تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816470919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزيران ايران و تانزانيا تفاهم‌نامه همكاري‌هاي فرهنگي و هنري امضاء كردند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزيران ايران و تانزانيا تفاهم‌نامه همكاري‌هاي فرهنگي و هنري امضاء كردند
خبرگزاري فارس: وزيران دو كشور ايران و تانزانيا، تفاهم‌نامه همكاري‌هاي فرهنگي و هنري امضاء كردند.
به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس، مانوئل جان‌اينچيم‌بي وزير اطلاع‌رساني،‌جوانان، فرهنگ و ورزش تانزانيا و سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران عصر امروز در تالار وحدت، تفاهم‌نامه همكاري‌هاي فرهنگي و هنري امضاء كردند.

سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران در اين ديدار به همكاري‌هاي فرهنگي دو كشور ايران و تانزانيا اشاره كرد و گفت: مشتركات فرهنگي فراواني ميان دو كشور ايران و تانزانيا وجود دارد و ايراني‌هاي در طول تاريخ به اين كشور رفت‌وآمد داشته‌اند،‌همان‌طور كه در منطقه زنگبار تانزانيا، ايرانياني زندگي مي‌كنند كه اصالتاً شيرازي هستند و اين علاقه‌هايي كه در طول تاريخ روابط دو كشور وجود دارد ما را ملزم مي‌كند تا روابط گرم و صميمانه‌اي داشته باشيم.

وي به رواج زبان پارسي در شرق آفريقا اشاره داشت و با تأكيد بر آموزش زبان فارسي در كشورهاي آفريقايي گفت: زبان پارسي در شرق آفريقا از جايگاه خوبي برخوردار است و مردم اين مناطق با اين زبان آشنايي دارند.

* ايران آماده همكاري‌هاي سينمايي با تانزانيا است

حسيني به سفر معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به كشور تانزانيا اشاره‌اي داشت و افزود: مدتي قبل كه معاون سينمايي وزارت ارشاد ايران به تانزانيا سفري داشت،‌آمادگي ايران براي همكاري‌هاي سينمايي اعلام شد و با توجه به اين كه كشور ما از نظر سينمايي جايگاه معتبري را در سطح دنيا دارد و تجربيات خوبي را در اين زمينه در اختيار داريم، آماده همكاري با كشور تانزانيا در بخش سينمايي هستيم.

*امكان شركت هنرمندان تانزانيا در جشنواره‌هاي هنري ايران

وي با اعلام آمادگي ايران براي شركت هنرمندان تانزانيا در جشنواره‌هاي هنري ايران از جمله تئاتر،‌موسيقي، هنرهاي تجسمي و شعر گفت: از حضور هنرمندان كشور تانزانيا در جشنواره‌هاي فرهنگي و هنري ايران از جمله جشنواره‌هاي تئاتر،‌موسيقي، هنرهاي تجسمي و شعر استقبال مي‌كنيم.

«امانوئل جان‌اينچيم‌بي» وزير اطلاع‌رساني،‌جوانان، فرهنگ و ورزش تانزانيا نيز ضمن معرفي هيئت همراهش گفت: اين اولين سفر من به ايران است و خوشحالم كه به همراه هيئت همراهم امكان بازديد از جاذبه‌هاي ديدني كشورتان براي ما فراهم شده است.
وي با اشاره به روابط ديرينه دو كشور ايران و تانزانيا گفت: روابط رسمي كشور ايران و تانزانيا به بيش از دو دهه پيش بازمي‌گردد اما تاريخ روابط غير رسمي اين دو كشور به زماني عقب‌تر برمي‌گردد كه مردم كشور ما هميشه در تعامل با مردم ايران بوده‌اند و شيرازي‌هاي دارالسلام و زنگبار نيز قرن‌هاست كه در اين منطقه زندگي مي‌كنند و اين نشان‌دهنده عمق روابط تاريخي مردم اين دو كشور است.

وزير اطلاع‌رساني،‌جوانان، فرهنگ و ورزش تانزانيا در ادامه گفت: از سال ۱۹۷۰ كه كشور ما استقلال يافت، تاكنون روابط خوبي را با كشور ايران داشته‌ايم و مجله‌اي نيز به قلم ايرانيان كشورمان منتشر مي‌شود.
وي با اشاره به سخنان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران در زمينه گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري ميان دو كشور گفت: در زمينه تبادلات فرهنگي در گذشته فضايي مناسب براي تعميق روابط دو كشور وجود داشت، كشور تانزانيا همچون ايران از فرهنگ غني برخوردار است و ايران نيز در زمينه فرهنگ،‌علم و فن‌آوري نقاط قوت بسياري دارد و اكنون براي گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري دو كشور است كه يادداشت تفاهم را به امضاء مي‌رسانيم.

امانوئل جان‌اينچيم‌بي با بيان اين كه در اين يادداشت تفاهم دو تغيير اعمال شده است گفت: اين دو ماده كه در اين يادداشت تفاهم تغيير يافته است به دليل آن بود كه اين دو ماده تحت اختيار وزارتخانه ما نبود و ما صلاحيت امضاء آن را نداشتيم اما در مابقي موارد مشكلي وجود ندارد و با امضاء آن آماده‌ايم تا وارد مرحله اجرايي آن شويم.

*آمادگي ايران براي راه‌اندازي شبكه‌هاي تلويزيوني اسلامي در تانزانيا

سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به همكاري ايران در بخش برنامه‌هاي راديويي و تلويزيوني گفت: دوستان ما در تانزانيا فيلم‌هايي را در اختيار شبكه‌هاي تلويزيوني تانزانيا قرار دادند و اين آمادگي وجود دارد كه در آينده هم اين همكاري‌ها ادامه يابد.
وي با بيان اين كه خواست مسلمانان كشور تانزانيا از ايران،‌ساخت برنامه‌هايي متناسب با دين اسلام براي شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني است گفت: افراد مختلفي از تانزانيا به ايران سفر مي‌كنند به ويژه مسلمانان كشور تانزانيا و يكي از خواسته‌هاي آن‌ها از ما اين است كه شبكه‌هاي تلويزيوني مسلمانان در كشورشان تقويت شود.
وي افزود: در كشور شما شبكه‌هاي تلويزيوني مسيحي متعددي وجود دارد و جامعه مسلمانان كشور تانزانيا خواستار تقويت و افزايش شبكه‌هاي تلويزيوني مسلمانان هستند كه در كل كشور فراگير باشد.

*پيشنهاد برپايي هفته‌ فرهنگي تانزانيا در ايران

حسيني همچنين به وزير اطلاع‌رساني،‌جوانان، فرهنگ و ورزش تانزانيا پيشنهاد كرد كه هفته فرهنگي كشور تانزانيا شامل برنامه‌هاي موسيقي،‌كتاب، نمايش آثار هنرهاي تجسمي،‌نمايش و هفته فيلم در ايران برپا شود.
وي همچنين با اشاره به تعطيل شدن مجله فرهنگ عامه كه ايرانيان ساكن در تانزانيا منتشر مي‌كردند،‌ابراز اميدواري كرد كه نشريه جايگزيني براي اين مجله راه‌اندازي شود.

*تانزانيا نيازمند توانمندي‌هاي سينمايي ايران است

وزير اطلاع‌رساني،‌جوانان، فرهنگ و ورزش تانزانيا نيز در پاسخ، با برگزاري هفته فرهنگي تانزانيا در ايران موافقت كرد و گفت: پيشنهاد راه‌اندازي هفته فرهنگي تانزانيا در ايران در راستاي اجرايي شدن تفاهم‌نامه همكاري ماست.
وي افزود: در زمينه فيلم‌سازي و برنامه‌هاي رسانه‌اي ما به كمك شما نيازمنديم چرا كه در كشور ما با توجه به اين كه اين حوزه‌ها هزينه‌بردار است، كمتر كسي هست كه در اين زمينه فعاليت كند.

*رويكرد بي‌طرفانه تانزانيا در راه‌اندازي شبكه‌هاي تلويزيوني اسلامي

امانوئل جان‌اينچيم‌بي درباره پيشنهاد راه‌اندازي شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني مخصوص مسلمانان هم گفت: كشور ما سكولار محسوب مي‌شود و دولت ما دين‌مدار نيست اما مردم دين خود را دارند، بنابراين دولت خود را مجاز به تصميم‌گيري در زمينه برنامه‌هاي ديني و مذهبي نمي‌داند و رويكرد دولت تانزانيا بي‌طرف است.
وي با ذكر خاطره‌اي از مصاحبه‌ زنده‌اي كه با راديو تانزانيا داشته است گفت: در پاسخ به شنونده‌اي كه مشابه اين درخواست را از ما داشت در اين مصاحبه گفتم كه رئيس جمهور و معاون رئيس جمهور كشور ما مسلمان هستند كه هر دو از شخصيت‌هاي بزرگ سياسي كشور ما هستند و حتي مدير كل اطلاعات كشور تانزانيا نيز كه مسئول امور رسانه‌ها و راديو و تلويزيون است، يك مسلمان است‌ اما هيچ يك از آن‌ها به دليل آن كه مسلمان هستند انتخاب نشده‌اند بلكه به دليل صلاحيت‌هايشان و علاقه مردم به آن‌ها به اين سمت انتخاب شده‌اند.
وزير اطلاع‌رساني، فرهنگ و ورزش تانزانيا همچنين گفت: مردم كشور ما با همدلي و هماهنگي در كنار هم زندگي مي‌كنند و بحث اصلي آن‌ها دين و مذهب نيست.

حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران نيز در پاسخ از فراهم كردن امكانات لازم براي داشتن رسانه‌اي مخصوص مسلمانان تانزانيا از مسئولان اين كشور قدرداني كرد.

در ادامه اين مراسم يادداشت تفاهم همكاري‌هاي فرهنگي و هنري ايران و تانزانيا به امضاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران و وزير اطلاع‌رساني، جوانان، فرهنگ و ورزش تانزانيا رسيد.

حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران بعد از امضاي تفاهم‌نامه گفت: اين تفاهم‌نامه آغازي است بر گسترش روابط فرهنگي دو كشور كه شامل برگزاري هفته‌هاي فرهنگي،‌اعزام گروه‌هاي فرهنگي و هنري، همكاري دستگاه‌هاي فرهنگي دو كشور،‌ همكاري‌هاي راديويي و تلويزيوني مي‌شود.

وزير اطلاع‌رساني، جوانان،‌فرهنگ و ورزش تانزانيا نيز گفت: امضاي اين يادداشت تفاهم،‌ منجر به تعميق روابط فرهنگي دو كشور شده و سياست‌هاي فرهنگي كه در اين تفاهم‌نامه مدون شده است، به مرور اجرايي مي‌شود.
وي افزود: از مقامات دو كشور ايران و تانزانيا مي‌خواهم كه مفاد اين تفاهم‌نامه را به اجرا بگذارند.
در پايان اين ديدار، وزير اطلاع‌رساني، جوانان، فرهنگ و ورزش تانزانيا هدايايي را به رسم يادبود به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران اهدا كرد.
انتهاي پيام/

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن