تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816737259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيانيه دفتر تحكيم وحدت خطاب به شوراي نگهبان


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بيانيه دفتر تحكيم وحدت خطاب به شوراي نگهبان


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دفترتحكيم وحدت در آستانه انتخابات مجلس نهم خطاب به شوراي نگهبان بيانيه‌اي صادر كرده است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متن اين بيانيه به شرح زير است:

انتخابات يكي از مهمترين شاخصه هاي وجود مردمسالاري ديني در ايران است و ملت بزرگ ايران با حضور مكرر خود در انتخابات اين مفهوم مهم را هويت مي بخشند. لذا بر همه ي فعالين سياسي فرض است كه زمينه هر چه باشكوه تر برگزار شدن انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي را فراهم سازند تا شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات باشيم. حضور باشكوه مردم در پاي صندوق هاي راي بدون ترديد در گرو رقابت فعالانه و پرشور و با سلايق متنوع و مختلف است و در اين ميان نقش شوراي نگهبان براي فراهم ساختن بستر حضور افراد با سلايق متفاوت كه به انقلاب و جمهوري اسلامي التزام دارند، برجسته است. بديهي است كه اگر شوراي نگهبان نقش قانوني خويش را به خوبي ايفا كند، ما بايد شاهد مجلس‌هاي انقلابي، قدرتمند و مستقل و مردمي باشيم كه برآيند آن ورود كانديداهاي تاثيرگذار به مجلس شوراي اسلامي جهت تصميم سازي‌ها و سياستگذاري‌هاي كلان جامعه خواهد بود، اما با توجه به گذشت 33 سال از انقلاب اسلامي و بررسي روند شكل گيري مجالس شوراي اسلامي، نه تنها به مجلس آرماني نزديك نمي شويم بلكه به نظر مي رسد از مجلسي كه در تراز انقلاب اسلامي انتظار مي رود فاصله مي گيريم. مجلسي كه به گفته امام خميني بايد متشكل از نمايندگاني باشد كه مدافع حقوق محرومين و مستضعفين باشند. هر چند كه مي توان نقدهايي به ساختار نظارتي شوراي نگهبان و عملكرد اين نهاد مهم وارد كرد و درآينده به بازنگري و احيانا اصلاح نواقص قانوني كه وجود دارد پرداخت، اما در حال حاضر پي گيري موارد ذيل از سوي شوراي نگهبان ضروري است.

1. با تجزيه و تحليل روند نظارتي بر اجراي انتخابات متوجه مي شويم كه تغيير معناداري در آراء مشاهده نمي‌شود، اما متاسفانه از سوي كانديداها و جريانات سياسي و اقتصادي حامي ايشان، شاهد تخلف در ابعاد مختلف هم به صورت پنهاني هم به صورت آشكار هستيم، كه اقدامات ذيل از شوراي نگهبان انتظار مي رود:

الف) با بيان دقيق روند اجرايي و نظارتي انتخابات راه را براي ايجاد شبهه افكني در سلامت انتخابات ببندند.

ب‌) در صورت بيان شائبه تقلب يا عدم صحت انتخابات بسيار صريح و شفاف و به موقع، با ارائه ادله جهت اقناع عمومي به روشنگري بپردازند و در اين مورد منصفانه برخورد نمايند.

2.اعمال سليقه و يا شائبه اعمال سليقه اعضاي شوراي نگهبان در تائيد صلاحيت كانديداها يكي از شبهاتي است كه دشمنان از ديرباز در مورد ان جوسازي‌هاي كاذب مي كردند، هر چند كه معتقديم نبايد به تلاش‌هاي مذبوحانه دشمن اصالت دهيم، اما اعضاي محترم شوراي نگهبان از برخي رفتارها و گفتارهايي كه زمينه ساز اين گونه شبهه افكني هست جدا پرهيز كنند و دقت عمل بيشتر مبذول نمايند.

3. بدون ترديد هر چه رقابت پررنگتر باشد، مشاركت بالاتر رفته و قطعا افراد مصلح به كرسي‌هاي مجلس راه مي يابند وآنگونه مجلس در راس امور خواهد بود، اما آنچه بيش از گذشته اعضاي شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت را نگران كرده است، سوق پيدا كردن مجلس به سمت مجلس سرمايه داري است، چرا كه متاسفانه كانديداهاي انتخاباتي يا خود مستقيما داراي درامدهاي سئوال برانگيز جهت هزينه هاي تبليغاتي خود مي باشند و ياآنكه به واسطه اتصالي نامرئي وابستگي‌ها و دلبستگي‌هايي به كانون‌هاي قدرت و ثروت دارند تا بتوانند هزينه‌هاي تبليغات كلان خود را تامين كنند و چه كانديداهايي كه ناخواسته و ناآگاهانه و چه آنان كه آگاهانه وامدار جريان‌هاي قدرت و ثروت مي شوند بعد از ورود به مجلس به جاي انكه منافع و مصالح نظام و ملت را ارجح بر هر امر ديگري بدانند؛ منافع اين كانون‌هاي نامشروع براي آنها اولويت مي شود و آنچه كه به ذهن متبادر مي گردد، اين است كه چرا فضاي سياسي جامعه كه قاعدتا بايد با ديانت همراه باشد به سمت و سويي در حال حركت است كه شوربختانه افراد براي حضور در مجلس به عنوان نماينده مردم و مدافع حقوق آنها ملزم به پرداخت هزينه كرد مخارج كلان از طرقي كه چندان معلوم نيست مي شوند. و اين نهاد شوراي محترم نگهبان است كه مي بايست بر در آمدهاي سئوال برانگيز برخي احزاب و شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي نظارت جدي كرده و اين موضوع را به عنوان يكي از رسالت‌هاي ذاتي خود دانسته و تدابير و تمهيدات لازم را انجام دهد.

سئوال اين است كه آيا ساز و كارهاي سياسي ما و رفتارهاي فعلي و جاري مسئولين متناسب با اين حق تعريف شده است و آيا تعاملات جريانات سياسي و نوع موضع گيريهاي آنها متوجه و ملتزم اين حق است يا خير؟ مجلس اينده بايد متشكل از كساني باشد كه حقيقتا نماينده مردم باشند نه نماينده كانون‌هاي قدرت و ثروت، مجلس آينده بايد يك نگاه ساختاري و فرايندي داشته باشد كه زمينه را براي گفتمان انقلاب اسلامي و تاريخ و فرهنگ انقلاب اسلام به معناي واقعي فراهم كند.

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن