تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816767696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كمي توجه به كتاب نيازمند اسيب شناسي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كمي توجه به كتاب نيازمند اسيب شناسي است
ساري - معاون توسعه كتابخانه هاي عمومي كشور گفت :كمي توجه به كتاب در سطح كشور نيازمند آسيب شناسي است و در مرحله نخست نبايد مردم را به دليل عدم مطالعه مقصر دانست


به گزارش خبرنگار ايرنا ، " مجيدالدين معلمي " روز يكشنبه در نخستين گردهمايي نويسندگان مازندراني در ساري توليد محتوا و نگارش ، حوزه چاپ ، مشاوره ، توزيع كتاب و كمبود فضا را از جمله موارد نيازمند به آسيب شناسي دانست و گفت : در برخي موارد محتواي كتاب پاسخگوي نياز مخاطبان نبوده و مي تواند آسيب جدي به اين رويكرد وارد نمايد

وي از رمان هاي بي محتوا به عنوان "رمان هاي زرد " ياد كرد و افزود : به رغم علاقه مندي اغلب جوانان و نوجوانان به اينگونه آثار ، اغلب كتاب هاي منتشر شده در اين زمينه فاقد خلاقيت بوده و انتقال دهنده پيام خاصي نيستند .

معلمي به ترويج و تبليغات كارشناسي شده در اين حوزه اشاره و خاطر نشان كرد : در معماري هاي قديم شهرها بازار ، مسجد و كتابخانه در كنار هم قرار داشتند در حاليكه در مبلمان شهري كنوني اين چينش مورد توجه نبوده و براي فضاي كتابخانه محلي در نظر گرفته نمي شود .

وي به توزيع كتاب اشاره كرد و افزود : كتابخانه هاي عمومي كشور در حال حاضر طرحي را در قالب " كتاب من " به اجرا در آورده است كه طي آن امكان توزيع اين كالاي فرهنگي را تسهيل مي كند.

معاون توسعه كتابخانه هاي عمومي كشور يادآورشد : حضور مشاور در نمايشگاه ها و كتابفروشي ها ، رويكرد به مطالعه را به طور قابل ملاحظه اي افزايش مي دهد .

وي فضاي مجازي را از ديگر موارد دوري جوانان به كتابخواني دانست و افزود : بيش از 30درصد جوانان كشور درگير سايت هاي گوناگون اينترنتي هستند .

وي در بخش ديگر سخنراني خود گفت : مازندران به لحاظ سرانه مطالعه و تعداد اعضاي كتابخانه هاي عمومي نسبت به ساير استان ها از جايگاه مناسبي برخوردار است .

وي با اعلام اينكه مازندران به لحاظ تعداد اعضا در اين نهاد رتبه پنجم را در سراسر كشور دارد افزود : متاسفانه در معماري شهرهاي اين استان از احداث كتابخانه و در نظر گرفتن اماكني به اين منظور غفلت شده است .

" اسماعيل امامزاده " مدير كل كتابخانه هاي عمومي مازندران با بيان اينكه بيش از 200 بار در قرآن به واژه " كتاب " تاكيد شده است ، افزود : در سده اول ظهور اسلام ، غربي ها از مسلمانان به دليل دارا بودن بيشترين كتابخانه ياد مي كردند كه متاسفانه در حال حاضر اينچنين نيست .

وي با بيان اينكه به رغم دارا بودن بهترين و فرهنگي ترين دين ، وضعيت كتابخواني هم اكنون از وضعيت مناسبي برخوردار نيست ، از مسوولان خواست تا تدبيري در اين راستا انديشيده و رويكرد به اين كالاي فرهنگي را افزايش دهند .

اين مقام فرهنگي تعداد اعضاي كتابخانه هاي عمومي در مازندران را بيش از 130 هزار نفر برشمرد و افزود : 83 درصد از اين تعداد را جوانان و نوجوانان تشكيل مي دهند .

وي گفت : سالانه سه ميليون و 500 هزار جلد كتاب از كتابخانه هاي عمومي استان به امانت برده مي شود كه 32 درصد آن در حوزه ادبيات و رمان است .

امامزاده از كمبود منابع در مازندران انتقاد و خاطر نشان كرد : اين استان به رغم تعداد بالاي اعضا ، رتبه بيست و دوم را در شاخص منابع در سطح كشور دارد .

در اين گرد همايي تعدادي از نويسندگان نيز خواهان حمايت بيشتر مسوولان فرهنگي استان و كشور شدند . ك/3

888 /503/506

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30754695

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن