات تخصصي به بيماران ديابتي هزينه كرد.
به گفته وي به دنبال نشست كارشناسان و شيوع بالاي ديابت در شهرها توسعه اين طرح در دانشگاه‌هاي ديگر نيز به صورت تدريجي با توجه به امكانات سطح يك و دو براي اجراي طرح به ويژه حضور پزشكان عمومي و پرستاران دوره ديده برنامه‌ريزي شد.
علوي‌نيا با اشاره به اجرا و گسترش برنامه ديابت شهري در شش دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه، خراسان شمالي، قزوين، كردستان، گلستان و كاشان يادآور شد: با توسعه اين برنامه در اين دانشگاه‌ها تعهدات ديابت شهري تا پايان سال اجرا مي‌شود.
وي آغاز برنامه ديابت شهري در روستاها را از سال 84 دانست و اضافه كرد: از اين زمان هر سه سال يك مرتبه طرح غربالگري نيز در روستاها انجام شده است.
رئيس اداره غدد و متابوليك وزارت بهداشت عنوان كرد: برنامه ديابت شهري به منظور شناسايي و كنترل بيماري ديابت و پيشگيري از عوارض آن انجام مي‌شود.
علوي‌نيا تأكيد كرد: ديابت جزء بيماري‌هاي خاموش و بدون علائم است و در برنامه ديابت شهري بيماري از طريق تست زودتر از بروز علائم عوارض ناشي از اين بيماري شناسايي مي‌شود.
به گفته وي در برنامه ديابت شهري بيماري ديابت در فرد قبل از اينكه علائم بيماري به صورت عوارض ناشي از آن در اعضاي مختلف بدن مثل نارسايي كليه، عوارض قلبي عروقي و از بين بردن بينايي بروز كند، شناسايي مي‌شود.
وي تحت تأثير قرار دادن عروق بزرگ و كوچك را دو عوارض اصلي براي ديابت ذكر و خاطرنشان كرد: اگر ديابت قبل از نشان دادن عوارض ناشي از آن شناسايي شود هزينه‌هاي درمان به مراتب كمتر و ضررهاي آن به حداقل كاهش و يا به تأخير مي‌افتد.
به گفته وي، برنامه بيماريابي ديابت در شهر و روستا براي افراد در معرض خطر بالاي 30 سال، چاق، زنان باردار با سابقه خانوادگي در بيماري ديابت، مادران با سابقه در تولد نوزادان بيش از چهار كيلو انجام مي‌شود.
علوي‌نيا تصريح كرد: برنامه ديابت شهري در شهرها به صورت دائمي از طريق اطلاع‌رساني عمومي و مراجعه شهروندان به مراكز درماني و در روستاها به صورت دوره‌اي با رفتن بهورزان به سراغ اين افراد در معرض خطر انجام مي‌شود.
وي افزود: در حال حاضر پيشگيري و درمان كم‌كاري تيروئيد نوزادان و بيماريابي ديابت دو برنامه اداره غدد و متابوليك وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي است.
رئيس اداره غدد و متابوليك وزارت بهداشت نقش مهم پزشكان عمومي و دوره ديده ديابت در شناسايي ديابت را تاكيد كرد و افزود: كمبود منابع انساني به ويژه پزشك و كارشناس دوره ديده، كارشناس تغذيه متخصص در ديابت و تأمين آن از بخش خصوصي، نبود متخصصين چشم پزشكي و نورولوژي در شهرهاي كوچك براي عوارض بيماري و منابع مالي محدود از جمله مشكلات و كمبودهاي بيماريابي ديابتي است.
علوي‌نيا با تأكيد بر هزينه‌هاي كنترل و درمان ديابت فرد بيمار پس از شناسايي آن به عنوان يك بيماري مزمن تا پايان عمر افزود: تمام كارهاي ويزيت پزشكان عمومي هر سه ماه يكبار، مشاوره تغذيه، آموزش‌هاي خصوصي و گروهي بيماران و حتي خانواده‌هاي آنها در مراكز درماني و واحدهاي ديابت، انجام آزمايشات، ارجاع به سطح بالاتر و ارائه بخشي از خدمات تخصصي در بيمارستان‌ها توسط وزارت بهداشت و درمان به صورت رايگان براي بيماران انجام مي‌شود.
به گفته وي خدمات تشخيصي و درماني ديابت بارداري زنان حامله نيز در مراكز بهداشتي درماني شهري و روستايي به صورت رايگان ارائه مي‌شود.
وي تجهيز مراكز درماني و واحدهاي ديابت زير پوشش دانشگاه‌هاي علوم پزشكي اجرا كننده برنامه ديابت شهري را از ديگر خدمات وزارتخانه ذكر و اضافه كرد: اجراي طرح ديابت شهري سنگين‌ترين برنامه و اولويت اصلي اداره غدد و متابوليك وزارت بهداشت و درمان است.
علوي‌نيا اجراي برنامه پيشگيري از بيماري كم كاري تيروئيد نوزادان را موفق دانست و گفت: اولويت اصلي برنامه‌هاي اين اداره شناسايي، كنترل بيماري ديابت و پيشگيري از عوارض آن در كشور است.
وي با اشاره به شيوع دو برابري بيماري ديابت در زنان نسبت به مردان يادآور شد: ديابت بارداري در يك درصد از زنان حامله است.
سيدمحمد علوي‌نيا رئيس اداره غدد و متابوليك وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي شركت در كارگاه آموزشي برنامه اجرايي ديابت شهري به كاشان سفر كرد.
انتهاي پيام/ي10

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن