تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816897276




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كتاب گذر از فتنه 88 رويكردي تحليلي از حوادث پس از انتخابات دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كتاب "گذر از فتنه 88" رويكردي تحليلي از حوادث پس از انتخابات دارد
تهران - يكي از نويسندگان كتاب "گذر از فتنه 88" با بيان آنكه اين اثر رويكردي تحليلي و توصيفي در مورد حوادث انتخابات سال 88 و پس از آن دارد، افزود: تمامي مطالب اين كتاب بر اساس مستندات طرح شده است.


"مهدي سعيدي" روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا در مورد اين اثر دو جلدي گفت: اين اثر رويكردي توصيفي و تحليلي از انتخابات رياست جمهوري در سال 88 و حوادث پس از آن دارد و نويسندگان آن سعي كرده اند به تمامي رويدادهاي پس از انتخابات رياست جمهوري بپردازند.

وي افزود: طرح نگارش اين كتاب از سوي "يدالله جواني" مشاور ارشد نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در سال 88 مطرح شد و يك گروه شش نفره نويسندگي اين كتاب را برعهده داشتند.

سعيدي گفت: كتاب "گذر از فتنه 88"، اثري تدوين شده از معاونت سياسي حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است كه در راستاي عمل به وظايف قانوني معاونت سياسي در بصيرت افزايي و تشريح ابعاد فتنه 88 براي كاركنان سپاه انتشار يافته است.

سعيدي در مورد گروه نويسندگان اين اثر گفت: رضا گرمابدري، احمد امامي، فتح الله پريشان، حمزه عالمي، يدالله جواني و من به عنوان اعضاي گروه، نوشتن اين اثر را برعهده داشته ايم.

اين محقق و پژوهشگر معاصر در مورد محتواي كتاب گفت: فصل اول اين كتاب به حوادث قبل از انتخابات 88 اختصاص دارد كه در قالب چهار گفتار تنظيم شده است.

وي افزود: در گفتار اول، آرايش جريان ها و گروه هاي سياسي در آستانه انتخابات دهم رياست جمهوري، و مواضع سه جريان دوم خرداد، جريان اصولگرايي و جريان سوم بررسي شده است. در گفتار دوم نيز روند شكل گيري انتخابات دهم رياست جمهوري و بررسي ابعاد سناريوهاي جريان دوم خرداد براي انتخابات دهم از قبيل بحراني نشان دادن كشور، تشكيك در سلامت انتخابات، تقلب و دروغ بزرگ و تشكيل كميته صيانت از آرا بررسي مي شود.

وي ادامه داد: "نامزدهاي انتخابات دهم رياست جمهوري"، عنوان گفتار سوم است كه به معرفي و بررسي مواضع و عملكرد چهار نامزد انتخاباتي اختصاص دارد؛ و گفتار چهارم نيز موضوع تبليغات نامزدها در رسانه ملي را به تفضيل مورد بررسي قرار داده است.

به گفته اين پژوهشگر معاصر، فصل دوم اين كتاب كه "كودتاي مخملين" نام دارد، در چهار گفتار شامل چيستي انقلاب هاي رنگين ، بررسي پيشينه انقلاب هاي رنگين ، بنيادهاي طراح و حامي كودتاي مخملين، جزوات آموزشي كودتاي مخملين تدوين شده است.

سعيدي به فصل سوم اين اثر و گفتارهاي آن اشاره كرد و ادامه داد : فصل سوم كه "كودتاي مخملين در ايران" نام دارد در هفت گفتار به بررسي ابعاد مختلف سناريوي كودتاي سبز، تشريح كامل حوادث پس از انتخابات از 22 خرداد ماه تا 9 دي ماه، آيا انتخابات داراي مشكل بود؟، اقدامات سران خارج نشين كودتاي سبز، رفتار شناسي غرب در انتخابات ايران، بررسي پنج دادگاه تشكيل شده براي رسيدگي به پرونده اغتشاشگران و بررسي ادعاهاي دروغين كروبي در مورد واقعه كهريزك مي پردازد.

وي نكته قابل توجه در اين اثر در مقايسه با ديگر آثار مرتبط با جريان فتنه را تحليلي و مبتني بر مستند بودن آن عنوان كرد و افزود: مطالب ذكر شده در اين اثر يا نقل قول هاي مطرح شده در آن، تمامي داراي سند است و زواياي پنهان جريان فتنه به دقت مورد واكاوي قرار گرفته است.

گرچه اين اثر حاوي مطالب متقن و مستندي است اما هنوز جاي كار وجود دارد.

فراهنگ ** 1630 ** 1071

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30752762

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن