تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803900136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گمنامان عرصه عشق در دل دانشگاه امير كبير جاي مي گيرند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گمنامان عرصه عشق در دل دانشگاه امير كبير جاي مي گيرند
مريم زباندان -همزمان با رحلت رسول اكرم (ص ) و شهادت امام حسن مجتبي (ع)دانشگاه امير كبير تهران ميزبان پيكر نام آوراني است كه نامشان براي هميشه تاريخ در دلها ثبت شده است.


بار ديگر چشم هاي عاشقان ودلسوختگان و باز ماندگان قافله عشق در وداع با بزرگ مردان آسماني و خدايي خواهد باريد .
در روز تشييع پيكر گمنامان عرصه عشق و ايثار ملائك بار ديگر بر روي زمين رفت و آمد خواهند كرد و همراه با سيل عظيم مشتاقان شهادت ،پيكر دلاور مرداني را به خاك ميسپارند كه تا زمان ظهور امام عصرشان در انتظار شنيدن صداي دل انگيز انا المهدي(عج ) هستند كه از آرامگاه ابدي خود سر بر آورند و يكبار ديگر در ركاب معشوقشان طعم شيرين شهادت را بچشند .
دانشگاه امير كبير روز دوشنبه همزمان با رحلت رسول اكرم (ص ) و شهادت امام حسن مجتبي (ع) گلهاي پر پر شده ايران اسلامي در دل خود جاي خواهد داد و افتخار ميزباني كساني را خواهد داشت كه نامشان براي هميشه تاريخ در دلها ثبت و و ضبط شده است .
روز دوشنبه با چشمها ني باراني ، احساسي لبريز از عشق و با خاطري پرواز كرده تا اوج سالهاي عشق و ايثار سنگرداران عرصه علم و دانش پيكرهاي عزيراني را بر دوش خواهيم گرفت كه روزي پرچمدار دفاع از مال و ناموس مردم سرزمين ايران بوده اند.
شهيداني كه فردا روز تشييع مي شوند پاره هاي تن ملت ايرانند ، اين شهيدان با انگيزه الهي و با غيرت ديني و ملي برگرفته از فرهنگ عاشورا ، براي حفظ ارزشهاي نظام جمهوري اسلامي ايران به پا خواستند و در راه دفاع از سر زمين خود به دست پليد ترين ديكتاتور روزگار به شهادت رسيده اند.
پيكر مطهر اين شهيدان پس از تشييع در يكي از مراكز علمي بزرگ و پر افتخار كشور (دانشگاه امير كبير ) به آرامش ابدي خواهند رسيد .
پيش از اين دانشگاههاي شريف ، علم و صنعت ،شهيد بهشتي ، امام صادق ،دانشگاه پيام نور و تهران ميزبان گلگون كفنان بي نام و نشان هشت سال دفاع مقدس بوده اند.
محمد جواد عامري استاد دانشگاه امير كبير در خصوص به خاكسپاري اين شهدا درگفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه شهدا الگوها و اسوه دانشجويان هستند ، تصريح كرد: دانشجويان براي درك هدف نهايي خود بايد به شهيد نگاه كنند، چون شهيدان هم مثل خودشان در كلاس هاي درس و دانشگاه حضور داشته و به يك مقام عالي رسيده اند.
اين استاد دانشگاه تاكيد كرد: تدفين شهدا در دانشگاه ها باعث انس و الفت بيشتر دانشجويان و دانشگاهيان مي شود و ما با اين كار علاوه بر احترام به شهدا مي خواهيم تا حدي دين خودمان را به آنان ادا كنيم .
وي در تشريح هدف خاكسپاري شهدا در دانشگاه ها گفت : اين كار كمك طلبيدن از آنان براي حركت در مسير تحقق دانشگاه اسلامي است ، ما با اين كار مي خواهيم يك بار ديگر از شهدا كمك بطلبيم، همانگونه كه در زمان جنگ از آنها كمك طلبيده مي شد تا بتوانند دانشگاه را راهنمايي و كمك كنند.
مسئول واحد سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي اميركبيراعلام كرد: ايجاد مكانهاي ياد بود شهداي گمنام در دانشگاهها ، فرهنگ ايثار را در نسل هاي دانشگاهي حفظ و تقويت مي كند.
"محمد صادق نصير باغبان " با اشاره به بركات وجود نشان شهداي گمنام در دانشگاهها و محيطهاي فرهنگي آموزشي گفت : شهيد بركاتي براي مكان دفن خود به همراه دارد،به گونه اي كه دانشجويان همواره حضور شهيد را در محل تحصيل خود احساس مي كنند و به خاطر خواهند داشت كه انقلاب و كشورشان با خون اين شهيدان پيروز و حفظ شده است .
وي با اشاره به اينكه در بيشتر كشورها، نماد سربازان ايثارگر خود را در اماكن مختلف از جمله مكانهاي فرهنگي براي يادبود و تجليل قرار مي دهند،گفت : دانشجويان در برخي كشورها حتي جان باختگان خود در راه دفاع از كشور و يا آرمانها و ارزشهاي آن ملت را به خاك مي سپارند و براي آنان نماد و نشانه مي گذارند.
وي با اشاره به استقبال دانشجويان از خاكسپاري شهداي گمنام در دانشگاه صنعتي امير كبير گفت: هنگامي كه بحث تدفين شهدا در اين دانشگاه مطرح شد ، طيف وسيعي از دانشجويان از اين موضوع بشدت خرسند شدند و براي فراهم كردن شرايط دفن شهدا از هيچ مساعدتي دريغ نكردند.
مديركل فرهنگي دانشگاه امير كبير هم گفت: شهدا نماينده ارزشهايي فراتر از دولت ها بودند و اين دولتها هستند كه با تطبيق خود با اين ارزشها، مشروعيت كسب مي كنند.
"محمد روزبهاني" با اشاره به اينكه از يك هفته پيش مقدمات تدفين شهدا در دانشگاه امير كبير فراهم شده است ،افزود: تدفين شهدا در ديگر دانشگاهها انجام شده و دانشجويان از اين حركت فرهنگي با روش هاي مختلف استقبال كرده اند.
استاد دانشكده روانشناسي دانشگاه تهران نيز معتقد است كه دانشگاهيان در پرتو وجود شهدا مي توانند بهتر و عميق تر مسير آزادگي و ظلم ستيزي را بازشناسي كنند و بپيمايند.
"غلامعلي افروز" افزود: انقلاب ايران،انقلاب ارزش هاست و شهادت بالاترين ارزش ها در انقلاب است و مفهوم ايثار و شهادت حضوري پويا و فعال در كشور داشته است.
وي ادامه داد: ما بر اين باوريم كه شهيدان به عنوان صاحبان حيات جاودان و يادگاران ارزش هاي اسلامي در يادها و خاطره ها خواهند ماند.
افروز اظهار داشت: شهيد در فرهنگ ما نماد ايثار، وارستگي، آزادگي، استقلال طلبي، ارزش مداري، ظلم ستيزي و تعالي انديشه است و حضور اين سمبل ها در دانشگاه، كلاس درس جديدي براي همه نسل ها و برفراز همه عصرها برپا كرده است.
حجت الاسلام والمسلمين" نصير نيك نژاد " نيز در اين خصوص اظهار داشت : دفن پيكر مطهر شهداي گمنام در مراكز فرهنگي ، آموزشي و دانشگاهي بايد با برنامه ريزي صورت گيرد و پيش بيني مسايل جانبي آن مي بايست شده باشد تا شأن شهدا آسيب نبيند و حفظ شود .
وي افزود: اتحاد، انسجام و يكپارچگي سه ركن اصلي انقلاب اسلامي، امروز در همه عرصه ها بيشتر جلوه گر شده است و جامعه دانشگاهي كشور با درك صحيح و وفاي به عهد خود با امام و شهيدان ، ‌از پيكر شهداي خود استقبال كرده و با تبعيت از شهدا ارتباط خود را با آرمان آنان حفظ مي كند .
نيك نژاد خاطرنشان كرد : بايد توجه داشته باشيم كه نام همين شهدا تاكنون كارساز بوده و حماسه آنها باعث قوام و دوام اين كشور، نظام و انقلاب شده است، بنابراين بايد دفن پيكر اين عزيزان در مراكز فرهنگي و دانشگاهي و ساير مكان، حساب شده باشد كه با اصل اين هدف و شئونات شهدا مغايرتي نداشته باشد.
همزمان با شب 28 صفر روز دوشنبه پيكر پنج شهيد گمنام گلكون كفن با حضور جمع كثيري از اساتيد،دانشجويان ،مسئولين كشوري و لشكري و خيل عظيم مردمي پس از تشييع در محل دانشگاه امير كبير تهران به خاك سپرده خواهند شد.

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن