تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814284181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعلام بلوك‌بندي قيمت و اجاره مسكن در تهران تا ماه آينده


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اعلام بلوك‌بندي قيمت و اجاره مسكن در تهران تا ماه آينده
بررسي ابعاد اقتصادي، فني و حقوقي بلوك‌بندي قيمت و اجاره مسكن در تهران در حال سپري كردن مراحل نهايي است و طبق قراردادي كه با شركت پست امضاء شده، فايل بلوك‌بندي احتمالاً تا پايان دي به وزارت راه و شهرسازي ارائه خواهد شد و تا بهمن هم اعلام عمومي مي‌شود.

به گزارش فارس، با توجه به رابطه گسترده بخش مسكن با ساير بخش‌هاي اقتصادي، اين بخش با پيچيدگي‌هاي قابل توجهي مواجه است، بر اين اساس سياست‌هاي متنوعي در دست بررسي است تا با توجه به شرايط، سياست بهينه اتخاذ شود.

يكي از اين سياست‌ها، بلوك‌بندي قيمت و اجاره مسكن در تهران است كه در حال طي مراحل كارشناسي خود در ابعاد مختلف اقتصادي، اجتماعي، فني و حقوقي است تا در صورت لزوم بتوان از اين سياست بهره‌مند شد.

در اين خصوص تجارب كشورهاي منتخب كه سياست‌هاي كنترلي در بخش مسكن داشته‌اند، مورد ارزيابي قرار گرفته و شواهد حاكي از آن است كه در شرايط خاص، سياست‌هاي تحديدي اتخاذ شده است؛ بر اين اساس و با لحاظ جميع جهات، طرح‌هاي نظارت و بلوك‌بندي مسكن به عنوان يكي از گزينه‌ها، مدنظر هستند. بر اين اساس براي اين طرح با شركت پست قراردادي به امضاء رسيده است تا از سامانه آنها استفاده شود.

در اين طرح به عنوان مثال وقتي كد پستي يك فرد را وارد مي‌كنيد، محل زندگي آن فرد مشخص مي‌شود و وقتي كه محل زندگي مشخص شد به سامانه املاك و مستغلات مي‌رسيم.

بعد متوجه مي‌شويم كه چند واحد مسكوني در اين محله با چه مبلغي اجاره شده يا خريد و فروش شده است.

سپس اتحاديه املاك به ما اعلام مي‌كند كه در اين محله در سال 90 چه تعداد واحد مسكوني خريد و فروش شده است و از روي اين يك بلوك‌بندي وسيعي در حد 200 هزار واحد مسكوني انجام و از روي اين فايل اطلاع‌رساني مطلوب انجام مي‌شود.

وزير راه و شهرسازي از مازاد توليد مسكن در پنج استان خبر داد و گفت: سياست دولت براي ثبات بازار مسكن در سال آينده افتتاح واحدهاي مسكوني مهر خواهد بود و چنانچه اتفاق ديگري در بازار رقم بخورد، يك سري ابزارهاي قانوني را اجرا خواهيم كرد.

علي نيكزاد در گفت‌‌وگو با فارس در پاسخ به اين سؤال كه تحليل شما از بازار مسكن و اجاره‌بها در سال 91 چيست، افزود: در حال حاضر در يك سري از استان‌هاي كشور مسكن تا حد نياز توليد شده، به‌طوري كه در استان‌هاي قم، سمنان، قزوين، مركزي و زنجان مسكن مازاد توليد شده و در ساير استان‌ها هم در حال حاضر فصل افتتاح مسكن مهر است.

وي گفت: در كلان‌شهرها مسكن زيادي ساخته شده است، به طوري كه در گلبهار مشهد 40 هزار واحد مسكوني و صدراي شيراز 30 هزار واحد مسكوني در حال ساخت است.

نيكزاد با اشاره به اينكه در تهران هم در پرند، هشتگرد و پرديس واحدهاي مسكوني در حال آماده شدن هستند، تأكيد كرد: سياست ما اين است كه مسكن را به متقاضيان خود تحويل دهيم و در كنار اين موضوع دولت هر اقدامي كه لازم باشد براي كنترل قيمت مسكن انجام مي‌دهد.





يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن